Egy kiállítás képei - Párizsi Autószalon
2004/09/28 08:00
1182 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
MONDIAL DE L'AUTOMOBILE - hirdette Párizs-szerte a felirat a kontinens egyik legrangosabb eseményét, az autógyártók illusztris bemutatóját. Bár a nyitónapnak nem kedvezett az időjárás, a tömeg mégis tolongott a bejáratoknál.

Nagy volt a nyüzsgés szeptember 25-én a ParisExpo környékén, hiszen akkor nyitotta kapuit az a több mint százéves múltra visszatekintő seregszemle, melyen számos gyártó rukkol elő világpremierrel, és mely esemény egészen október 10-ig várja látogatóit. A hatalmas területen látható volt minden, mi csak szem-szájnak ingere lehet, a régi példányoktól a tuningolt változatokon át egészen a legújabb csodákig. Nagy volt a csillogás, koptak az autókat fényesítő törlőrongyok, dolgoztak a hostessek kézikalkurátorai, és sűrűn cserélődtek a kiállított autók pillanatnyi "utasai"is.

Jellemző, hogy ha a Frankfurti Autókiállításon a német autógyártók élik ki magukat, akkor a szintén kétévente megrendezendő Párizsi Autószalon a franciák kreativitásának ad méltó terepet. Az idei kiállítás is bővelkedik látnivalóban, főszerepben - természetesen - a Peugeot, Citroen és Renault standjaival. Az idei hatalmas felhozatal rengeteg újdonságához mégis talán a Peugeot járul hozzá leginkább, a leghatalmasabb standot kibérelve. Közel 4.000 négyzetméteres helyszínükön 39 személyautót és 41 haszonjárművet mutatnak be. Nincs is ezen semmi csodálkozni való, hiszen egy francia autógyárnak a kétévente megrendezett Párizsi Autókiállításon illik előrukkolni az újdonságokkal.

A Citroën nagy dobása a C4 lett, de mellette a négy évvel ezelőtt bemutatott C5 módosítása is nagy szerepet kapott. A Xsarát leváltó újdonság az eddigi típus helyét a ralivilágbajnokságban is átveszi, de csak jóval a szériaautó forgalmazásának megkezdése után. A széria C4-hez idén novembertől már nálunk is hozzá lehet jutni, de a raliautó csak 2005 végétől váltja le a Xsara WRC-t. Új, ráncfelvarrott modellel rukkoltak elő az angolok, a japán autótervezők pedig ezúttal a fiatal, kisgyerekes párokat célozták meg újításaikkal. A kiállítás sztárja az ismert bajor autógyár hidrogénmeghajtású, környezetbarát fejlesztése, mely az űrtechnika és a luxus furcsa egyvelegét kínálja az érdeklődőknek. Megtekinthető a Ferrari legújabb modellje is, amely 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és 315 kilométer per óra a csúcssebessége.

Az Alfa Romeo a 147-es modellfrissített változatával érkezett a kiállításra, az Aston Martin a Vanquish S-sel képviselteti magát a francia fővárosban. A Daewoo-ból lett Chevrolet a háromajtós Kalos-al érkezett, A Ford pedig a Focus következő generációjának bemutatását időzítette a kiállításra. A Honda több meglepetéssel is előrukkolt, hiszen a faceliften átesett Jazz-en és CR-V-n kívül az FRV-egyterűjét is itt láthatja először a nagyközönség. Erre az alkalomra újult meg teljesen a Hyundai Sonata -modellje, és a Coupé-t is felfrissítették kissé. A Mazda az 5-ös egyterűvel érkezett, de a Mazda6 MPS sportmodell körül is sok volt a bámészkodó. A Mercedes két tanulmányt is bemutatott, a Mini a Cooper S Works pedig minimálisan felturbózott változatával vonzotta a fiatalokat. A Mitsubishi a Colt CZT sportmodelljével célozta meg Párizst, a Nissan pedig rengeteg újdonsággal várta a szalont.

A Porsche a vadonatúj 911-t és a Boxster-t mutatta be, míg a Renault a hazai pálya ellenére is "csak" egy Mégane Trophy tanulmányt állított ki. A Seat az új Toledót mutatja be, a Skoda pedig az új Octavia kombit. A Suzuki elhozta a Swift következő generációját, a Toyota pedig két környezetkímélő géppel rukkolt elő. A Volkswagen standján végre látható volt a Golf GTI, a Volvonál pedig a SUV, és a már V8-as motorral bíró XC90. Az első nemzetközi járműszalon a franciáknak köszönhető, 1898-ban. Akkor 140 ezren gyönyörködtek a 232 kiállító modelljeiben, amelyek sikerrel teljesítették a Párizs-Versailles túrát is. 1902-ben már 230 ezer látogatót vonzottak az automobilok, hogy aztán 1954-ben már egymillióan nézelődhessenek a standokon.

Az ezredfordulóra ez a szám egészen pontosan 1 436 351-re emelkedett, ennyien váltottak jegyet a rendezvényre, s ezzel a Párizsi Autószalon abszolút csúcstartóvá vált a kiállítások (Frankfurt, Genf, Milánó, Madrid, Tokió, Detroit, stb.) között. Az 1898-as kiállítás ma már történelem, de a párizsiak autóimádata nem hagyott alább azóta. Ugyan ma már a francia autóipar nem tartozik a világelsők közé, de feltűnően kényelmes, emberközpontú új autóikkal, előremutató tanulmányaikkal mindmáig az élvonalba sorolhatók. Idén 1 450 000 autóbarátot várnak a kiállítás szervezői.

Párizsi Autószalon (szeptember 25.-október 10.)

  • Helyszín: ParisExpo, Versailles
  • Infó: http://www.mondial-automobile.com
  • E-mail: info@amcpromotion.com

Az év további fontos rendezvényei

  • Frankfurt Commercial Vehicle International Motor Show (szeptember 23-30., Hannover)
  • Automobil 2004 - Autotechnika (szeptember 30.-október 3., Hungexpo)
  • California International Auto Show (október 27-31., Anaheim)
  • South Florida International Auto Show (november 5-14., Miami)
  • Essen Motor Show (november 26.-december 5., Essen)
  • Cairo International Motor Show (december 4-10., Kairó)