Ericsson-díj 2016: A legjobb tanárok a legjobb példaképek
2016/05/30 08:00
927 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

Az Ericsson Magyarország immár tizennyolcadik alkalommal adta át az idei Ericsson-díjakat. A díjat 1999 óta olyan matematikát és fizikát oktató pedagógusok vehetik át, akik az alapszintű oktatásban tevékenykednek, és akiknek a munkája nagyban hozzájárul a hazai természettudományos képzés színvonalának fenntartásához és emeléséhez. A díjakat Éry Gábor, az Ericsson Magyarország vezérigazgatója, Sipos Imre, köznevelésért felelős helyettes államtitkár és Niclas Trouvé, Svédország magyarországi nagykövete adták át Az idén a díjazott tanárok iskolái 1.000.000 Ft értékű pályázaton vehetnek részt

Ericssondij2016

Az Ericsson Magyarország a mai napon immár tizennyolcadik alkalommal adta át az Ericsson-díjakat olyan tanároknak, akik áldozatos munkájukkal generációkkal szerettették meg a természettudományokat. Összesen nyolc tanár vehette át a díjat és a vele járó pénzjutalmat négy kategóriában: a matematika vagy a fizika népszerűsítéséért, illetve a tehetséggondozásért.

A tanárokat tanítványaik, iskoláik és egyéb oktatási intézmények terjesztették fel a díjra, a díjazás pedig az Ericsson közoktatási partnerei, a Bolyai János Matematikai Társulat és az Eötvös Loránd Fizikai Társulat bírálata, és a MATFUND Alapítvány kuratóriumának jóváhagyása alapján történik.

Ez évben is kitűnt, hogy a díjazott pedagógusok nemcsak magas szintű órai teljesítményükkel, hanem különórákkal, szakkörökkel, szakmai programokkal, táborokkal is alakítják az adott intézmény és az egész matematika-és fizikaoktatás életét. A tanárok nemcsak tehetséges diákok mentoraiként neves versenyre készítették fel őket sikeresen, hanem közösséget is kovácsoltak tanítványaikból. A díjazottak között van, aki sokak számára ismeretlen eszközökkel, van de Graaff-generátorral, folyékony nitrogénnel, szupravezető anyagokkal, erős mágnesekkel vagy éppen ferrofluiddal végzett kísérletekkel színesíti a tanítást, van aki akár személyre szabottan is fejleszti diákjai tudását, és van aki maga is szakmai lapok szerkesztője és versenyek szervezője.

„Mindannyiunk életében vannak olyan tanárpéldaképek, akik nélkül ma nem azok lennénk, akik. – nyilatkozta Éry Gábor, az Ericsson Magyarország vezérigazgatója. –A ma díjazott tanárok mind-mind ilyen mintát állítanak diákjaik elé. Az infokommunikációs szektorban tevékenykedő vállalatként az Ericssonnál nap, mint nap szembesülünk az ő munkájuk gyümölcsével, hiszen miközben jól tudjuk, hogy a hazai felsőoktatás világszínvonalú, azt is tudjuk, hogy a  mérnökképzés nem az egyetemeken kezdődik. A képzett informatikusokra, programozókra pedig a világ minden pontján egyre nagyobb szükség van, így a példaértékű pedagógusi munka is felértékelődik.”

A magyar oktatási rendszer hazánk fejlődésének egyik záloga.– mondta el Sipos Imre, köznevelésért felelős helyettes államtitkár. –Tudjuk, hogy fennmaradásunk és fejlődésünk a köznevelés megújításával lehetséges, ezért is fogalmaztuk meg a következő évek teendői között a pedagógusképzés megerősítését, az MTMI (matematika, természettudományi, műszaki és informatikai) tantárgyak további népszerűsítését. A ma díjazott tanárok munkájukkal sokat tesznek azért, hogy a matematikát és a fizikát megértessék, sőt megszerettessék diákjaikkal, újszerű és eredményes tehetséggondozó munkájukkal hozzájárulnak a minőségi hazai oktatás megtartásához, emeléséhez.”

”Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a legkiválóbb pedagógusokat díjazó ünnepségen idén is részt vehetek. Nem kérdés, hogy európai versenyképességünk jövőbeni megalapozásának az oktatás a legfontosabb eleme. Hálás vagyok, hogy az Ericsson rávilágít erre a kiemelten fontos szegmensre azzal, hogy azokat díjazza, akik a diákokat tanulásra ösztönzik.” – emelte ki a díjátadó kapcsán Őexc. Niclas Trouvé, Svédország magyarországi nagykövete.

2016-ban az Ericsson kiegészítette az Ericsson-díjat az “Egy álom megvalósul” címen meghirdetett egymillió Ft értékű eszközbeszerzési pályázatti lehetőséggel. Ennek keretében a 2016. évi Ericsson-díjazott tanárok iskolái kísérleti, informatikai eszközök beszerzésére adhatnak be pályázatot. A meghívásos pályázatra olyan programmal vagy projekttel lehet nevezni, amely a következő tanévben az iskolában a matematika, a természettudományok vagy az informatika népszerűsítéséhez, oktatásához vagy tehetségeinek gondozásához járul hozzá.

2016-ban először a díjátadót az Ericsson az interneten is közvetítette, a stream a következő linken érhető el.

ERICSSON-DÍJAZOTTAK 2016

Az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért'' 2016. évi díját matematikából
Besnyőné Titter Beáta, az Óbudai Árpád Gimnázium tanára és
Magyar Zsolt, a budapesti Szent István Gimnázium tanára kapta.
Az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért'' 2016. évi díját fizikából
Pántyáné Kuzder Mária, a miskolci Herman Ottó Gimnázium tanára és
Nagy Tibor, a szolnoki Varga Katalin Gimnázium tanára kapta.
Az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért'' 2016. évi díját matematikából
Kiss Zoltán, a pécsi Leőwey Klára Gimnázium tanára és
Nemecskó István, a budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium tanára kapta.
Az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért'' 2016. évi díját fizikából
Horváth Norbert, a budapesti Baár-Madas Református Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium tanára és
Dudás Imre, a miskolci Herman Ottó Gimnázium tanára kapta.

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
All you need is code Minden a kódolás tanulásához
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek