Pedagógia

Kezdődik az ENABLE pilot az iskolákban

Kezdődik az ENABLE pilot az iskolákban

2017 augusztusában zajlottak a két napos felkészítő képzések az ENABLE pilotban részt vevő iskolapszichológusok és pedagógusok számára. A program kipróbálásában a budapesti, a székesfehérvári, a salgótarjáni és a miskolci Pedagógiai Oktatási Központok ellátási területein található iskolák vesznek részt.

10 hónapja
Extrém tanítás, avagy tanítás párban

Extrém tanítás, avagy tanítás párban

A tanítás vajon magányos tevékenység? Jó lenne néha megosztani a tapasztalatokat, a problémákat? Sokan hallottak róla, de kevesen tudják, hogy is működik a páros tanítás. Egy felsőoktatási példán keresztül most megismerhetjük a páros tanítás egy lehetséges változatát, és kiderül, hogy extrém-e az eXtrém tanítás.

1 éve
Kérdezéstechnika

Kérdezéstechnika

Cikksorozatot indítottunk az osztálytermi kérdezésről. A megfelelő kérdezéstechnika fejleszti a magasabb rendű gondolkodási készségeket és segít a tananyag mélyebb megértésében is. Ebben a cikkben olyan kérdéssorozatokat mutatunk be, amelyek könnyen megjegyezhetőek.

1 éve
A kategória cikkei
Az utolsó kérdés – kilépőkártya

Az utolsó kérdés – kilépőkártya

Egyszerűen és változatosan használható formatív értékelési technika a kilépőkártya (exit ticket, exit slip). A kilépőkártya segítségével az óra végén gyűjtünk a tanulóktól visszajelzést arról, mit és mennyire tanultak meg a tanórán. A módszert elektronikus vagy hagyományos módon is bevethetjük. Osztálytermi kérdezésről szóló sorozatunk egyik cikkét olvasod.
1 éve
Hat kalap

Hat kalap

Osztálytermi kérdezésről szóló cikksorozatunk ezen cikke a Hat kalap módszert mutatja be. A megfelelő kérdezéstechnika fejleszti a magasabb rendű gondolkodási készségeket és segít a tananyag mélyebb megértésében.
1 éve
 Osztálytermi kérdezés

Osztálytermi kérdezés

A megfelelő kérdezéstechnika fejleszti a magasabb rendű gondolkodási készségeket és segít a tananyag mélyebb megértésében. Osztálytermi kérdezésről szóló cikksorozatunk ezen cikkében a gyakori hibákról és a kérdezés megtervezéséről esik szó.
1 éve
Metakogníció fejlesztése

Metakogníció fejlesztése

A megfelelő kérdezéstechnika fejleszti a magasabb rendű gondolkodási készségeket és segít a tananyag mélyebb megértésében. Osztálytermi kérdezésről szóló cikksorozatunk ezen cikkében a metakogníció támogatásáról esik szó.
1 éve
Kérdezési technikák az osztályteremben

Kérdezési technikák az osztályteremben

Cikksorozatot indítottunk az osztálytermi kérdezésről. A megfelelő kérdezéstechnika fejleszti a magasabb rendű gondolkodási készségeket és segít a tananyag mélyebb megértésében is. Most összeszedtünk néhány tippet, amelyekkel tökéletesíthető a technika.
1 éve
Kérdezéstechnika

Kérdezéstechnika

Cikksorozatot indítottunk az osztálytermi kérdezésről. A megfelelő kérdezéstechnika fejleszti a magasabb rendű gondolkodási készségeket és segít a tananyag mélyebb megértésében is. Ebben a cikkben olyan kérdéssorozatokat mutatunk be, amelyek könnyen megjegyezhetőek.
1 éve
Extrém tanítás, avagy tanítás párban

Extrém tanítás, avagy tanítás párban

A tanítás vajon magányos tevékenység? Jó lenne néha megosztani a tapasztalatokat, a problémákat? Sokan hallottak róla, de kevesen tudják, hogy is működik a páros tanítás. Egy felsőoktatási példán keresztül most megismerhetjük a páros tanítás egy lehetséges változatát, és kiderül, hogy extrém-e az eXtrém tanítás.
1 éve
Érzelmek didaktikája

Érzelmek didaktikája

A Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány az Európai Unió „Erasmus +” oktatásfejlesztési programjának támogatásával, az „Eumoschool - Érzelmi neveléssel a korai iskolaelhagyás ellen” projekt részeként honosítja az olasz EmotionalTraining Centre „Érzelmek didaktikája” című érzelmi intelligenciafejlesztési programját. Az ingyenes továbbképzésre augusztus 15-ig lehet jelentkezni.
1 éve
Együttműködés

Együttműködés

Együttműködési megállapodást kötött kedden az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. és a Dunaújvárosi Egyetem azzal a céllal, hogy tovább erősítsék a modern kor követelményeihez alkalmazkodó együttműködés kiépülését a gazdaság és a felsőoktatás között.
1 éve
Kisgyermekkori nevelés

Kisgyermekkori nevelés

A Kormány vállalta a magyarországi köznevelési rendszer esélyteremtő szerepének javítását. Ezzel a vállalással összhangban a projekt célja az óvodák, a családi napközik és más kisgyermek-nevelési célú intézmények esélyteremtő szerepének és hátránykompenzációs képességének erősítése, képzések és támogató szolgáltatások segítségével. Kiemelt figyelmet fordít a 3 éves kortól előírt óvodai nevelés és az Óvodai nevelés országos alapprogramjában rögzített hátránycsökkentő szerep eredményes intézményi szintű szakmai támogatására. A projekt 2016 - 2018. között valósul meg az Európai Unió támogatásával, összesen 1,260 milliárd forintból.
1 éve
1234567 / 358

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE pilot Program iskoláknak a bullying ellen
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek