Óriások, tündérek, varázslók - szabadidős játék
Ferenczi Anita
2003/10/30 08:00
1292 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
A népszerű "kő-papír-olló" játék változata alkalmas arra, hogy fejlessze a gyermekek együttműködési, kommunikációs készségét, és arra is lehetőséget teremt, hogy a kis csapatokból rövid időn belül - észrevétlenül és vidám hangulatban - összetartó közösség alakuljon ki.

A játék indítása

  1. A játszó csoport együtt találjon ki jelzést a Tündér, az Órás és a Varázsló szereplők testbeszéddel, egységes, egyfázisú jelekkel történő megjelenítésére. A Tündérek szárnyaik mutatásával, a kezek oldalsó középtartásba emelésével, az Óriások a magas termet imitálásával, azaz a kezek magastartásba emelésével, a Varázslók pedig egy varázspálcát tartó kéz imitálásával, egyik kezük mellső középtartásba emelésével játszhatják el szerepeiket.
  2. A csoportot osszuk két kisebb csapatra (maximum 6 fő).

A játék menete

A csapatok közösen megegyeznek, hogy mit fognak mutatni. Figyeljünk arra, hogy a csapat minden tagja ugyanazt mutassa, ehhez kell előzetesen megegyezniük egymással.

Háromra bemutatja mindkét csapat a teremtmény nevét jelző formát, figurát, testhelyzetet. A Varázslók legyőzik az Óriásokat, az Óriások legyőzik a Tündéreket, a Tündérek pedig a Varázslókat. (körbeverés, mint a "kő-papír-olló"-ban). Amelyik csapat bemutatott figurája legyőzi a másikat, az kap egy pontot. Számoljuk a pontokat: amelyik csapat többet szerzett, az a nyertes.

A játék másik változata

A gyerekek a terem két végében helyezkednek el. A mutatás előtt középre mennek, háromra megmutatják a teremtményt. A vesztes csapat (amikor rájön) visszafut a terem végébe, a nyertes csapat üldözi őket. Akit megfogtak csapatot vált. Akkor van vége a játéknak, ha az egyik csapat teljesen elfogy, vagy amelyik csapatnál többen vannak!

Résztvevők

Bármilyen korosztályú iskolás gyermekek.

Létszám

akár nagyobb létszámú csoport is, két csapatra osztva

Helyszín

szabadtéren és bent is játszható

Játékidő

15 - 20 perc

Technikai igény

  • Videókamera (dokumentáláshoz)
  • Tv, videó (visszanézéshez, elemzéshez)

A játék eredeti ötlete

Sambhava and Josette Luvmur: Everyone wins! - Cooperative Games and activities

Kép forrása

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE pilot Program iskoláknak a bullying ellen
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek