Felmérés az informatikai eszközök iskolafejlesztő célú használatáról
2014/02/11 16:57
758 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

Felhívás az informatikai eszközök iskolafejlesztő célú használatáról szóló  negyedik, országos, online monitoringban való részvételre. eLEMÉR újra önértékelésre hívja az iskolákat! Mint 2011, 2012 és 2013 februárjában, idén is országos kampány indul az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Oktatási Hivatal támogatásával.

Kérik az iskolákat, hogy vegyenek részt az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet évenként ismétlődő országos mérésében, amely megmutatja, hogy hogyan alakul az informatikai eszközök használata az iskolákban. A mérés iskolafejlesztő szemléletű és módszertani jellegű, kitöltése nem lehet a rendszergazda vagy az informatikatanár feladata, legalább egy kis csoport közös gondolkodását igényli.

A mérést már egyszer vagy többször elvégző iskolákat is kérik, hogy frissítsék, pontosítsák adataikat, illetve az Útmutatónak megfelelően végezzék el ismét a mérést.

Tagiskolánként is lehet regisztrálni. A részvétellel automatikusan megnyílik az alaposabb iskolai önértékelés lehetősége is.

elemer520

eLEMÉR és az iskolafejlesztés támogatására együttműködési szándéknyilatkozat született az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, az Oktatási Hivatal, az Educatio Kft, valamint az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete között.

A 2013 februárjában végzett második országos mérés elemzését eLEMÉR honlapján jelentették meg letölthető gyorsjelentés formájában. A 2012/2013-as adatok összehasonlító elemzése a Modern Iskola 2013. április-májusi számában olvasható.

Az országos mérést  eLEMÉR végzi, aki

  • helyzetképet ad az iskolának arról, hogyan is alkalmazzák az IKT az oktatás különböző területein;
  • már online, automatikus összesítésű kérdőíveket is biztosít ahhoz, hogy egyszerűbben begyűjthessék az iskola tanárainak és tanulóinak véleményét.
  • megnyitja a részletesebb önértékelés és az önfejlesztés lehetőségét;
  • információval szolgál az oktatásirányítás számára a tudatos döntéshozáshoz;
  • visszajelzést ad a technika alkalmazását ösztönző beavatkozások hatásáról;
  • adatokat biztosít a nemzetközi összehasonlító vizsgálatokhoz.

A tanulói és a tanári kérdőívek online formában is elérhetőek a bejelentkezési oldalról.

Használatukat azoknak ajánlják, akik szeretnék figyelembe venni az iskola önértékelésében a tanárok és a tanulók egyéni véleményét, de nem akarnak kérdőíveket nyomtatni és összesíteni. Az iskola OM-azonosítójával kitöltött tanári és tanulói kérdőívek száma és aktuális összesítése mindig megjelenik az online önértékelő eszközben, a részterületi bizonyítékok között. Nem az egyes kérdések átlageredménye, hanem az adott részterületre vonatkozó összesített adat látható.

A mérés időtartama: 2014. február 10. – február 28.

Regisztráció/belépés és további információk: ikt.ofi.hu