eTwinning Magyarország verseny
2012/10/18 08:00
2630 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

Percről percre tudósítunk a 2012. évi eTwinning Magyarország versenyről. 

A verseny fáradalmait a diákok az Eleven Parkban pihenhetik ki.

etwinning_2012_28_520

Óvoda és általános iskola alsó tagozat korcsoportban

I. Orczy István Általános Iskola
II. Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola

Általános iskola felső tagozat korcsoportban

I. Makói Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Logopédiai Intézet Almási Tagintézménye
II. Weöres Sándor Átalános Iskola
III. Wesley János Óvoda, Általános Iskola és Középiskola

Középiskola korcsoportban két első helyezett is született

I. Brassai Sámuel Gimnázium és Szakközépiskola
I. Török Ignác Gimnázium
III. Ady Endre Gimnázium

etwinning_2012_26_520

Következett a díjátadó és a helyezések.

etwinning_2012_23_520

A hotel konferenciatermének egyik falát a gyerekek munkái díszítették.

etwinning_2012_22_520

Érdemes volt körülnézni, minden iskola mással készült az eTwinning versenyre.

etwinning_2012_21_520

A diákok kiállították a projektek során készült anyagaikat.

European Comedy 

Utolsóként a debreceni Brassai Sámuel Gimnázium és Szakközépiskola állt színpadra, akik a Lúdas Matyi egy részletét is bemutatták kortárs módon, angol nyelven.

etwinning_2012_24_520

A diákok utazásaik során nemcsak a partnerországok kultúrájába nyerhettek bepillantást, de megismerhették színházi világukat, drámáikat is. Ezeket aztán be is mutatták egymásnak, melyhez forgatókönyvet, brosúrákat is készítettek. A ciprusi előadásukat még a Ciprusi Magyar Nagykövet is megnézte. 

etwinning_2012_25_520

Eco - Maths that is Mathematical 

 A gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola kísérlettel gazdagította előadását.

etwinning_2012_19_520

Projektjüket 8 országgal közösen végezték, minden egyes nemzet külön részfeladatot kapott, amit egymással együttműködésben oldottak meg. A magyar iskola a hazai madárvándorlás megfigyelését kapta. A feladatokhoz szorosan kapcsolódott a matematika, a megoldás interaktív órák keretében zajlott, a kapcsolattartás pedig angol nyelven folyt. A diákok így megismerhettek más kultúrákat, virtuális sétákat tettek egymás iskolájában, és posztereket, társasjátékokat, naptárat is készítettek. Az olasz iskolától kapott vulkános kísérletet a jelenlévők előtt mutatták be.

etwinning_2012_20_520

A zene - közös múltunk, közös jövőnk

etwinning_2012_17_520

A Makói Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Logopédiai Intézet Almási Tagintézménye igazán színes bemutatóval készült.

etwinning_2012_18_520

Ismét egy zenés projekt következett, mely arra épült, hogy a résztvevők megismerjék egymás népzenéjét, népdalokat, mondókákat tanuljanak. Az együttműködés angol nyelven történt IKT eszközöket is igénybe véve. Főleg videokonferenciák, chat és e-mail segítségével folyt a tanulás. A diákok bemutatójukat követően kérdéseket tettek fel az elhangzottakkal kapcsolatban és jutalmat is osztottak a helyes feleleteket adóknak. 

etwinning_2012_16_520

Winds make rivers flood 

etwinning_2012_13_520

A szegedi Wesley János Óvoda, Általános Iskola és Középiskola nem mindennapi bemutatóval és előadással készült.

etwinning_2012_14_520

A diákok tanáruk, Nagy István segítségével egy nagyon érdekes dolgot találtak ki. A Tavaszi szél című magyar népdalt eljátszatták a partnerországokkal, ám a hangszerelést is megszabták: mindegyikük más hangszeren adta elő a népdalt. A variációkról készült videókat be is mutatták, valamint egy rajzfüzetet, melyben a külföldiek képei voltak láthatók, ahogyan ők értelmezték a népdal egyes sorait. 

etwinning_2012_15_520

Ám csak ezek után jött az igazi produkció: a gyerekek tanárukkal közösen adták elő citerán a népdalt, három féle módon.

