Inklúzív pedagógia SNI gyermekeknek Angliában
2008/05/21 08:00
1269 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

Az alábbi tanulmány a vendéglátó STS (Specialist Teaching Service) egy angliai megye (Leicestershire) inklúziós gyakorlatát mutatja be. Az angol iskolarendszer jellemzően inkluzív, azaz befogadó. Az Every Child Matters (Minden gyermek számít) kormányzati program eszméje és célkitűzése plasztikusan megjelenik az iskolákban.

Az alábbi tanulmány Henkrich Mihály készítette, a szakmai összefoglaló lektorált, kibővített változata felkerült a sulinovadatbank.hu. az Oktatáskutató Intézet, valamint a Hiperaktív Alapítvány és győri Keret Egyesület honlapjára, illetve megjelentet a Fejlesztő Pedagógia című periodikában, és beszámolót tartott róla a HEF OP 2.11 intézkedés B komponense szakembereinek rendezett zárókonferencián.

Részlet a tanulmányból

"A vendéglátók a munkahét során a következő tematikus egységekben mutatták be a saját gyakorlataikat: I. Korai fejlesztés II. Tanulási nehézségek (diszfunkciós zavarok, koordinációs nehézségek, magatartásproblémák) III. Vizuális problémák, látássérültség, vak tanulók IV. Autizmus és Asperger-szindróma V. Hallásproblémák, nagyothallók és siketek VI. Súlyosan és halmozottan fogyatékosok speciális iskolája A házigazdák igyekeztek széles spektrumú képet mutatni arról, hogy a közoktatásban milyen módszerekkel integrálják a hátránnyal, fogyatékossággal élő tanulókat."

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
All you need is code Minden a kódolás tanulásához
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek