Névháború
Ferenczi Anita
2004/03/25 11:13
713 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
Cikkünkben a sokak által ismert és kedvelt régi játék - a számháború - továbbfejlesztett változatát mutatjuk be, ami elég sok előkészítést igényel, de sokkal érdekesebb tud lenni, mint egy sima számháború. Kellemes időtöltést!

Pontosan kell tudnunk a játszók létszámát (itt azonos létszámú csapatok vannak), s a létszámnak megfelelően választani 2 idézetet, úgy, hogy kb. négyszer annyi betűből álljon egy idézet, mint ahány fő egy csapatban van.

Ezek után jön a kártyák elkészítése

  • az egyik kiválasztott idézetet mondjuk piros vastag filccel, a másikat kékkel írjuk fel a kartonpapírokra.
  • egy-egy papírcsíkra 4 betűt írunk fel, s a jobb alsó sarokba kerül egy kis szám, amely azt jelzi, hogy az adott betűcsoport az idézetben hányadik helyen áll. (ha nem osztható néggyel az adott idézet betűinek száma, akkor legyen egy-két kártyán 3 vagy 5 betű)
  • pl: Ha az egyik idézet József Attila: Mama c. versének első két sora, akkor a következő feliratokkal és számokkal kezdjük el készíteni a kártyákat:
  • MARE a szám pedig az alsó sarokban az 1
  • GYHE a szám pedig 2
  • TECS a szám pedig 3

Válasszunk két csapatot, határozzuk meg a játékterületet, s azt az időt is, amikor lefújjuk a játékot, ha nem sikerült addig eldönteni, hogy ki nyert!

Játékszabályok

A játék célja: az ellenfél idézetének kitalálása. Ha valamelyik csapat - írásban - bemutatja a játékvezetőnek a keresett idézetet: nyert. A csapatok a játék megkezdése előtt beszéljenek meg egy központi búvóhelyet, ahol majd az idézetet próbálják összerakni. (Legyen ott papír, írószer, a végén erre szükség lesz!) A játék indítását jelző sípszó után mindenkinek fel kell raknia a fejére a kartonlapot, amin a betűk vannak.

A gyerekek az erdőben bujkálva, egymást fedezve próbálják leolvasni az ellenfél csapat betűit. Itt a játék teljesen hasonlít a számháborúra, csak nem számokat kell bekiabálni, hanem betűket. A változás annyi, hogy akinek a betűit leolvasták, az köteles átadni a saját kartonlapját annak az ellenfél játékosnak, aki őt leolvasta, majd azonnal a lehető leggyorsabban a saját búvóhelyére kell mennie. Aki megszerezte az ellenfél papírját szintén igyekezzen a saját búvóhelyére, ahol - ha már vannak kiesett társai, azok - gyűjtik a papírokat (ha még nincs, ott maradhat ő, vagy valaki a csapatból)!

Így azok a gyerekek sem esnek ki teljesen a játékból, akiket leolvastak, hiszen ők gyűjtik, s próbálják kitalálni az idézetet. A szabályok ismertetése után adjuk át a csapatkapitányoknak a papírokat (amiket előtte gondosan elláttunk gumival, hogy a gyerekek a fejükre tudják tenni), s indulhat a játék! Jó szórakozást!

Képek forrása

  • http://www.kodak.com/global/images/mul/digital/dlc/tip/action/blur01.jpg
  • www.mkps.co.uk/ departments-preparatory.htm

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE pilot Program iskoláknak a bullying ellen
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek