A jegybank és az Öngondoskodás Alapítvány a pénzügyi oktatásért
Simon Tamás
2008/11/04 11:52
516 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
A tapasztalatok és a felmérések azt mutatják, hogy a magyar háztartások nem rendelkeznek megfelelő pénzügyi jártassággal. A jelenlegi helyzet megváltoztatásának első lépését jelentette, hogy a témában érdekelt hatóságok és szervezetek kezdeményezésére a gazdasági-pénzügyi ismeretek témaköre 2007-től a Nemzeti Alaptanterv részévé vált.

A tapasztalatok és a felmérések azt mutatják, hogy a magyar háztartások nem rendelkeznek megfelelő pénzügyi jártassággal. A jelenlegi helyzet megváltoztatásának első lépését jelentette, hogy a témában érdekelt hatóságok és szervezetek kezdeményezésére a gazdasági-pénzügyi ismeretek témaköre 2007-től a Nemzeti Alaptanterv részévé vált.

A jegybank és az Öngondoskodás Alapítvány a pénzügyi oktatásért

A pénzügyi-gazdasági ismeretek középiskolai oktatása érdekében létrehozott, internetalapú Pénzügyi Oktatási Program központi elemét egy olyan 30 pénzügyi-gazdasági témakört átfogó, gyakorlati fókuszú tananyag képezi, melyet esettanulmányok, feladatlapok, tanári segédlet és valós tőzsdei szimulációs játék egészítenek ki. Az oktatási programot az Öngondoskodás Alapítvány felkérésére gyakorló és tankönyvírásban jártas középiskolai tanárok készítették, felhasználva a korábbi pénzügyi tárgyú tananyagok és próbatanítások tapasztalatait. A tananyag tematikájának kialakításában, a lektorálásban, valamint egyes anyagrészek írásában a Magyar Nemzeti Bank és a Budapesti Értéktőzsde munkatársai aktív szakmai támogatást nyújtottak.

A tananyag véglegesítéséhez és hivatalos akkreditációjához elengedhetetlen, hogy a program valós iskolai keretek között, próbatanítás keretében tesztelésre kerüljön. Az így szerzett tapasztalatok, visszajelzések alapján nyeri el az oktatási program végleges formáját. Mivel ennek sikeres megvalósításához - a korábbi tapasztalatok alapján - szükséges az iskolák és a közreműködő tanárok anyagi támogatása is, a két intézmény 2008. májusában közös pályázatot írt ki, melynek célja, hogy támogassa azokat a középfokú oktatási intézményeket, amelyek vállalják, hogy 2008/2009. évi tanrendjükben helyet biztosítanak a kísérleti tantárgy oktatásának.

Az eredetileg 20 iskola részére meghirdetett egy-egy millió forintos pályázati támogatásra 142 iskola jelentkezett. A jelentős érdeklődésre és a beérkezett pályázatok magas színvonalára tekintettel a pályázati forrás összegét a két támogató intézmény ötmillió forinttal megemelte. Ennek köszönhetően 25 iskola és közel 60 tanár részesül támogatásban. A kísérleti oktatásban több mint 1000 diák vesz részt.

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE pilot Program iskoláknak a bullying ellen
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek