Játékos vetélkedő elsős gyermekeknek
Ferenczi Anita
2004/03/30 10:00
6286 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
A vetélkedő 7 feladatból áll. A feladatokat úgy állítottuk össze, hogy legyenek közöttük szellemi, ügyességi, játékosabb és gondolkodtatóbb feladatok is. Pén-tek délután lévén kb. 30 gyermek részvételére számítottunk.

A csapatok kialakítása

A terembe érkező gyermekek mindegyike belépéskor egy tálból húz egy szí-nes szívószálat. Az azonos színnel jelölt padsorban helyet foglal. A székek aljára krétával előzetesen számokat írtunk, melynek a későbbi feladatok so-rán lesz szerepe.

  • Szükséges eszközök, előkészületek: színes szívószálak, padsorok megjelölése, tál, kréta, számozások.

Csapatnév kitalálása

Minden csapatnak elmondunk egy meghatározást. A megoldás lesz a csapat neve.

  • Értékelés: 3 pont
  • Szükséges eszközök, előkészületek: meghatározások megfogalmazása.

Jelvény készítése

Minden csapattag kap egy fonalra fűzött papírkorongot, melyre el kell készí-tenie a saját csapatjelvényét. A jelvénynek kapcsolódnia kell az elnevezés-hez.

  • Értékelés: 1 ill. 2 pont személyenként, attól függően, hogy színes, gondos, vagy felületes, elkapkodott a rajz. Maximum: 20 pont.
  • Szükséges eszközök, előkészületek: kilyukasztott papírkorongok, a gyerekek által hozott ceruzák, fonal.

Mi változott? Nyomozósdi 2 fordulóban

Minden csapatból 1-1, majd ismét 1-1, gyermeket kiválasztunk és kiküldünk a teremből. Mielőtt kimennek, felhívjuk figyelmüket arra, hogy alaposan nézzék meg csapattársaikat. Miután kimentek minden csapatban 2-2 dolgot megváltoztatunk (pulóvercsere, ülésrend, frizura stb.). A gyerekeket egyen-ként hívjuk vissza. Feladatuk, hogy felfedezzék a változásokat. A feladatot az teszi érdekesebbé, hogy a "nyomozókat" matekpélda megoldása alapján vá-lasztjuk ki. Pl.: az egyik csapatból menjen ki a 3+2, a másikból a 7-3, a har-madikból a 4+4! Itt lesz jelentősége a számozott székeknek. Ki kell számol-niuk, majd meg kell találniuk a számot. Aki az adott széken ül, az lesz a "nyomozó".

  • Értékelés: a matek példa megfejtése 1 pont, minden változás megtalálása 3 pont. Maximum: 14 pont.
  • Szükséges eszközök, előkészületek: változtatható tárgyak, ruhadarabok.

Találós kérdések

Minden csapat kap egy rajzlapot. Felteszünk 5 találós kérdést. A válaszokat rajzban kell megadni.

  • Értékelés: minden helyes válasz 2 pont. Maximum: 10 pont.
  • Szükséges eszközök, előkészületek: kérdések kiválasztása, rajzlapok, ceruzák.

Ivóverseny

Minden csapattag kap egy poharat, benne 1 dl vizet és egy szívószálat. A fel-adat, hogy minél hamarabb elfogyjon a víz a poharakból.

  • Értékelés: Első - 6 pont, második - 4 pont, harmadik - 2 pont.
  • Szükséges eszközök, előkészületek: poharak, kancsó, mérőedény, szívószálak.

Puzzle

Minden csapat kap 1-1 állatos naptárképet. A képből hiányzik öt kocka. Eze-ket a kockákat is megkapják. A feladat, hogy beillesszék a megfelelő helyre a kockákat.

  • Értékelés: minden jó helyre tett kocka 1 pont. Maximum: 5 pont.
  • Szükséges eszközök, előkészületek: kivágott naptárképek, borítékban a koc-kák.

Ügyességi váltóverseny

A csapatoknak két feladatot kell elvégezni. Az elsőben, a terpeszállásban álló gyerekek alatt kell az utolsóknak előre mászni, a másodikban pedig lufit kell hátraadogatni.

  • Értékelés: mindkét feladatra 6, 4 ill. 2 pontot kaphatnak. Maximum: 12 pont.
  • Szükséges eszközök, előkészületek: hely biztosítása, lufik.

Készítette

Árva Katalin, Dobos Irénke, Papp Andrea /Kontyfa iskola/

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE pilot Program iskoláknak a bullying ellen
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek