A 2013-as év legjobb projektjei: eMusic Twinning
2014/01/13 08:00
3187 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

Az eTwinning Nemzeti Szolgáltatópontja évek óta nagy sikerrel rendezi meg az eTwinning Nemzeti Versenyt az ősszel megrendezésre kerülő központi eTwinning Hetek keretében. Évről évre egyre színvonalasabb és érdekesebb projektbemutatókat készítenek a versenyen résztvevő csapatok. A versenyen azok a projektek mérettethetnek meg, melyek az adott évben elnyerték a Nemzeti Minősített projekt címet.

_MG_1692_converted

2013-ban a Nemzeti Minősítést megnyert projektek közül 12 db projekt jelentkezett a Nemzeti Versenyre. Úgy gondoljuk, hogy ezek a projektek jó példaként szolgálhatnak minden eTwinningező pedagógus számára. A Szegedi Orczy István Általános Iskola pedagógusa, Kiss Mónika és az eMuzsikusok csapata mesél a zene és az eTwinning világában tett kalandjaikról.

A Szegedi Orczy István Általános Iskola 5.a osztályos diákjai már évek óta ismerkednek az eTwinning programmal.  Kis elsősként is örömmel vettek részt olyan projektekben, ahol játszva tanulhattak, barátkozhattak más európai országokban élő gyerekekkel, a modern technika segítségével.

eTwinningről gyerekszemmel

Hogy mi a jó az eTwinningben? Az ötödikes gyerekek saját tapasztalataik alapján fogalmazták meg véleményüket.

Krisztofernek az tetszik, hogy „barátságokat köthetünk más országokban élő gyerekekkel, nem baj, hogy messzire élünk egymástól. Így megismerhetjük, hogy ők hogyan élnek, milyen szokásaik vannak.” Ádám véleménye szerint azért jó a program, mert „sokat tanulunk, játszunk, és jól szórakozunk”. Alen úgy gondolja, az is fontos, hogy „a gyerekek sok ember előtt mutathatják meg, amit tudnak”. Viki azt emelte ki, hogy „az eTwinning érdekes, és Laura néniék (a partnereink) nagyon kedvesek”. Valóban, mindezért érdemes belevágni az eTwinning kalandokba, ahogy azt tettük mi is a gyerekekkel közösen.

Mi is az az eMusic?

A kisdiákok alsó tagozatban megemlékeztek nemzetközi jeles napokról, segítettek Ollinak, a világutazó mókusnak, hogy körbejárja Európát, óvodásokat látogattak meg, sőt, negyedik osztályban zenélni, szintetizátorozni tanultak.

Ez utóbbi, eMusic Twinning című projekt keretében a negyedikesek olasz, görög, lengyel és román társaikkal fogtak össze, hogy együtt zenéljenek. A gyerekek különleges módon ismerkedtek a hangszerrel. Fabio Zingoni, Olaszországban, a testvériskolánkban tanít zenét a gyerekeknek. Támogató videókat készített, ahol megmutatta, hogyan követik egymást a hangok, és azt is elmagyarázta, hogyan játszhatnánk el az országok himnuszainak részletét.

A gyerekekkel együtt figyeltük a videókat, és a hangokból lassan dallam alakult ki. A kisdiákok átélhették a zene, a zenélés örömét, amely valóban közös pontot, hidat teremtett az egymástól távoli országokban élő diákok között. Üzeneteket, leveleket küldtünk egymásnak postai úton, valamint a projekt felületén, a TestvérTéren. Amikor a projektről beszélgettünk, a gyerekek elmesélték, érdekesnek találták benne, hogy Fabio, a tanár bácsi, egy másik országból tanítja őket, és az is jó, hogy ki lehet próbálni a szintetizátort, amin mindenki megtanulhat játszani.

Amikor beérik a munka gyümölcs

A program a tanév végén elnyerte a Quality Label-t, átfogóan jó minőségéért. Ennek birtokában 2013. október 17-én és 18-án Budapesten részt vehettünk az eTwinning Magyarország Versenyen és az azt követő Gyermeknapon.

Az alkalom azért is különleges volt, hiszen az eMuzsikusok csapatában azok a gyerekek szerepeltek, akik országunkban eddig egyedülálló módon, az alsó tagozat folyamán mindvégig részt vettek a programban.

Az immár ötödikessé cseperedett diákjaink sikeresen bemutatták az eMusic Twinning projektet a zsűri és a közönség előtt. Prezentáció keretében meséltek élményeikről, a tapasztalatainkról, énekeltek, táncoltak. A versenyen dobogós, III. helyezést értek el.

Töretlen a lelkesedés

Terveink között szerepel a program folytatása, és - ahogyan arról partnereinkkel beszéltünk - örömmel neveznénk be az európai díjért folyó versenybe is.

A Gyermeknapon a csapat járt a Tropicariumban, megismerve a tengerek különleges világát. A Csodák Palotájában a gyerekek kipróbálhatták a játékokat, hogy így fedezzék fel a fizika titkait, sőt, még egy igazán izgalmas fizikai előadást is meghallgathattak. Őszi kézműves foglalkozáson szép asztali díszek, nyakláncok, figurák készültek. Mindezek a programok, a verseny élményei igazán emlékezetessé tették a budapesti napokat mind a résztvevő ötödikesek, mind a pedagógusok, Mészárosné Horváth Erzsébet és Kiss Mónika számára.

A gyerekek ismét átélhették, hogy munkájuknak, a tudásnak értéke, eredménye van, amely újabb szép élményekhez vezetett. A verseny és a színes programok után is többször beszélgettünk arról, mi tetszett igazán Budapesten. Krisztofernek a Tropicarium tetszett nagyon, mert megismerhetett olyan vízi állatokat, amelyek nem élnek Magyarországon. Örült annak, hogy saját szemével láthatta, milyen a tengerek élővilága. Egészen közelről ismerhette meg a cápát is. Többen említették, hogy sokat játszottak, jól érezték magukat.

Ádám véleménye jól összefoglalja a budapesti szép napokat: „az ilyeneket ki kell élvezni, mert az életben egyszer van ilyen jó élmény”.

Ezúton szeretném megköszönni minden kedves szülő, az iskolánk vezetősége, kollégáink támogatását, amely hozzásegített bennünket ahhoz, hogy ezeket a szép eredményeket elérjük.

És…nagyon köszönjük, eTwinning! 

eTwinning info

Bemutatkoznak az eTwinning nagykövetek Az eTwinning program magyarországi képviseletében nyolc nagykövet segíti az érdeklődők munkáját.
eTwinning Nagykövetek csoport a Közösségben Moderált csoport a szakmai közönség számára.
eTwinning HelpDesk A csoport célja, hogy szakmai, technikai segítséget nyújtson az eTwinning program résztvevőinek.
e3 A projekt célja egy eTwinning Pedagógiai Műhely létrehozása, ahol a résztvevők egy projektötlet kidolgozásán munkálkodnak.

Untitled Document

Info és elérhetőségek