Felhívás az ötödik, országos, online monitoringban való részvételre
2015/02/03 08:00
589 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

eLEMÉR újra önértékelésre hívja az iskolákat! Mint 2011, 2012, 2013 és 2014 februárjában, idén is országos kampányt indítunk az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Oktatási Hivatal támogatásával.

A mérés időtartama: 2014. február 9. – február 28.

Regisztráció/belépés: TOVÁBB

Felkérjük az iskolákat, hogy vegyenek részt az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet évenként ismétlődő országos mérésében, amely megmutatja, hogy hogyan alakul az informatikai eszközök használata az iskolákban. A mérés iskolafejlesztő szemléletű és módszertani jellegű, kitöltése nem lehet a rendszergazda vagy az informatikatanár feladata, legalább egy kis csoport közös gondolkodását igényli.

A mérést már egyszer vagy többször elvégző iskolákat is kérjük, hogy frissítsék, pontosítsák adataikat, illetve az Útmutatónak megfelelően végezzék el ismét a mérést. Tagiskolánként is lehet regisztrálni. A részvétellel automatikusan megnyílik az alaposabb iskolai önértékelés lehetősége is, reméljük, sokan élnek majd vele!

eLEMÉR és az iskolafejlesztés támogatására együttműködési szándéknyilatkozat született az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, az Oktatási Hivatal, az Educatio Kft, valamint az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete között.

A 2014 februárjában végzett negyedik országos mérés elemzését eLEMÉR honlapján jelentettük meg letölthető gyorsjelentés formájában, és a Modern Iskola 2014. májusi számában olvasható, valamint a Köznevelés is hírt adott róla.

elemer Az országos mérést  eLEMÉR végzi, aki

  • helyzetképet ad az iskolának arról, hogyan is alkalmazzák az IKT az oktatás különböző területein;
  • már online, automatikus összesítésű kérdőíveket is biztosít ahhoz, hogy egyszerűbben begyűjthessék az iskola tanárainak és tanulóinak véleményét.
  • megnyitja a részletesebb önértékelés és az önfejlesztés lehetőségét;
  • információval szolgál az oktatásirányítás számára a tudatos döntéshozáshoz;
  • visszajelzést ad a technika alkalmazását ösztönző beavatkozások hatásáról;
  • adatokat biztosít a nemzetközi összehasonlító vizsgálatokhoz.

Együttműködésüket várjuk és előre is köszönjük!  eLEMÉR és munkatársai, OFI

Használják a 2013-as mérési időszakra elkészült, azóta megkedvelt fejlesztést! A tanulói és a tanári kérdőíveket online formában is elérhetik a bejelentkezési oldalról. TOVÁBB

Azoknak ajánljuk az online kérdőívek használatát, akik szeretnék figyelembe venni az iskola önértékelésében a tanárok és a tanulók egyéni véleményét, de nem akarnak kérdőíveket nyomtatni és összesíteni. Az iskola OM-azonosítójával kitöltött tanári és tanulói kérdőívek száma és aktuális összesítése mindig megjelenik az online önértékelő eszközben, a részterületi bizonyítékok között. Nem az egyes kérdések átlageredménye, hanem az adott részterületre vonatkozó összesített adat látható.

Így azt ajánljuk, hogy az Útmutatóban szereplő bármelyik módszer használata esetén először töltessék ki minél több pedagógussal és tanulóval a kérdőíveket, és a bizonyítékok között megjelenő adatot is használják fel a végső válaszok bejelölésénél. A tanulók tanári felügyelettel töltsék ki a kérdőívet!