Valóságshow a fórumon - módszertani javaslatok
2004/04/29 23:23
558 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
Javaslatok a téma tanórán történő feldolgozásához

A Megasztár és a fórumon történtek elemzése jól beépíthető egy sztárokkal, sztárkultusszal foglalkozó órába, de számos ponton kapcsolódik a médiaetika témájához is.

  1. Az óra elején a diákok kis csoportokban gyűjtsék össze, milyen ismérvei vannak szerintük egy "megasztárnak". Lehet-e valakiből sztárt csinálni, és ha igen, mit kell tenni érte? Mekkora szerepe van napjainkban a tehetségnek, elég-e a sikerhez, ha valaki tehetséges? Egy döntő részleteinek megtekintése után (fontos, hogy megismerhessük az összes versenyzőt), a diákok vitassák meg, melyik énekest tartják tehetséges zenésznek, illetve tehetséges színpadi előadónak? Ha a két tulajdonság esetleg nem esik egybe, melyiket tartják fontosabbnak a siker szempontjából? Kit szavaznának ki a játékosok közül? Amennyiben a diákok figyelemmel kísérték a korábbi döntőket, mivel magyarázzák, hogy a közönség és a zsűri értékelése egyszer sem egyezett?
  2. A fórumra érkezett hozzászólásokból készült válogatás segítségével mutassuk be, milyen indulatokat váltott ki egyes versenyzők kiszavazása, vagy éppen benntartása.
    Oláh Ibolya kapcsán felmerült, hogy kisebbségi helyzete miatt kap támogatást a közönségtől, esetleg a televíziótól is.
    A diákok vitacsoportban feldolgozhatják a témát:
    Feladata-e a médiának, mint véleményformáló tényezőnek, hogy támogassa a hátrányos vagy kisebbségi helyzetűeket? Milyen formában tehetik ezt?

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE pilot Program iskoláknak a bullying ellen
eBiztonság Minősítés Minősítési rendszer oktatási intézményeknek