Hogyan őrizhetjük meg a szép nyári barnaságot?
2001/08/01 08:00
1567 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
Az iskolakezdésre persze elmúlt az a gyönyörű selymes tejeskávé színed, ami olyan jól állt a szemedhez! Mit tehetsz érte?

Az őszi napozásnak rendkívül sok előnye van: nem kell magas faktorú fényvédő krémet használni, tovább lehet élvezni a fekvést, nem kell negyedóránként a vízbe vetned magad és ráadásul tömeg sincs.

Természetesen sok mindent meg kell tenni, hogy a barnaság tartós maradjon:

  • Gondoskodjunk a megfelelő béta-karotin bevitelről: sütőtök, paradicsom, sárgarépa és barack tartalmazza a legnagyobb mennyiségben ezt az anyagot. A béta karotin egyrészt megvédi szervezetünket az UV sugarak káros hatásától a melanin termelés elősegítésével, másrészt garantálja a tartósabb barnaságot. Fogyassz répa vagy sütőtök levet napozás előtt és magadra vess, he azt hiszik indiai vagy!
  • Vitaminok - hát persze! Legfontosabbak az antioxidáns hatású vitaminok, C és E. A napozás az UV sugarak révén szabad gyökök képződését serkenti a bőrben. Ezek rontják az bőr rugalmasságát, serkentik az öregedését. Az antioxidánsok lekötik a szabad gyököket, segítik a bőr regenerációját, rugalmasságának megőrzését. C vitamint legnagyobb mennyiségben a paprika, a csipkebogyó és a citrusfélék tartalmaznak, míg az E vitamin az olajos magvakban illetve a teljes őrlésű gabona származékokban található.
  • Telítetlen zsírok, mint például az olíva olaj, illetve a hidegen sajtolt olajak biztosítják a bőr optimális zsírtartalmát, megakadályozva a hámlást, párolgást.
  • Folyadékbevitel: a bőr hidratáltsága garantálja a feszességét, frissességét. A szép bőr a bevitt folyadékmennyiségtől függ!