Squirrels' adventures 

Következtek a "szegedi mókusok" az Orczy István Általános Iskolából.

etwinning_2012_10_520

A gyerekek egy mókusos mesét olvastak, ami annyira megtetszett nekik, hogy úgy döntöttek, projektjüket is egy mókus köré építik. Finn partnerük küldte el nekik Ollit, a plüssmókust, aki egy fél évet töltött az ovisokkal és a kisiskolásokkal. Olli a mindennapok részévé vált, jelen volt a tanórákon, együtt aludt a diákokkal, elkirándult a Balatonra, sőt, még zongoraórákat is vett. A kicsik dokumentálták mindezt, valamint útinaplót és útlevelet is készítettek Ollinak. Bár ma már újra Finnországban "él", testvére itthon maradt a szegedi gyerekeknél. 

etwinning_2012_11_520

Az általános iskolások rappel kísért énekkel mesélték el a történetet. 

Friendly People for Friendly Energy 

A budapesti Ady Endre Gimnázium Barátságos emberek a környezetbarát energia érdekében című munkáját Sallai Zoltán tanár ismertette.

etwinning_2012_8_520

A projekt hét partnerrel közösen vizsgálta az iskolák energiafogyasztását, szén-dioxid felhasználását és azt, hogy az intézmények mennyire működnek környezettudatosan. A TwinSpace munkafelületen bemutatták egymásnak az eredményeiket. 

etwinning_2012_9_520

Sallai Zoltán részletesen ismertette a munkafolyamatokat, a mérések körülményeit, módszereit egy prezentáció segítségével.

M&M

Következett a gödöllői Török Ignác Gimnázium Meteorology & Mathematics című projektmunkájával.

etwinning2012_5_520

A 7. és 11. osztályos tanulók meterológiai méréseket végeztek először elméletben, majd gyakorlatban is. A feladat elkészítésében meteorológusok segítették őket. A számításokat dokumentálták, majd megosztották a többi országgal. Kölcsönösen vizsgálták egymás méréseit és elemezték az országukra jellemző éghajlatot. 

etwinning_2012_7_520

A projekt elkészítésben a hetedikesek és a tizenegyedikesek együtt dolgoztak kölcsönösen segítve, tanítva egymást. 

Faster, Higher, Stronger

Elsőnek a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola mutatkozhatott be, Dunakesziről.

etwinning2012_4_520

A tanulók az olimpai év jegyében készültek projektjük bemutatásával. Testnevelés óráikon az olimpiához kapcsolódó gyakorlatokat próbáltak ki a sportosztályos diákok. Öt partnerországgal közösen végzett munkájukban a sport mellett az egészséges életmód is fontos szerepet kapott. Többek közt pólót terveztek, de készítettek egy hatnyelvű sportszótárat is. Prezentációjuk mellett az olimpiai sportágakat is bemutatták előadásukban. 

etwinning2012_3_520

Délután 3 órától a következő iskolák és csapatok versenyeznek majd saját projektjeikkel:

Óvoda és általános iskola alsó tagozat kategória

Faster, Higher, Stronger – Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola (Dunakeszi)

Squirrels' adventures – Orczy István Általános Iskola csapata (Szeged)

Általános iskola felső tagozat kategória

Eco - Maths that is Mathematical - Natural trips trough Europe - Weöres Sándor Általános Iskola (Gyömrő)

Winds make rivers flood - Musical instruments from Europa - Wesley János Óvoda, Általános Iskola és Középiskola (Szeged)

A zene- közös múltunk, közös jövőnk - Makói Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Logopédiai Intézet Almási Tagintézménye

Középiskola kategória

Friendly People for Friendly Energy - Barátságos emberek, környezetbarát energia érdekében – Ady Endre Gimnázium (Budapest) csapata

European Comedy - Brassai Sámuel Gimnázium és Szakközépiskola (Debrecen)

M&M (Meteorology & Mathematics) - Török Ignác Gimnázium (Gödöllő) csapata

eTwinning info

Bemutatkoznak az eTwinning nagykövetek Az eTwinning program magyarországi képviseletében nyolc nagykövet segíti az érdeklődők munkáját.
eTwinning Nagykövetek csoport a Közösségben Moderált csoport a szakmai közönség számára.
eTwinning HelpDesk A csoport célja, hogy szakmai, technikai segítséget nyújtson az eTwinning program résztvevőinek.
e3 A projekt célja egy eTwinning Pedagógiai Műhely létrehozása, ahol a résztvevők egy projektötlet kidolgozásán munkálkodnak.

Untitled Document

Info és elérhetőségek