Sulikezdés – több Facebook?
2014/10/03 11:13
1892 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

Kezdődik az új tanév, a nyaralásból visszatérő diákok megtöltik az iskolapadokat, és ezzel együtt nő a forgalom a Facebookon is. A lelkesen chatelő felhasználók a közösségi oldalon hirdetések ezreivel találkoznak.

Facebookozó fiatalság

A közösségi oldalak közül Magyarországon is kiemelkedően népszerűvé vált a Facebook, elsősorban a fiatalság körében. A Social Daily folyamatosan frissülő statisztikái alapján hazánkban jelenleg 4,8 millió aktív Facebook felhasználó van, és a legtöbb felhasználó a 23-25 évesek közül kerül ki.

Manapság az iskolás korosztályból is rengetegen használják a Facebook közösségi portált. Bár a Facebook szabályzata szerint 13 év alatti gyerekek nem rendelkezhetnek saját felhasználónévvel, egy 2013-as felmérés szerint igen sokan használják ebből a korosztályból is: Magyarországon már a 13 év alatti gyerekek egynegyede használja a Facebookot. A Social Daily adatai szerint a magyarországi Facebook felhasználók 14%-a a 13-18 évesek, tehát a Facebookot legálisan használó kiskorú, iskolás korosztály köréből kerül ki. 

Az is igaz, hogy ez a korosztály más közösségi oldalakat előnyben részesít, mivel a Facebookhoz 18 év alattiak évekig nem csatlakozhattak. Így a technikai újításokra gyorsan reagáló tinédzserek lecsaptak az egyéb lehetőségekre, mint az Instagram, a Twitter, a Tumblr, vagy a Snapchat. Elsősorban az említett szolgáltatók mobil alkalmazásait használják.

Two-teenage-girls-using-s-009

Iskolakezdés

A Marine Software kutatásai szerint a Facebookon történő aktivitás jelentősen megugrik a tanévkezdés környékén. Ezt több oldalról is magyarázhatjuk. Augusztus végén, szeptember elején az iskolakezdésre készülő fiatalok és szüleik is élénk párbeszédbe kezdenek az iskolával kapcsolatos különböző intéznivalók kapcsán. Csoportokat hoznak létre az osztályok, illetve a szülői munkaközösségek számára, ahogy a felsőoktatásban részt vevők is sokszor Facebookon tartják a kapcsolatot csoporttársaikkal. A szülők megvitatják az új tantárgyakat, tanárokat, a tanítási rendet, a tankönyveket és egyéb iskolai felszereléseket. A gyerekek pedig örülnek, hogy újra találkoznak, megbeszélik a nyár eseményeit, és az iskolai teendőket. Ezért a telefonvonalakkal együtt izzanak az internetes közösségi oldalak drótjai is. Sok tanár is használja a Facebookot, amin keresztül tudják tájékoztatni a diákokat, a szülőket, és egymás között is megbeszélik az új tanév részleteit. Másrészt, mivel a gyerekek iskolában vannak, a szülőknek több ideje van az internetes oldalakat böngészni. Ilyenkor megtervezik a dolgaikat az őszi időszakra, és az említett Marine Software által elvégzett kutatás szerint több hirdetésre is rákattintanak.

Ezért ezt az időszakot a kereskedelmi cégek ki is használják. A Facebook kitűnő marketing lehetőség a számukra, és mivel ilyenkor jellemzően megnövekedik az aktivitás az oldalon, a szolgáltatók, kereskedők az átlagosnál több hirdetést raknak fel. Azon kívül, hogy iskolai eszközökkel kapcsolatos tanévkezdési akciókat hirdetnek mindenfelé, a megnövekedett forgalmat egyéb termékek forgalmazói is kihasználják az üzleti tevékenység növelésére. A Facebookon egymással chatelő szülők és diákok könnyen megtalálják a számukra megfelelő hirdetéseket azokról a termékekről, amelyekre az új tanévben szükségük lesz.

facebook-mobile-app

Kereslet és kínálat egymásra talál

A Facebook tehát kiemelkedően fontos szerepet játszik a marketing-tevékenységek szempontjából. A tanévkezdéssel jár, hogy a közösségi oldalon jelentősen megnövekedik a forgalom, ezért az ügyesebb vállalatok ki is használják a helyzetet, és elárasztják a Facebookot figyelemfelkeltő, hívogató hirdetésekkel. Ez megkönnyíti a Facebookozó szülők, diákok dolgát is: könnyebben találják meg a sulikezdéshez szükséges termékeket, szolgáltatásokat. Csak el ne vesszünk a nagy keresgélés közepette a hirdetés-áradatban!

További érdekes oldalak:

Ónodi-Szabó Lenke cikke