A 2013-as év legjobb projektjei: A mese varázsa
2013/12/06 12:17
2457 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

Az eTwinning Nemzeti Szolgáltatópontja évek óta nagy sikerrel rendezi meg az eTwinning Nemzeti Versenyt az ősszel megrendezésre kerülő központi eTwinning Hetek keretében. Évről évre egyre színvonalasabb és érdekesebb projektbemutatókat készítenek a versenyen részt vevő csapatok. A versenyen azok a projektek mérettethetnek meg, melyek az adott évben elnyerték a Nemzeti Minősített projekt címet.

etw_dunaujv_converted

2013-ban a Nemzeti Minősítést megnyert projektek közül 12 db projekt jelentkezett a Nemzeti Versenyre. Úgy gondoljuk, hogy ezek a projektek jó példaként szolgálhatnak minden eTwinningező pedagógus számára, így egy cikksorozat keretében közöljük a projektekben dolgozó pedagógusok projektbemutatóit. A dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskola pedagógusa, Pavlicsek Csilla mesél A mese varázsa című projektjükről.

A mese varázsa

Mese. Nincs olyan ember, akit nem varázsolna el. Főleg a gyermekeket, akik minden szünetben egy-egy mese szereplőinek az életébe bújva játszanak akár lovacskásat, akár kung-fu pandásat, akár boszorkányosat vagy éppen varázslatosat.

Talán az én történetem is mesébe illő. Miután befejeztem a főiskolát, lehetőségem volt városunk egyik legjobb (ha nem a legjobb) iskolájába bejutni és tanítani. Ott megismerhettem egy olyan tanári kart és vezetőséget, akik minden nap meghallgatnak és támogatnak, nem is volt kérdés, hogy továbbképzéseken vegyek részt. Így jutottam el egy eTwinningesre is, ahonnan később kaptam egy lehetőséget. Részt vehettem Brüsszelben egy 3 napos partnerkereső továbbképzésen.

Akkor és most is úgy gondolom, hogy pályafutásom eddigi egyik legnagyobb ajándéka volt ez. Azonnal beleszerettem az eTwinningbe, ebbe a lehetőségekben rendkívül gazdag programba. Gondolkodás nélkül vágtam bele egyik projektet befejezve, máris egy másikba. Kezdtem egy-egy kisebbel, könnyebbel majd jöttek a komolyabbak.  Ekkor ismerkedtem meg mostani kollégámmal, Kalmár Diánával, akivel úgy döntöttünk, a következő évre olyan projektet tervezünk a gyermekeinknek, amely nemcsak előnyt hoz számukra, de szeretni és élvezni is fogják. Így kezdtünk hozzá A mese varázsa című projekthez.

Disney hősök a matekórán

Első héten néztük meg a Szilaj, a vad völgy paripáját. Készítettünk indián fejdíszeket, gyurmafigurákat, rajzokat és színezőket. Énekeltünk dalokat a meséből, amivel nagyon jó hangulatot keltettünk a folyosón és az osztálytermünkben. Mindemellett órákon minden a mese szereplőiről szólt. Fogtuk a feladatokat a könyvekből és átírtuk őket a mese szereplőivel: Miközben Szilaj 8 katonát dobott le a hátáról, összesen 320-at rúgott a lábával? Mennyit rúgott az ötödik katonánál? Ezt máris könnyebben és gyorsabban számolták ki.

Második héten az egyik kedvenc meséjükkel találkozhattak, a Madagaszkárral. Mondanom sem kell, azonnal elénekelték a Riszálom így is, úgy is dalt. De órákon a tömeg mértékegységénél is nagyon nagy hasznát vettem! Szerencsés vagyok, mert a termünkben van Smart board, amit a gyerekek úgy használnak, mint a mai okostelefonokat. Csoportosítanak, húznak, odébb tesznek, rajzolnak, írnak, mindent ujjal. Nagyon élvezik, és elmondhatom, hogy magabiztosan használnak minden új IKT eszközt. Mini laptokon keresték ki a mese szereplőinek tömegét, majd Wordben történetek írtak a meséről, képeket illesztettek be, majd átküldték nekem az email címemre, én pedig kinyomtattam és újságot készítettünk együtt a gyűjtött anyagból.

Utolsó mesénk a 101 kiskutya volt. Ezen a héten rengeteget beszélgettünk az állatok védelméről. Nagyon jó téma volt, mert felismerték, milyen fontos szerepet játszanak életünkben az állatok. Plakátokat készítettünk, amivel az iskola többi diákjainak is felhívtuk a figyelmét védelmükre. Ezután pedig jött a megmérettetés. Csapatokat alkottak és a feleltető rendszerünk segítségével mókás és vicces kérdésekre válaszoltak, zenéket ismerhettek fel, kitalálhatták, hogy ki-kicsoda a mese szereplőiből. Nagyon élvezték a közös játékot. Még ma is emlegetik.

A legnagyobb élmény mégis az volt, hogy láthatták a lengyel és portugál gyerekek munkáit és otthon eldicsekedhettek szüleiknek a görög gyerekek által készített bábokkal, melyeket a 101 kiskutya szereplőiből készítettek. Ezt az örömet nem élhették volna át az eTwinning nélkül.

eTwinning info

Bemutatkoznak az eTwinning nagykövetek Az eTwinning program magyarországi képviseletében nyolc nagykövet segíti az érdeklődők munkáját.
eTwinning Nagykövetek csoport a Közösségben Moderált csoport a szakmai közönség számára.
eTwinning HelpDesk A csoport célja, hogy szakmai, technikai segítséget nyújtson az eTwinning program résztvevőinek.
e3 A projekt célja egy eTwinning Pedagógiai Műhely létrehozása, ahol a résztvevők egy projektötlet kidolgozásán munkálkodnak.

Untitled Document

Info és elérhetőségek