Kék elefánt
Ferenczi Anita
2004/10/27 16:05
1184 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
Írásunkban egy olyan vetélkedőt mutatunk be olvasóinknak, mely lazító, figyelemoldó hatással lehet a gyerekekre, mindemellett akár óra alatt vagy egy néhány perces pihenés alatt is játszható.
  • Résztvevők száma (minimum-maximum): kb. egy osztálynyi létszámra alkalmas
  • Résztvevők életkora (minimum-maximum): 6-14 év között, de akár idősebekkel is...
  • Játékidő: 3-10 perc
  • Helyigény: a résztvevők számának megfelelő nagyságú körnek legyen elegendő hely
  • Az előkészítés fázisai, feladatai: a játék magtanítása
  • Az előkészítéshez szükséges idő kb.: 5 perc

A játék menete

  • A résztvevők körben állnak
  • A játékvezető ismerteti, hogy melyik állatot hogyan lehet "megformázni". Minden állatot három, a körben egymás mellett álló ember formáz meg.

Elefánt

a középen lévő a karjával formázza az elefánt ormányát, a kezét fel-alá lengetve, az arcát felfújja, hangosan trombitál. A két szélén lévő szereplő karjaival az elefánt hatalmas füleit formázza meg két oldalról.

Kenguru

a középen álló két kezével az erszényét formázza meg, és egy helyben nagyokat ugrál. A két szélén levő a kenguru két erős combját formázza meg, lekuporodva-összegömbölyödve - minden felugrásnál felegyenesedve.

Zsiráf

A középen álló két magasra nyúló kezével a zsiráf hosszú nyakát formázza, jobbra-balra dülöngélve. A két szélén álló szereplő derékból lehajolva földig nyújtott kezeivel mutatja a zsiráf hosszú lábait. Az állatok megformázása tetszés szerint változtatható, de egy játékon belül maradjon egységes.

Kezdődik a játék!

  • A játékvezető a kör közepén állva rámutat egy játékosra, és megnevez egy állatot.
  • Annak a résztvevőnek, akire a játékvezető rámutatott, meg kell formáznia a megnevezett állatot, a két szomszédja közreműködésével.
  • Aki eltéveszti, vagy túl későn reagál, az kiesik.
  • Játszható kiesés nélkül is, csak a mulatság kedvéért.

A játék lezárása

Ha kiesésre játszottuk, a három győztest megtapsoljuk.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk

A játék elején minden játékost megjelölünk (megnevezünk) négy szín valamelyikével (pl.: piros-sárga-kék-zöld). A játékvezető elkiáltja magát: kék elefánt! Minden kékkel jelölt (megnevezett) játékos és mindegyiknek a szomszédja egyszerre mutat elefántot. Előnye: hogy majdnem mindenki folyamatosan, egyszerre játszik. Ez esetben kiesésre nem játszható, mert előfordulhat, hogy valakinek egyszerre két szomszédja felé kell fület mutatnia egyszerre. A játékvezető a körbeállók összekeverésével, és a bekiabálások sebességének növelésével teheti élvezetesebbé a játékot. Más állatok utánzása is kitalálható a résztvevők kreativitásától függően.

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE pilot Program iskoláknak a bullying ellen
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek