Könyvajánló - Csanádi Gabriella: Bevezetés a korai fejlesztés témaköreibe
Szendrei Judit
2002/10/08 10:04
1520 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
A sérült gyermek születésére senki sem készül fel, mindannyian egészséges kisbabát szeretnénk. Egy "beteg" kisgyerek nevelése óriási lelki és fizikai terhet ró a családra. Ebben segít Csanádi Gabriella könyve.
„ A valódi beilleszkedés azt jelenti, ha emberi kapcsolatait nem sérülése, hanem érdeklődése határozza meg.”
Schmid-Giovannini

Mindenki számára ismert tény, hogy vannak közöttünk olyan gyermekek, felnőttek, kiknek fejlődése, személyisége eltér az átlagostól, a "tőlünk" megszokottól.
Az élet első időszaka (0-8 év) különösen fontos a sérült gyermekek számára, hiszen ebben a korban még fogékonyabbak, kezelhetőbbek. Ezt az időszakot kell kihasználnunk , ha azt szeretnénk, hogy a sérült, speciális szükségletű gyerekek jobban, eredményesebben fejlődjenek!

A sérült gyermek születésére senki sem készül fel, mindannyian egészséges babát várunk. Egy "beteg" kisgyerek nevelése óriási lelki és fizikai terhet ró a családra.
A korai fejlesztés segíti a szülőket gyermekük elfogadásában, kapcsolatuk alakításában, reményt ad, növeli önbizalmukat. Ehhez viszont sokféle segítségre van szükség!
Csanádi Gabriella nagyszerű szöveggyűjteménye - Bevezetés a korai fejlesztés témaköreibe - rengeteg információt, kapaszkodót nyújt szülőknek és pedagógusoknak ahhoz, hogy: felismerjék a "korai fejlesztésre szoruló" gyerekeket és megismerkedjenek a szakemberek ezt szolgáló munkáival.

A könyv bemutatja hogyan, milyen eredményekkel jár a korai fejlesztés bizonyos esetekben, pl., a beszédfejlődési rendellenesség, hallássérülés esetén, mozgáskorlátozottságnál.

Ezen kívül megismerkedhetünk azokkal a fogyatékosságokkal, amelyek leggyakrabban érintik gyermekeinket: ilyenek például a Down-szindróma, az olvasási, számolási, tanulási és magatartás-zavarok, az autizmus.
Ha nagyon sok türelemmel, erővel, kitartással és szeretettel foglakozunk velük, nem reménytelen egyetlen kisgyermek állapota sem, mert igen jó eredményeket érhetünk el. A könyv ezt elősegítendő betekintést nyújt a különböző fejlesztőeljárások "lényegébe", menetébe.

Ezek a következők: Sindelar-féle komplex fejlesztő eljárás; összehangolt vízi és szárazföldi fejlesztés; testséma fejlesztés; HRG-módszer; zeneterápia; a játék, mint terápiás módszer.
Remélem, sikerült sok pedagógus és szülő figyelmét fölkeltenem a téma iránt, hiszen ez a mű igazán azt közvetíti, hogy a másság nem szétválaszt, hanem összeköt minket, embereket.
Hlavács Judit

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE pilot Program iskoláknak a bullying ellen
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek