Pedagógia

Kezdődik az ENABLE pilot az iskolákban

Kezdődik az ENABLE pilot az iskolákban

2017 augusztusában zajlanak a két napos felkészítő képzések az ENABLE pilotban részt vevő iskolapszichológusok és pedagógusok számára. A program kipróbálásában a budapesti, a székesfehérvári, a salgótarjáni és a miskolci Pedagógiai Oktatási Központok ellátási területein található iskolák vesznek részt.

2 hónapja
Extrém tanítás, avagy tanítás párban

Extrém tanítás, avagy tanítás párban

A tanítás vajon magányos tevékenység? Jó lenne néha megosztani a tapasztalatokat, a problémákat? Sokan hallottak róla, de kevesen tudják, hogy is működik a páros tanítás. Egy felsőoktatási példán keresztül most megismerhetjük a páros tanítás egy lehetséges változatát, és kiderül, hogy extrém-e az eXtrém tanítás.

1 éve
Kérdezéstechnika

Kérdezéstechnika

Cikksorozatot indítottunk az osztálytermi kérdezésről. A megfelelő kérdezéstechnika fejleszti a magasabb rendű gondolkodási készségeket és segít a tananyag mélyebb megértésében is. Ebben a cikkben olyan kérdéssorozatokat mutatunk be, amelyek könnyen megjegyezhetőek.

1 éve
A kategória cikkei
 Óvodai fejlesztések

Óvodai fejlesztések

A Kormány vállalta a magyarországi köznevelési rendszer esélyteremtő szerepének javítását. Ezzel a vállalással összhangban a projekt célja az óvodák, a családi napközik és más kisgyermek-nevelési célú intézmények esélyteremtő szerepének és hátránykompenzációs képességének erősítése, képzések és támogató szolgáltatások segítségével. Kiemelt figyelmet fordít a 3 éves kortól előírt óvodai nevelés és az Óvodai nevelés országos alapprogramjában rögzített hátránycsökkentő szerep eredményes intézményi szintű szakmai támogatására. A projekt 2016. február 1. és 2018. február 28. között valósul meg az Európai Unió támogatásával, összesen 1,260 milliárd forintból.
1 éve
Műszaki tanulók

Műszaki tanulók

Autószerelő, géplakatos és hegesztő tanulók vehettek részt négyhetes szakmai gyakorlaton Németországban és Szlovákiában. A békéscsabai  SZC Trefort Ágoston Szakképző Iskola és Kollégium diákjai szakmailag is sokat fejlődtek, emellett önállóbak, magabiztosabbak lettek, és olyan élményekkel gazdagodtak, amelyek a személyiségfejlődésükre is hatással vannak. A projekt koordinátora, aki a szakképző iskola vezetője is volt egy ideig, komoly elhivatottsággal és nagy lelkesedéssel számolt be tapasztalataikról. Pataki Ferenccel az elmúlt években lezajlott külföldi szakmai gyakorlatokról is beszélgettünk - a projekt a 2016-os évben elnyerte a Tempus Közalapítvány Nívódíját.
1 éve
3D-s virtuális múzeum

3D-s virtuális múzeum

A TRAWCOE háromdimenziós online, interaktív szoftverével a jövő ácsmesterei az eddigieknél jóval izgalmasabb, szórakoztatóbb formában ismerkedhetnek meg a szakma elméleti hátterével egy európai mintákat ismertető, virtuális múzeumon keresztül. A készítők a programtól a jelenleg kevésbé népszerű, egyben országszerte hiányszakmának számító ácsmesterség fellendítését is remélik. Palotás Gáborral, az ÉK Egyesület alelnökével, a 2016-ban Nívódíjjal kitüntetett projekt koordinátorával beszélgettünk.
1 éve
SPARKS projekt

SPARKS projekt

A fogyatékossággal élők és speciális gondozást igénylő emberek ellátásának területén a klasszikus terápiás módszerek mellett egyre nagyobb az igény az újabb szemléletű fejlesztő programokra. A SPARKS projektben nemzetközi kutatás és tapasztalatcsere zajlott a sérült emberek életminőségének javítása érdekében. Az öt partnerszervezet kultúrákon átívelő együttműködésében a szomatikus munka, a művészet és a kreativitás állt a középpontban. 29 hazai és nemzetközi tevékenységet valósítottak meg azzal a céllal, hogy egy új képzési tananyagot hozzanak létre. A különleges művészeti együttműködésről Kálmán Ferenc projektkoordinátorral beszélgettünk, a projekt a 2016-os évben elnyerte a Tempus Közalapítvány Nívódíját.
1 éve
A legfiatalabb riporterek

A legfiatalabb riporterek

Az Európai Parlament támogatásával 2015 szeptemberében meghirdetett diákújságíró verseny, a Diák rEPorters több mint harminc középiskolai „szerkesztőség” több mint háromezer diákját mozgatta meg közel fél év alatt.
1 éve
Köszöntjük a pedagógusokat!

Köszöntjük a pedagógusokat!

Mikor a szépet megismerik, felbukkan a rút is ...
1 éve
 Kémiaoktatásért Díj

Kémiaoktatásért Díj

A Richter Gedeon Nyrt. általános, közép- és szakközépiskolai tanárok részére 1999-ben díjat alapított, hogy támogassa és erősítse a kémia színvonalas iskolai oktatását. Kuratórium ítéli oda a rangos elismerést, a személyenként 400 ezer forintos díjat.
1 éve
 Fesztivál

Fesztivál

A fesztivál előadásai az érdeklődő szakmai vendégeknek ingyenesen látogathatók.
1 éve
„165 ezren tanulhattak általunk külföldön”

„165 ezren tanulhattak általunk külföldön”

Az Erasmus kétségtelenül a legismertebb ösztöndíjprogram, de ezen kívül is számtalan lehetőséget kínál diákoknak, tanároknak, szakértőknek és civileknek az idén 20 éves Tempus Közalapítvány. Az elmúlt két évtizedben 15.000 projekt megvalósításához, illetve 165.000 ember nemzetközi tapasztalatszerzéséhez járultak hozzá. Jövőre az uniós támogatású programok költségvetése terén 15%-os növekedés várható, ami a pályázatok számának további emelkedésében is megmutatkozik majd.
1 éve
Ericsson-díj 2016

Ericsson-díj 2016

Az Ericsson Magyarország immár tizennyolcadik alkalommal adta át az idei Ericsson-díjakat. A díjat 1999 óta olyan matematikát és fizikát oktató pedagógusok vehetik át, akik az alapszintű oktatásban tevékenykednek, és akiknek a munkája nagyban hozzájárul a hazai természettudományos képzés színvonalának fenntartásához és emeléséhez. A díjakat Éry Gábor, az Ericsson Magyarország vezérigazgatója, Sipos Imre, köznevelésért felelős helyettes államtitkár és Niclas Trouvé, Svédország magyarországi nagykövete adták át Az idén a díjazott tanárok iskolái 1.000.000 Ft értékű pályázaton vehetnek részt
1 éve
1234567 / 358

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE pilot Program iskoláknak a bullying ellen
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek