Pedagógia

Kezdődik az ENABLE pilot az iskolákban

Kezdődik az ENABLE pilot az iskolákban

2017 augusztusában zajlottak a két napos felkészítő képzések az ENABLE pilotban részt vevő iskolapszichológusok és pedagógusok számára. A program kipróbálásában a budapesti, a székesfehérvári, a salgótarjáni és a miskolci Pedagógiai Oktatási Központok ellátási területein található iskolák vesznek részt.

1 éve
Extrém tanítás, avagy tanítás párban

Extrém tanítás, avagy tanítás párban

A tanítás vajon magányos tevékenység? Jó lenne néha megosztani a tapasztalatokat, a problémákat? Sokan hallottak róla, de kevesen tudják, hogy is működik a páros tanítás. Egy felsőoktatási példán keresztül most megismerhetjük a páros tanítás egy lehetséges változatát, és kiderül, hogy extrém-e az eXtrém tanítás.

2 éve
Kérdezéstechnika

Kérdezéstechnika

Cikksorozatot indítottunk az osztálytermi kérdezésről. A megfelelő kérdezéstechnika fejleszti a magasabb rendű gondolkodási készségeket és segít a tananyag mélyebb megértésében is. Ebben a cikkben olyan kérdéssorozatokat mutatunk be, amelyek könnyen megjegyezhetőek.

2 éve
A kategória cikkei
5 stratégia 'MOOC'-olók számára

5 stratégia 'MOOC'-olók számára

Az online tanulás főleg a MOOC-ok estében megterhelő lehet. Pláne akkor, ha még sosem végeztél ilyen kurzust! Íme néhány tipp, amely segíthet felkészülni az online tanulásra.
4 hónapja
A hollandok hogyan csinálják?

A hollandok hogyan csinálják?

A Schoolinfo Alapítvány angol nyelvű oktatási honlapot indított Learnlikethedutch.com névvel. A kezdeményezés célja, hogy bemutassa a holland középfokú oktatást, ahol a szakemberek azon dolgoznak, hogyan tegyék korszerűbbé és hogyan szabják személyre az oktatást.
6 hónapja
Innovatív oktatási terek

Innovatív oktatási terek

Noha a finn iskolai eredmények világszerte elismertek, az elmúlt 20 évben bekövetkezett gazdasági változás, a digitalizáció, a meglévő szakmák eltűnése 2014-ben a finn szakembereket az oktatás megújítására, új alaptanterv kidolgozására ösztönözte. De vajon miben újítanak a finnek és hogyan használják a tereket? Erre ad választ a Lauttasaari Általános Iskola és a Kalasatama Általános Iskola berendezése, ahol már az új tantervhez igazodva alakították ki az oktatási környezetet.
6 hónapja
Nevezzen be az új MTMI Előre versenybe

Nevezzen be az új MTMI Előre versenybe

Az MTMI Előre egy új verseny, melyre jelentkezhetnek általános-, középiskolai tanárok és karrier tanácsadók egész Európából. A verseny győzteseit meghívják a STEM Allience által szervezett rendezvényre, ahol lehetőségük lesz innovatív tudományos oktatással és pályaválasztási tanácsadással kapcsolatos workshopokon részt venni.
12 hónapja
Hányféle a csoportmunka?

Hányféle a csoportmunka?

Kooperatív tanulás, kollaboratív tanulás, problémaalapú tanulás. Mind a kis csoportban történő tanulás eltérő megközelítései, amelyek az 1960-as évek óta folyamatosan fejlődnek, és számottevő szakirodalom foglalkozik a módszerek elméleti hátterével, leírásával, tipológiájával, eredményeivel. Mi a közös ebben a három módszerben, és mik a különbségek? Neil Davidson és Claire Howell Major cikkének összefoglalását közöljük.
1 éve
Kezdődik az ENABLE pilot az iskolákban

Kezdődik az ENABLE pilot az iskolákban

2017 augusztusában zajlottak a két napos felkészítő képzések az ENABLE pilotban részt vevő iskolapszichológusok és pedagógusok számára. A program kipróbálásában a budapesti, a székesfehérvári, a salgótarjáni és a miskolci Pedagógiai Oktatási Központok ellátási területein található iskolák vesznek részt.
1 éve
Szakmai gyakorlat teljesítése

Szakmai gyakorlat teljesítése

22 évre visszatekintő múltja van a pécsi Zipernowsky Károly Műszaki Szakgimnázium és osztrák partnere kapcsolatának. Mindkét iskolában gépész és elektronikai tárgyakat oktatnak. Naszári László, az iskola szakmai igazgatóhelyettese és a projekt koordinátora szerint azért nyerhettek nívódíjat, mert nem az Erasmus+ program célkitűzéseit próbálták adaptálni valamilyen ötletre, hanem az iskola céljai találkoztak az Erasmus+ program elveivel.
1 éve
Híd a kultúrák között című mobilitási projektje

Híd a kultúrák között című mobilitási projektje

A Budapesti Nemzetközi Iskolában végzett munka túlmutat egy Erasmus+ mobilitási projekt határain. Nemcsak a munkatársak nyelvi és módszertani fejlesztése volt a cél, hanem az is, hogy a brit és a magyar alaptantervet jobban összehangolva új tanmeneteket alakítsanak ki. Az iskola első Erasmus+ projektjének köszönhetően átalakították a pedagógiai programjukat, és most már új, kétnyelvű bizonyítványt is kapnak a tanulóik. Hogy eközben hogyan kerültek egymáshoz közelebb az amerikai, indiai, ír és magyar kollégák, arról Vályi Éva koordinátor mesélt.
1 éve
Új online kurzus indul

Új online kurzus indul

Egy új online kurzus indul, mely azokat a tanárokat célozza meg, akik dolgoznak migráns diákokkal, illetve azokat is szeretné megszólítani, akik valamilyen formában foglalkoznak a témával a tanítás során.
1 éve
A School Education Gateway projekt felmérése

A School Education Gateway projekt felmérése

A School Education Gateway projekt felmérése a koragyermekkori nevelésről és gondozásról A néhány hónapja megrendezett „Great Start in Life” konferencián több mint 250 tanár, a koragyermekkori nevelés és gondozás területén dolgozó szakember, kutató és politikai döntéshozó találkozott. A konferencia középpontjában a koragyermekkori tanulás jelentősége állt, valamint azok a kedvező hatások, amelyeket a színvonalas koragyermekkori nevelést és gondozást nyújtó szolgáltatók biztosíthatnak az iskolai teljesítményre, a későbbi életpályára, valamint a társadalom egészére nézve.
1 éve
1234567 / 358

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE pilot Program iskoláknak a bullying ellen
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek