A következő kurzus 2010. szeptember 8-21.: Az eTwinning az általános iskolák szemszögéből Szakértő: Miriam Schembri Munkanyelv: angol Célcsoport: általános iskola tanárok és óvódapedagógusok A jelentkezéshez a linket keresse az eTwinning Desktopján, vagy kattintson ide! További kurzusok 2010. szeptember 13-24.: Ön és a biztonságos internet Szakértő: Karl Hopwood Munkanyelv: angol Célcsoport: mindenki 2010. szeptember 20. – október 1.: Egy sikeres projekt felépítése Szakértő: Cees Bredereveld Munkanyelv: német Célcsoport: mindenki 2010. szeptember 27. – október 8.: Virtual Grand Prix Racing – a szoftver és a projekt bemutatása Szakértő: Val Brooks Munkanyelv: angol Célcsoport: matematika tanárok (általános és középiskola egyaránt) 2010. október 4-15.: Az egyéni különbséges megismerése az eTwinning segítségével Szakértő: Nuria de Salvador Munkanyelv: spanyol Célcsoport: mindenki 2010. október 6-20.: A kreatív írás és a gondolattérképek Szakértő: Pierre Auboiron Munkanyelv: francia Célcsoport: mindenki 2010. október 16-19.: Többszintű intelligencia: kihívások és lehetőségek az eTwinningben Szakértő: Mirjam Heemskerk Munkanyelv: angol Célcsoport: mindenki 2010. október 25. – november 5.: A Web 2.0 kiaknázása – Együttműködés és eTwinning Szakértő: Tiina Sarisalmi Munkanyelv: angol Célcsoport: mindenki 2010. november 2-15.: eTwinning: ötletek a matematika oktatáshoz nyílt forráskódú szoftverek segítségével Szakértő: Palmira Ronchi Munkanyelv: angol Célcsoport: matematika tanárok (általános iskola felső tagozat) 2010. november 5-19.: eTwinninges eszközök használata Szakértő: Ioanna Kominou Munkanyelv: angol Célcsoport: mindenki 2010. november 15-26.: eTwinning & Nanoyou 1. Szakértő: Alexa Joyce Munkanyelv: angol Célcsoport: természettudományokat oktató tanárok (általános és középiskola egyaránt) 2010. november 29. – december 10.: Diákok ösztönzése a projektmunka során Szakértő: Adam Stepinski Munkanyelv: angol Célcsoport: nyelvet és humán tárgyakat oktató tanárok (általános és középiskola egyaránt) Az úgynevezett Oktatási Események lényege az, hogy hosszú távú elkötelezettség nélkül, egy rövid és intenzív kurzus keretein belül bevezetést ajánlanak egy adott témába, gondolatébresztőként működnek, és fejlesztik a résztvevők készségeit. Emellett célja, hogy élvezetes oktatási élményt nyújtsanak. A kurzusok első, 4-5 napos szakasza aktív munkával és megbeszélésekkel telik, míg a következő 4-5 nap folyamán a résztvevők elmélyülnek a témában, és egyéni munkát végeznek. Az oktatási eseményekhez kapcsolódó anyagok elérhetők az interneten, a résztvevők bármikor letölthetik azokat a számukra leginkább megfelelő időben. Hogyan lehet részt venni? Az Oktatási Eseményekre az eTwinning program minden regisztrált résztvevője jelentkezhet, a jelentkezési időszak az esemény előtt hozzávetőleg egy héttel kezdődik. Az online jelentkezési űrlap eléréséhez és kitöltéséhez kattintson a személyes eTwinning munkafelületén megtalálható hivatkozásra. Amennyiben Ön még nem regisztrált tagja az eTwinning programnak, regisztráljon, jelentkezzen be a portálon, majd kattintson a személyes eTwinning munkafelületén található hivatkozásra. Az eTwinning oktatási események első sorozata a „Kreativitás és innováció” témájához kapcsolódott. Az online kurzusok 2010-ben új témákkal folytatódnak. Mindegyik kurzust az eTwinning Learning Lab felületén bonyolítják le. A résztvevők visszajelzései A korábban megrendezett oktatási eseményeken részt vevő európai kollégáinak visszajelzéseiből többet is megtudhat a kurzusokról. „Köszönöm, hogy megrendezték ezt a kurzust. Felismertem, hogy még sokat kell tanulnom, ha jó (jobb) tanár szeretnék lenni. Remélem, lesz alkalmam még többet tanulni a jövőbeli online kurzusokon. Rengeteg időt megtakarítok ezzel. Nem kell bemennem a városba, így nem veszítek időt a közlekedéssel: otthon maradhatok, és akkor tanulhatok, amikor csak szeretnék – ez csodálatos!” - Podcasting, 2009. április „A kurzusnak köszönhetően egyedülálló lehetőségem nyílt arra, hogy lássam, mások hogyan dolgoznak, elkötelezett tanárokkal találkozzak, új dolgokat tapasztaljak, illetve új ismereteket szerezzek, elemezzek, értsek meg és osszak meg másokkal. Az egy hetes időszak egyszerre volt rendkívül ösztönző és megerőltető, a végére azonban rengeteget tanultam, és nagyot nőtt az önbizalmam. Minden percét élveztem, és minden szabadidőmben ezzel foglalkoztam (elhanyagolt és éhes családom a tanú rá!). Köszönöm ezt a csodálatos kalandot! Sokkal jobb volt, mint amire számítottam.” - A média kreatív használata, 2009. április „Köszönöm, hogy lehetőséget adtak arra, hogy Európa más országaiban dolgozó tanárokkal találkozhassak. Nagyon izgalmas, kreatív energiával teli hét volt. Érezhető volt, milyen lelkesedéssel készítették el a tanárok házi feladataikat (információkeresés, elemzések, kísérletezések, a feladatok elvégzése). Ezért volt számomra igazán jó élmény.” - A média kreatív használata, 2009. április „A kurzus egy új világot nyitott meg előttem, és a végére megértettem, hogy a távolság nem jelent akadályt azok számára, akik hasonlóan gondolkodnak. Ezt bizonyította a kurzus során közös munkával elkészített, kreativitás témájú gondolattérkép is. Tetszett, hogy ez a közös mű a portálon is megjelent.” - Gondolattérképek készítése és kreatív gondolkodás, 2009. május
Learning Events: újabb kurzusok indulnak