Pedagógia

Kérdezéstechnika

Kérdezéstechnika

Cikksorozatot indítottunk az osztálytermi kérdezésről. A megfelelő kérdezéstechnika fejleszti a magasabb rendű gondolkodási készségeket és segít a tananyag mélyebb megértésében is. Ebben a cikkben olyan kérdéssorozatokat mutatunk be, amelyek könnyen megjegyezhetőek.

9 hónapja
Extrém tanítás, avagy tanítás párban

Extrém tanítás, avagy tanítás párban

A tanítás vajon magányos tevékenység? Jó lenne néha megosztani a tapasztalatokat, a problémákat? Sokan hallottak róla, de kevesen tudják, hogy is működik a páros tanítás. Egy felsőoktatási példán keresztül most megismerhetjük a páros tanítás egy lehetséges változatát, és kiderül, hogy extrém-e az eXtrém tanítás.

9 hónapja
Enable

Enable

Az Enable egy nemzetközi együttműködésen alapuló projekt, amely 2015-2016-ban végzi az iskolai és online zaklatás, mint jelenség vizsgálatát, és egy komplex programot dolgoz ki, amely az iskolákban bevezetve csökkenti az erőszakot és a zaklatást. A program a European Schoolnet koordinálásával, 6 európai ország bevonásával valósul meg az Európai Unió Daphne programjának keretében.

1 éve
A kategória cikkei
3D nyomtató az iskolában

3D nyomtató az iskolában

Saját készítésű társasjáték, hangszerek belsejét bemutató kirakós is, interaktív iskolai 3D térkép- ezek és még sok kreatív ötlet benyújtásával nyerhettek 3D nyomtatót azok az iskolák, melyik indultak a januárban meghirdetett pályázaton. A nyertes iskolákról és projektjeikről is szól az alábbi beszámoló.
1 éve
EPAM-suli

EPAM-suli

759 iskola több mint 5000 pedagógusa és 75 000 diákja jelentkezett a magyarországi programokra.
1 éve
Digitális Oktatási Stratégia

Digitális Oktatási Stratégia

„Június végére elkészül az átfogó Digitális Oktatási Stratégia – jelentette be március elején Deutsch Tamás. A Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztost célokról, elvekről és megoldásokról kérdeztük.
1 éve
Nemzetközi Forrai Katalin Díj

Nemzetközi Forrai Katalin Díj

2016. novemberéig ismét nagy érdeklődéssel várják a Nemzetközi Forrai Katalin Díj elnyerésére szóló jelöléseket.
1 éve
Az integráció szükséges feltételei

Az integráció szükséges feltételei

Az SNI-s diákokkal kapcsolatos feladatok irányelveiről, a fejlesztési területek meghatározásáról, a nehézségekről és a lehetséges megoldásokról is ír a gyakorló középiskolai pedagógus szerző, Kaufmann Péter.
1 éve
Fordított osztályterem - MOOC

Fordított osztályterem - MOOC

Az Oktatási Hivatal Sulinet Osztálya ingyenes online kurzust (MOOC-ot) hirdet gyakorló pedagógusok és tanár szakos hallgatók számára, melynek témája a fordított osztályterem módszer.
1 éve
Beszámoló a Legyél Te is Informatikus!

Beszámoló a Legyél Te is Informatikus!

A HTTP Alapítvány és a Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Kar idén már negyedik alkalommal hívta meg az informatikai oktatásban részt vevő képzőintézmények tanárait, oktatóit és vezetőit, valamint az IT területen érintett cégek, szakmai szervezetek és kormányzati szervek képviselőit az Informatikai Oktatási Konferencia rendezvényre.
1 éve
Technológia az autizmussal élők szolgálatában

Technológia az autizmussal élők szolgálatában

Az Educatio Nkft. gondozásában megjelent a Mobil alkalmazások autizmusspektrum-zavarral élő tanulók támogatásában: fejlesztés, beválásvizsgálat, módszertan c. tanulmánykötet. A kötet egy kutatás-fejlesztési projekt eredményeképp jött létre, amelyben egy mobil alkalmazás beválását vizsgálták az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar szakemberei.
1 éve
5 eset, amikor a segítség kifejezetten káros

5 eset, amikor a segítség kifejezetten káros

Tanárként nem könnyű azt látni, hogy egy tanuló szorong, de a jó szándékú felnőttek túl gyorsan és túl gyakran sietnek a segítségükre. Van olyan eset persze, amikor be kell avatkozni, de sokkal tudatosabbnak kell lennünk, és néha hagyni, hogy a tanulók maguk birkózzanak meg a saját nehézségeikkel.
1 éve
Valós életből vett problémák II

Valós életből vett problémák II

Ahogyan cikkünk első részében olvashattuk, a probléma alapú tanulás elkötelezett és lelkes tanulókat eredményez,  motiváló tanulási folyamatokat, valamint hatékony készség- és képességfejlesztést. Ezek után ki ne szeretné kipróbálni ezt a módszeregyüttest a saját tantermében? Az alábbiakban néhány támpontot kívánunk nyújtani ehhez a módszerhez. Vizsgáljuk meg a jellemzőit, illetve hogy melyek az előnyei.
1 éve
3456789 / 358

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
All you need is code Minden a kódolás tanulásához
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek