EGYMI-eszmecsere a minőségi szolgáltatásokért
Horváth Anikó
2010/03/05 13:42
1087 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
2010. február 25-én "EGYMI - ESZMECSERE" címmel szakmai konferenciát, műhelymunkát szerveztek cégünk TÁMOP 3.1.1-es projektje keretében. A találkozó célja az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények (EGYMI) együttműködési feladatainak kiterjesztése és megerősítése volt, különös tekintettel az egységes standardok szerinti működés alapjainak bemutatására.

Utolsó frissítés ideje: 2010.03.05

A konferencia a TÁMOP 3.1.6 nyertes pályázói a TÁMOP 3.2.2 régiós szervezetek közreműködésével jött létre. A TÁMOP 3.1.1. „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” az Educatio Nonprofit Kft. kiemelt projektje. A TÁMOP 3.1.6-os nyertes intézmények és az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. munkatársai nem először vettek részt közös műhelymunkán. Tavaly a „TÁVLATOK – Változó környezet, változó szerepek” elnevezésű konferencián elsősorban az EGYMI-k szolgáltatói, hálózati szerepének megerősítéséről esett szó. A szakmai műhelyek következő állomása az ESZMECSERE műhelymunka, melynek középpontjában az EGYMI-k standardok szerinti működésének bemutatása állt. E mostani közös munkán több TÁMOP 3.2.2 régiós hálózatkoordinációs szervezet is képviseltette magát. Míg a tavalyi műhely elsősorban az együttműködési, hálózati lehetőségek feltárásáról és a lehetőségeinek kialakításáról szólt, most számos jó gyakorlatról is beszámolhattak a pályázatuk félidejében lévő 3.1.6-os pályázók, illetve az időközben regionális kapcsolataik építésében jelentősen előrelépő 3.2.2 régiós hálózatkoordinációs szervezetek.

Az Educatio Közoktatási Igazgatósága nevében Kapcsáné Németi Júlia, az Educatio Közoktatási Igazgatóság Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Irodájának szakmai vezetője nyitotta meg a konferenciát. A délelőtt plenáris munkával telt: az EGYMI-k hálózati szerepe állt a középpontban. Az előadások a fejlesztési stratégiától a régiós együttműködés áttekintésén keresztül egészen a konkrét régiós jó gyakorlatok bemutatásáig íveltek, az előadások között pedig interaktív beszélgetés, kötetlen eszmecsere keretében reflektálhattak a résztvevők az elhangzottakra.

Az előadások, illetve az interaktív eszmecsere anyagát itt tekintheti meg:

Stratégiai elképzelések az inkluzív nevelés ellátórendszerében  
Sallainé Sipkai Zsuzsa szakreferens
Oktatási és Kulturális Minisztérium

Az együttnevelés érdekében
Az EGYMI szerepe a régió hálózatkoordinációs tevékenységeiben 
Závogyán Judit regionális szakmai vezető
Dél-Alföldi Közoktatási Regionális Hálózat

Hálózat a hálózatban: az EGYMI-k együttműködési szinterei
Jó gyakorlat egy régióban  
Király Gabriella igazgató
Paks Térségi Pedagógiai Szolgáltató Központ

Kérdések, válaszok egy pályázat életében  
Radicsné Szerencsés Terézia igazgató
Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Óvodája, Általános Iskolája, Előkészítő Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Nevelési Tanácsadója

Az EGYMI mint referencia-intézmény  
Puskás Aurél  szakmai vezető
Hálózatkoordináció, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.

Eszmecsere: kérdések, válaszok  

A délutáni program három műhelymunkával folytatódott. Kapcsáné Németi Júlia bevezető előadása után a műhelyek résztvevői megpróbálták körbejárni azokat a konkrét tényezőket, amelyek szükségesek az EGYMI-k minőségi működéséhez.
 
A műhelymunkák eredményeit és a műhelyek beszámolóit itt tekintheti meg:

1. műhely: Mitől jó az EGYMI? Szükséges és elégséges feltételek
A műhelymunka produktuma 
A műhelyt vezette: Dr. Perlusz Andrea főiskolai tanár

2. műhely: Kulcsfolyamatok az EGYMI-k együttműködési feladataiban
A műhelymunka produktuma 
A műhelyt vezette:  Radicsné Szerencsés Terézia, igazgató

3. műhely: Minőségi mutatók az EGYMI szolgáltatásrendszerében
A műhelymunka produktuma 
A műhelyt vezette:  Dr. Torda Ágnes , főiskolai docens, közoktatási szakértő