Labirintus
Ferenczi Anita
2004/10/25 13:03
626 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
A játék célja a tapasztalati úton való ismeretszerzés fejlesztése, a gyűjtés módszerének elsajátítása, a vizuális nevelés területén pedig a labirintus kreatív és esztétikus módon való megtervezése, elkészítése.
  • Életkor: 12-14
  • Létszám: 15-30 fő
  • Időtartam: 2 - 4 óra
  • Helyszín: bármilyen helyszínen megrendezhető

A játék leírása

A játék előzetes feladatkiadást és gyűjtőmunkát igényel. A gyerekek az erdei iskolai program elején megkapják feladatnak, hogy kisebb csoportokban készíteniük kell egy olyan labirintust, amely elsősorban a különféle érzékszervekre hat. A labirintus elkészítésében az egy héten át gyűjtött anyagokat lehet használni. A gyerekek megalkotják saját labirintusukat, amelyhez térképet vagy útmutatót készítenek, mesét írnak és kipróbálják egymás labirintusait, mely természetesen lehet hangra, illatokra, felületekre vagy látványra épülő. A részfeladatok során közös munkára, együttműködésre, fantáziára és kreativitásra van szükség.

A játék célja

  • tapasztalati úton való ismeretszerzés fejlesztése
  • gyűjtés módszerének elsajátítása, a természetben található értékek gyűjtése, azok megkárosítása nélkül
  • vizuális nevelés területén a labirintus megtervezése, elkészítése, esztétikus és kreatív feladatmegoldás
  • együttműködésre nevelés
  • problémamegoldó gondolkodás fejlesztése

A játék menete

  • A foglalkozás megnevezés: Közös gondolkodás, feladatkiadás (csoportmunka): 1 óra
  • Anyaggyűjtés (csoportmunka): 2 óra
  • Történetírás (önálló munka): 1 óra
  • Jelképes térkép elkészítése (csoportmunka): 1 óra
  • A térinstalláció megalkotása (csoportmunka): 2 óra

Közös gondolkodás, feladatkiadás

A feladatuk egy térinstalláció elkészítése, amelynek alaptémája minden csoportnál: egy olyan labirintus jellegű térinstalláció elkészítése természetben található dolgokból, amelyben elsősorban az érzékszerveinket kell használni (látás, hallás, tapintás). A csoportnak közösen kell megegyeznie egy témában és ennek alapján elkészíteni a saját labirintusát.

Anyaggyűjtés

Terepen anyaggyűjtés célirányosan a térinstallációhoz

Történetírás

Írjanak egy történetet a labirintusukhoz - önállóan!

Jelképes térkép elkészítése

A térinstalláció látogatói számára készítsenek jelképes térképet a labirintusról.

A térinstalláció megalkotása

Készítsék el a kiállítást! Fogadják a látogatókat!

A játék pedagógiai értékelése:

Elsősorban az együttműködést, problémamegoldást, kommunikációt értékeljük közösen együtt a gyerekekkel.

  • Hogyan érezték magukat a feladat megoldása közben?
  • Hogyan érezték magukat a kiállításon?
  • Sikerült-e az együttműködés társaikkal? Ha igen, miért, ha nem, miért?
  • Milyen kommunikációs problémák merültek fel a tervezés és a végrehajtás alatt?

A játék leírása

A játék előzetes feladatkiadást és gyűjtőmunkát igényel. A gyerekek az erdei iskolai program elején megkapják feladatnak, hogy kisebb csoportokban készíteniük kell egy olyan labirintust, amely elsősorban a különféle érzékszervekre hat. A labirintus elkészítésében az egy héten át gyűjtött anyagokat lehet használni. A gyerekek megalkotják saját labirintusukat, amelyhez térképet vagy útmutatót készítenek, mesét írnak és kipróbálják egymás labirintusait, mely természetesen lehet hangra, illatokra, felületekre vagy látványra épülő. A részfeladatok során közös munkára, együttműködésre, fantáziára és kreativitásra van szükség.

A játék célja

  • tapasztalati úton való ismeretszerzés fejlesztése
  • gyűjtés módszerének elsajátítása, a természetben található értékek gyűjtése, azok megkárosítása nélkül
  • vizuális nevelés területén a labirintus megtervezése, elkészítése, esztétikus és kreatív feladatmegoldás
  • együttműködésre nevelés
  • problémamegoldó gondolkodás fejlesztése

A játék menete

  • A foglalkozás megnevezés: Közös gondolkodás, feladatkiadás (csoportmunka): 1 óra
  • Anyaggyűjtés (csoportmunka): 2 óra
  • Történetírás (önálló munka): 1 óra
  • Jelképes térkép elkészítése (csoportmunka): 1 óra
  • A térinstalláció megalkotása (csoportmunka): 2 óra

Közös gondolkodás, feladatkiadás

A feladatuk egy térinstalláció elkészítése, amelynek alaptémája minden csoportnál: egy olyan labirintus jellegű térinstalláció elkészítése természetben található dolgokból, amelyben elsősorban az érzékszerveinket kell használni (látás, hallás, tapintás). A csoportnak közösen kell megegyeznie egy témában és ennek alapján elkészíteni a saját labirintusát.

Anyaggyűjtés

Terepen anyaggyűjtés célirányosan a térinstallációhoz

Történetírás

Írjanak egy történetet a labirintusukhoz - önállóan!

Jelképes térkép elkészítése

A térinstalláció látogatói számára készítsenek jelképes térképet a labirintusról.

A térinstalláció megalkotása

Készítsék el a kiállítást! Fogadják a látogatókat!

A játék pedagógiai értékelése

Elsősorban az együttműködést, problémamegoldást, kommunikációt értékeljük közösen együtt a gyerekekkel:

  • Hogyan érezték magukat a feladat megoldása közben?
  • Hogyan érezték magukat a kiállításon?
  • Sikerült-e az együttműködés társaikkal? Ha igen, miért, ha nem, miért?
  • Milyen kommunikációs problémák merültek fel a tervezés és a végrehajtás alatt?

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE pilot Program iskoláknak a bullying ellen
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek