Hogyan készüljünk a matematikaórára?
Tarcsay Tamás
2005/06/16 13:07
1123 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
Az új tanév kezdetén talán már érdemes felvetni a címben szereplő kérdést.
Ebben az írásban kísérletet teszünk arra, hogy meg is válaszoljuk ezt.

Bizonyára sokat hallottuk már azt a vélekedést, hogy a matematikát érteni kell és nem tanulni. Általában azok szokták ezt védekezésül felhozni, akiknek gyenge jegyük van ebből a tantárgyból, matematikai képességeik gyengék, vagy szorgalmuk nem túl stabil. Nem akarjuk elkeseríteni olvasóinkat, de a matematikából tisztességes eredmények eléréséhez legalább annyi tanulásra van szükség, mint matematikai képességekre. Sőt még az is igaz, hogy a kiemelkedő képességű, kiváló készségekkel rendelkező diákoknak is komolyan kell készülniük a matematikaórákra, ha eredményesen akarnak szerepelni tanulmányi versenyeken, pályázatokon, figyelemre méltó sikereket akarnak elérni e tantárgy tanulmányozásában. Ezek után már természetszerűleg adódik a címben szereplő kérdés: Ha már tudjuk, hogy készülni kell a matematikaórákra, akkor hogyan tegyük ezt? Ebben szeretnénk segítséget adni az alábbi blokkvázlat bemutatásával.

Tudjuk, hogy ennek láttán sokan megrettennek, hogy ilyen bonyolult dolog a matematikaórákra való felkészülés, de aki komoly szándékokkal fordul a matematika felé, annak e szerint kell dolgoznia. Mielőtt a házi feladat megoldásába fognánk, meg kell érteni és el kell mélyíteni a tanítási órákon megismert fogalmakat, és csak azután próbálkozhatunk a megoldásukkal. Érdemes hozzászokni ahhoz is, hogy megoldott problémák alapján újakat találjunk ki.

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE pilot Program iskoláknak a bullying ellen
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek