Kalózkapitány (Pirate Captain)
2005/03/11 15:40
592 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
Folytatjuk nyelvi játékokat bemutató sorozatunkat. A most lejegyzett játék kiválóan használható nyelvi készségfejlesztésre, szavak, kifejezések gyakorlására. Példánk angol nyelvre íródott, de természetesen más nyelven is játszható. A gyerekek tudásszintjének megfelelően a játék nehezíthető vagy könnyebbé is tehető.
  • A játék célja: Az emberi testrészek, illetve az egyes öltözékek neveinek gyakorlása, lazítás, feszültségoldás.
  • Résztvevők száma: osztálylétszám, melyből két csapatot alkotunk
  • Játékidő: 10-15 perc
  • Helyigény: A táblával szemben legyen szabad hely kb. 3-4m távolságra.
  • Kellékigény: 3 db kb. 3 cm átmérőjű gyurmalabda, egy papírból elkészített kalózkapitány-rajz kb. 1m magas, fél m széles nagyságban (minél "vadabb", annál jobb! ). A testrészei különállóak legyenek ( a gyerekek szókincsétől függően a legapróbb részletekig. pl.: kar, könyök, boka, fogak, szakáll, bajusz stb.).
  • Technikai igény: nincs
  • Előkészítés: A kalózkapitány képét puzzle-szerűen felragasztjuk a táblára.

A játék menete

Kiválasztjuk, melyik csapat kezd. A kezdő csapatból egy ember a táblával szemben áll kb. 3-4 méter távolságra, kezében a 3 gyurmagolyó. A golyókkal célba kell vennie a kalózkapitányt. Amely testrészét eltalálta, azt meg kell neveznie angolul. Ha sikerült, a csapat megkapja azt a képrészletet. Egy gyerek 3-szor dobhat, tehát három képrészletet szerezhet a csapatának. Ha nem találta el a kalózt vagy nem tudja az eltalált részt megnevezni, nem kap képrészletet. Aztán a másik csapatból egy ember dobhat háromszor. A játék addig megy, míg kép van a táblán. Az a csapat nyer, amelyiknél több testrész van. Vitás esetekben (pl.: mit talált el a golyóval, a játékvezető vagy tanár dönt). Ügyeljünk arra, hogy egy csapatból mindig más menjen a dobó helyére!

Változatok

Ha valamelyik testrészt eltalálta, húz egy kérdést. Ha tud rá helyesen válaszolni, megkapja az eltalált képrészletet. Egy gyerek háromszor próbálkozhat a gyurmagolyóval. Aztán a másik csapat következik. Differenciálhatjuk a kérdéseket pl.: könnyen eltalálható testrészhez nehezebb kérdés csoportot párosítunk és fordítva.

Képek forrásai

  • www.barnekroken.no/ midt/midt6/pirat.html
  • www.buceos-sub.com/ link.htm
  • www.radiopiraten.net/ popup/popup.htm

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE pilot Program iskoláknak a bullying ellen
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek