Egy felem az ügyfelem
2004/12/26 21:07
787 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
Sz. Katalin az egyik, nemrégiben Budapestre telepített multinacionális cég Call Centerének telefonos ügyfélszolgálati munkatársa. A cég spanyolországi munkatársait tájékoztatja. Munkájáról szívesen mesélt nekünk.

Állást kerestem, és egy angol nyelvű hirdetésben olvastam, hogy "HR Generalist" munkatársat keresnek. Angolul tudás és valamely másik idegennyelv felsőfokú ismerete volt az elsődleges követelmény. Én kéttannyelvű gimnáziumban érettségiztem, itt tanultam meg spanyolul, ezért gondoltam, hogy jelentkezem erre a munkára. A munka abból áll, hogy telefonon és emailben kell fogadni a cég spanyolországi dolgozóinak kérdéseit, személyzeti ügyek és humánerőforrás témában. A felvétel egy munkainterjúból állt, amelyet a cég megbízásából egy kiválasztó iroda végzett. Irattak velünk egy számítógépes nyelvi tesztet, majd a továbbjutás után újabb munkainterjú következett, ahol a cég menedzserei választották ki leendő munkatársaikat. Most már telefonon is hívják a jelentkezőket, a nyelvtudás tesztelésére. Miután megkaptam az állást egy négy, illetve hathetes képzésen vettünk részt. Ez utóbbi Angliában volt, ma már ezt is Magyarországon tartják. Természetesen ekkortól fizették a költségeinket, és fizetést kaptunk. A szerződés úgy szólt, hogy ha egy éven belül elhagyod a céget, akkor a tréning költségeinek bizonyos hányadát vissza kell fizetned. A munkaidő 9-től fél 18-ig tart. Pontosan szoktunk érkezni, azért is, mert a számítógép és a telefon bekapcsolásának idejét ellenőrzik. Elolvassuk az emailünkre beérkezett kérdéseket és felosztjuk egymás között. Az irodában körülbelül százan dolgozunk és húsz országból kapunk hívásokat. A spanyol szekciónál csak négyen vagyunk, de például az angliai szekcióban tizenketten dolgoznak. Miután felosztottuk a kérdéseket, elkezdjük keresni az információkat a megválaszolásukhoz. Ehhez minden számítógépen van egy belső adatbázis, itt megtalálhatjuk az olyan jellegű kérdésekre a választ, mint pl. anyasági szabadság időtartama; hány nap szabadsága van; ha Londonba megy, mennyi a napi díja stb. Létezik egy úgynevezett Intranet is, amelyen a cég egész HR politikája rajta van. Ez a dolgozók számára is nyitott, tehát, aki veszi magának a fáradságot, maga is utánanézhet a felmerülő problémának. Ha valamilyen kérdésre nem tudjuk a választ, továbbküldjük egy specialistának. Miközben ezekre a kérdésekre válaszolunk, telefonos hívásokat kapunk, ezekre rögtön válaszolunk, vagy felírjuk, és utánanézünk. Minden hívást egy telefonos szoftverbe regisztálunk, ahol szerepel a kérdező neve, kérdése, és az, hogy a kérdést megválaszoluk-e. Ebből statisztikák készülnek. Az ebédszünet fél óra, de 5-10 perces szünetek bármikor beiktathatók. Fontos azonban, hogy ugyanazon ország munkatársai ne menjenek egyszerre kávézni, mert mindig kell, hogy valaki fogadja a beérkező kérdéseket. Szerintem ehhez a munkához a legfontosabb, hogy jól kell tudni a nyelvet, és szeretni kell, amit csinálsz. Én azért szeretem, mert sosem gondoltam volna, hogy a spanyolt valaha használni fogom, most meg egész nap spanyolul beszélhetek. Bírni kell a sok ülést, mert végülis egész nap egy görgős széken csücsülsz, amivel tudsz gurulni, de nem túl messzire... Ha valaki kitartó, akkor szépen lassan megmászhatja a szamárlétrát. Fontos még a pozitív hozzáállás, az ügyfélorientált mentalitás és az úgynevezett proaktív gondolkodásmód. Ez utóbbi azt jelenti, hogy menj elébe a problémáknak, légy önálló és találékony. Ezen kívül türelmesnek kell lenni. Szintén előnye ennek a munkának, hogy majdnem mindenki 30 év alatti, legtöbbünk diplomás (bár ez nem volt követelmény), tehát fiatalos a csapat és néha - ha van időnk - tudunk ökörködni.

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE pilot Program iskoláknak a bullying ellen
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek