Innovatív terek és ami mögöttük van
2018/04/16 08:00
605 megtekintés

Hogyan hozzunk létre innovatív oktatási tereket az iskolában?

Megjelent a European Schoolnet Interaktív Osztályterem Munkacsoportjának (Interactive Classroom Working Group) kiadványa a Guidelines on Exploring and Adapting Learning Spaces in Schools. A kiadvány célja, hogy gyakorlati tanácsokat adjon, amelyek segítségével innovatív pedagógiai megoldásokkal lehet bevinni a legújabb technológiát az osztályterembe.

innovativterek

Nyolc ország tanácsadói, tanárai és döntéshozói dolgoztak a kiadványon, a projekt Ausztria, Csehország, Észtország, Írország, Olaszország, Norvégia, Portugália és Svájc részvételével valósult meg.

Az előzetes felmérések alapján kiderült, hogy néhány országban, így az olaszoknál és portugáloknál a szakmai döntéshozók már tisztában vannak a flexibilis osztálytermek kialakításának fontosságával és ez már része az IKT stratégiájuknak.

A terek kialakításánál az a fő szempont, hogy a tanulási tevékenységeket támogassa, ebben segítenek a flexibilis bútorok és a technológia ergonomikus megjelenése és használata az osztályteremben.

A kiadvány gyakorlati tanácsokat és információkat nyújt ahhoz, hogy innovatív tereket hozzunk létre az iskolában, emellett inspirálja az iskola vezetését és a pedagógusokat arra, hogy belevágjanak az oktatási tér innovatív átalakításába.

A kiadvány kitér:

  • az iskolai terekhez kapcsolódó kutatásokra (2. rész)
  • az előnyökre, amely a terek megalkotásával jön létre (3. rész)
  • a Jövő Osztálytermének bemutatására (Future Classroom Lab) Brüsszelben (4. rész)
  • javaslatokra, amelyeket az iskolai vezetésnek érdemes végiggondolni (5. rész)
  • tanároknak szóló gyakorlati tanácsokra (6. rész), továbbá
  • 8 résztvevő országon keresztül mutatja be a nemzeti kontextust.

A kiadvány angol nyelvű verziója ezen a linken tölthető le