6 mobilalkalmazás testedzéshez
2013/09/24 11:54
6693 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

Talán nem is gondolnád, de okostelefon segítségével is gyúrhatsz a hasadra, a fenekedre, sőt az egész testedre. Bemutatunk néhány alkalmazást, ami ebben segítségedre lesz.

person_riding_a_bike_downhill_style-wide Akár a bringázást is lehet rögzíteni...

Mindenekelőtt azonban el kell mondjuk, hogy nem azon múlik a siker, hogy milyen alkalmazást választasz - sőt, az is lehet, hogy okostelefon nélkül is sikerrel jársz a kilók ledolgozásában. Ezek az alkalmazások kiválóak, ha szeretnél egy-egy versenyre felkészülni és szeretnéd pontosan követni, hogy hol is tartasz a fejlődésben, ha szeretnél részletes statisztikákat böngészni egy-egy futásról, vagy netalántán szeretnéd valakinek az útmutatásait követni, mert például nem vagy teljesen tisztában a jóga bizonyos gyakorlataival.

De a lényeg, hogy naponta fordíts egy kis időt a testmozgásra!

Hasizom

Légy lány vagy fiú, biztosan megfordult már a fejedben, hogy szeretnél izmosabb hasat. Nos, a Caynax egyik alkalmazása kiváló edzéstervvel segíti céljaid megvalósulását. A terv 42 napra szól, fokozatosan növekvő terhelésekkel. Hatféle gyakorlat, mely sorozatokra tagolódik. Számos opciót állíthatunk be, sőt az edzés végén közösségi portálokon posztolhatjuk is.

Caynax Aerobic Weider Six - Caynax A6W

Napi tíz perc

Tíz perces edzésterv mindennapra, amely alkalmas több izom kondicionálására is. Edzhetünk a mellkasra, a hasra, a hátra, a karra, a lábra és a fenékre. Az izomerősítés mellett segíti a fogyókúrát és gyorsítja az anyagcserét (mint minden edzés). Ugyan az alkalmazás nem ingyenes, de azt a pár száz forintot igazán megéri. A fejlesztő további alkalmazásai közt szerepel rugalmasságnövelő, aktív izomerősítő, jóga, sőt páros gyakorlatok is.

Tighten Body

Napi öt-tíz perc

Akár öt perc is elegendő lehet, hogy átmozgassuk testünket, természetesen ilyenkor napi szinten indokolt és nincs akadálya annak, hogy 10-15 percre növeljük a gyakorlatokat. A Workouts fejlesztő többféle alkalmazást kínál, köztük természetesen egész testet átmozgatót is, de létezik kifejezetten lábizom-erősítő, has- és hátizom erősítő is. Az előző alkalmazásokhoz hasonlóan az edzésterv egyénre szabható, tartalmaz naptárat, sőt kalória leadási kalkulátort is. Az alkalmazások többsége ingyenes, de találunk fizetőst is köztük.

Workout

Jóga

Rengeteg jóga alkalmazást találni, igen komoly felelősség kiválasztani a legjobbat. Megpróbálkoztunk vele, így ajánlatunkban a Daily Yoga szerepel. Háromféle intenzitású gyakorlatot találunk, hatféle időtartamban öt perctől egészen negyvenöt percig. Számos háttérzene, közösségi kapcsolat, videók és hangutasítások. Az alkalmazás többféle jógaiskola gyakorlatát is tartalmazza.

Daily Yoga

Futás

Napjaink talán legelterjedtebb városi sportja a futás. Ennek megfelelően számos alkalmazás készült futási tervekre, a jógához hasonlóan igen nehéz a választás. Egy magyar fejlesztést választottunk ki. A Telekom Futótárs alkalmazása remekül segíti a felkészülést a rövidebb és hosszabb versenyekre. A friss és pontos időjárás előrejelzés mellett a személyes adatok és a teljesíteni kívánt táv megadása után pontos visszajelzéseket, statisztikákat kaphatsz az edzések eredményeiről és fizikai felkészültségedről, amelyeket meg is oszthatsz az általad látogatott közösségi oldalakon. Futás közben az alkalmazás hang-utasításokkal és tájékoztatással segíti a futót

Futótárs

Sport GPS segítségével

Ez az alkalmazás többféle sportnál alkalmazható, kritérium, hogy kültérben legyünk, így futhatunk, kerékpározhatunk, görkorcsolyázhatunk. Az alkalmazás a helyadatokból számolja ki a sebességet, majd a megadott személyes értékek segítségével kalkulálja a leadott energiát. Kiválaszthatjuk a kívánt mértékegységeket az egyszerű, de mégis igényesen kialakított felületen. Nem mellékes előnye az alkalmazásnak az ingyenesség mellett, hogy a helymeghatározáskor nem használ internet forgalmat.

GPS Runnig

Marsi Zoltán cikke