Nem jegyre megy
Varga Szilvia
2010/08/18 13:10
719 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
Egy jó iskolában például a megoldás során elkövetett hibát a pedagógus nem elítéli, hanem jelzésnek, információnak tekinti arról, hogy hol és miként tud segíteni. Egy jó iskolában a pedagógus a gyermekek meglévő tudására, erősségeire építve segíti és ösztönzi reális célkitűzéseik megfogalmazását.

Utolsó frissítés ideje: 2010. augusztus 18.
 
Egy jó iskolában például…

  • A tanulói tevékenység értékelése nem merül ki az osztályozásban vagy az egy-két szavas minősítésben.
  • A pedagógus változatos értékelési formák alkalmazásával segíti a tanulók előrehaladását.
  • A megoldás során elkövetett hibát a pedagógus nem elítéli, hanem jelzésnek, információnak tekinti arról, hogy hol és miként tud segíteni.
  • A pedagógus a gyermekek meglévő tudására, erősségeire építve segíti és ösztönzi reális célkitűzéseik megfogalmazását.
  • A pedagógus lehetőséget nyújt arra, hogy a gyermekek saját munkájukat értékeljék. Ezzel is hozzájárul ahhoz, hogy képessé váljanak önálló ismeretszerzésre, tanulásra.

<

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE pilot Program iskoláknak a bullying ellen
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek