„Europeana” az osztályteremben
2018/07/25 13:12
530 megtekintés

Lőrincz Katalin, a budapesti Weöres Sándor Gimnázium tanára, részt vett a brüsszeli székhelyű European Schoolnet (EUN) és Europeana szervezetek által koordinált, egy éven át tartó, digitális tréningen. Tapasztalatairól az alábbi cikkben számol be nekünk.

Europeana csoportkep

Két pilot kurzus keretében, a résztvevő országok tanárait a Europeana oldal és a kapcsolódó kifejlesztett applikációk oktatásban való felhasználására készítették fel.
A tréninget az Europeana képviseletében Nicole McNeilly valamint az European Schoolnet trénere, Bart Verswijvel moderálta.
Tíz ország képviseletében húsz tanár vett részt a projektben.

A projekt bemutatkozó részében a képviselők bemutatták iskoláikat.
Íme a prezentációm a Weöres Sándor Gimnáziumról: https://www.emaze.com/@AWZZITWO/weores-sandor-high

classrooms pic ok

Az első pilot kurzus, a 21. századi iskola modelljének bemutatásával, a Future Classroom Toolkit és a Future Classroom Maturity Modelling ismertetésével, sok páros és csoportos munkával, eredményeink és iskoláink helyzetének megvitatásával kezdődött.

Mindeközben innovatív technológiákkal, digitális módszerekkel ismerkedtünk és beépítettük az Europeana anyagát óraötletekbe, projekt tervekbe és elkezdtünk lecke forgatókönyveken dolgozni.
Hazatérve ezeket az ismereteket felhasználva indítottunk egy Europeana – Challenging the Unknown projektet Ausztria és Finnország partneri részvételével (a forgatókönyv az alábbi linken található: http://bit.ly/learningscenario)

kép2 ok

kép3 ok

A következő évben az Europeana alkalmazását felhasználva a 7. osztály saját projektet készített: https://padlet.com/katalin_lorincz/vangoyourself7 .
A második pilot kurzus után, egy elemi iskolákat átfogó eTwinning projektet indítottam, ami online társalgással és feladatok közös és csoportos megoldásával zajlott.

Az Europeana tréningen szerzett tapasztalatokat és jó példákat szemléltetve játékos formában adtam át a kollegáknak: https://www.emaze.com/@ATRICLTW/untitled .
Bemutattam nekik azokat az eszközöket, amelyekkel innovatívabbá tehetik az oktatómunkájukat (TeamUp, Padlet, Edmodo, Prezi, Emaze, Adobe Spark, Sway), majd saját tanítási tapasztalatomból hoztam példákat.

kép4 ok

kép5 ok

A bemutató végén játszottunk egy Kahootot és később egy Mentimeter segítségével szófelhőben összegeztük gondolatainkat.
Ebben az évben már több kolléga használja az Edmodot és a Padletet, jövőre remélhetőleg az eTwinningben is többen vesznek majd részt.

kép6 ok

Az elmúlt évben az Europeana weboldal (https://www.europeana.eu/portal/en) és az általuk fejlesztett applikációk, valamint az EUN szervezésében megtartott MOOC modulok segítettek nekünk abban, hogy az európai kulturális örökség online múzeumába összegyűjtött anyagokat tanrendünkbe integráljuk és a platform adta lehetőségeket kihasználva, modern tanórai forgatókönyveket álmodhassunk és valósíthassunk meg.

Készítette: Lőrincz Katalin, Weöres Sándor Gimnázium, Budapest