Pedagógia

Enable

Enable

Az Enable egy nemzetközi együttműködésen alapuló projekt, amely 2015-2016-ban végzi az iskolai és online zaklatás, mint jelenség vizsgálatát, és egy komplex programot dolgoz ki, amely az iskolákban bevezetve csökkenti az erőszakot és a zaklatást. A program a European Schoolnet koordinálásával, 6 európai ország bevonásával valósul meg az Európai Unió Daphne programjának keretében.

4 hónapja
30 napos boldogságkihívás tanároknak

30 napos boldogságkihívás tanároknak

Hogyan csempésszünk pozitív hozzáállást az előttünk álló 30 napba, hogy boldogabbak legyünk?

7 hónapja
Alternatív tanulás?

Alternatív tanulás?

A probléma alapú tanulás egy izgalmas alternatíva a hagyományos tanuláshoz képest, a tanárok a tanítási-tanulási folyamatok élére egy megoldandó problémát állítanak, tartalom hiányában a tanulás sokkal aktívabb lesz, a tanulók felfedeznek, valamint dolgoznak is azzal a tartalommal, amit a probléma megoldásához szükségesnek tartanak.

7 hónapja
A kategória cikkei
Online oktatás

Online oktatás

A Consumer Classroom honlap célja, hogy elősegítse a fogyasztók oktatásának terjedését, különös tekintettel az Európai középiskolákban való oktatás ösztönzésére. Ez egy többnyelvű pán-európai honlap, az Európai Bizottság finanszírozásában.
3 hete
3D-s virtuális múzeum

3D-s virtuális múzeum

A TRAWCOE háromdimenziós online, interaktív szoftverével a jövő ácsmesterei az eddigieknél jóval izgalmasabb, szórakoztatóbb formában ismerkedhetnek meg a szakma elméleti hátterével egy európai mintákat ismertető, virtuális múzeumon keresztül. A készítők a programtól a jelenleg kevésbé népszerű, egyben országszerte hiányszakmának számító ácsmesterség fellendítését is remélik. Palotás Gáborral, az ÉK Egyesület alelnökével, a 2016-ban Nívódíjjal kitüntetett projekt koordinátorával beszélgettünk.
1 hónapja
Műszaki tanulók

Műszaki tanulók

Autószerelő, géplakatos és hegesztő tanulók vehettek részt négyhetes szakmai gyakorlaton Németországban és Szlovákiában. A békéscsabai  SZC Trefort Ágoston Szakképző Iskola és Kollégium diákjai szakmailag is sokat fejlődtek, emellett önállóbak, magabiztosabbak lettek, és olyan élményekkel gazdagodtak, amelyek a személyiségfejlődésükre is hatással vannak. A projekt koordinátora, aki a szakképző iskola vezetője is volt egy ideig, komoly elhivatottsággal és nagy lelkesedéssel számolt be tapasztalataikról. Pataki Ferenccel az elmúlt években lezajlott külföldi szakmai gyakorlatokról is beszélgettünk - a projekt a 2016-os évben elnyerte a Tempus Közalapítvány Nívódíját.
1 hónapja
SPARKS projekt

SPARKS projekt

A fogyatékossággal élők és speciális gondozást igénylő emberek ellátásának területén a klasszikus terápiás módszerek mellett egyre nagyobb az igény az újabb szemléletű fejlesztő programokra. A SPARKS projektben nemzetközi kutatás és tapasztalatcsere zajlott a sérült emberek életminőségének javítása érdekében. Az öt partnerszervezet kultúrákon átívelő együttműködésében a szomatikus munka, a művészet és a kreativitás állt a középpontban. 29 hazai és nemzetközi tevékenységet valósítottak meg azzal a céllal, hogy egy új képzési tananyagot hozzanak létre. A különleges művészeti együttműködésről Kálmán Ferenc projektkoordinátorral beszélgettünk, a projekt a 2016-os évben elnyerte a Tempus Közalapítvány Nívódíját.
2 hónapja
A legfiatalabb riporterek

A legfiatalabb riporterek

Az Európai Parlament támogatásával 2015 szeptemberében meghirdetett diákújságíró verseny, a Diák rEPorters több mint harminc középiskolai „szerkesztőség” több mint háromezer diákját mozgatta meg közel fél év alatt.
2 hónapja
Köszöntjük a pedagógusokat!

Köszöntjük a pedagógusokat!

Mikor a szépet megismerik, felbukkan a rút is ...
2 hónapja
 Kémiaoktatásért Díj

Kémiaoktatásért Díj

A Richter Gedeon Nyrt. általános, közép- és szakközépiskolai tanárok részére 1999-ben díjat alapított, hogy támogassa és erősítse a kémia színvonalas iskolai oktatását. Kuratórium ítéli oda a rangos elismerést, a személyenként 400 ezer forintos díjat.
2 hónapja
 Fesztivál

Fesztivál

A fesztivál előadásai az érdeklődő szakmai vendégeknek ingyenesen látogathatók.
2 hónapja
„165 ezren tanulhattak általunk külföldön”

„165 ezren tanulhattak általunk külföldön”

Az Erasmus kétségtelenül a legismertebb ösztöndíjprogram, de ezen kívül is számtalan lehetőséget kínál diákoknak, tanároknak, szakértőknek és civileknek az idén 20 éves Tempus Közalapítvány. Az elmúlt két évtizedben 15.000 projekt megvalósításához, illetve 165.000 ember nemzetközi tapasztalatszerzéséhez járultak hozzá. Jövőre az uniós támogatású programok költségvetése terén 15%-os növekedés várható, ami a pályázatok számának további emelkedésében is megmutatkozik majd.
2 hónapja
Ericsson-díj 2016

Ericsson-díj 2016

Az Ericsson Magyarország immár tizennyolcadik alkalommal adta át az idei Ericsson-díjakat. A díjat 1999 óta olyan matematikát és fizikát oktató pedagógusok vehetik át, akik az alapszintű oktatásban tevékenykednek, és akiknek a munkája nagyban hozzájárul a hazai természettudományos képzés színvonalának fenntartásához és emeléséhez. A díjakat Éry Gábor, az Ericsson Magyarország vezérigazgatója, Sipos Imre, köznevelésért felelős helyettes államtitkár és Niclas Trouvé, Svédország magyarországi nagykövete adták át Az idén a díjazott tanárok iskolái 1.000.000 Ft értékű pályázaton vehetnek részt
2 hónapja
1234567 / 355