2014-ben a Nemzeti Minősítést megnyert projektek közül 10 projekt jelentkezett a Nemzeti Versenyre. Úgy gondoljuk, hogy ezek a projektek jó példaként szolgálhatnak minden eTwinningező pedagógus számára, így az előző évhez hasonlóan szeretnénk egy cikksorozat keretében közölni a projektekben dolgozó pedagógusok projektbemutatóit. Elsőként a Nagykátai Ipari Szakközépiskola és Szakiskola három, Európai Minősített eTwinning Projekt címet is elnyert projektjét mutatja be a projektet vezető tanárnő, Tóth Éva.
A verseny óriási élményt jelentett a diákok számára, nagy lelkesedéssel és példamutató szorgalommal készültek a megmérettetésre. A legfontosabb az volt, hogy nem csak a projektben nyújtottak kiemelkedőt, hanem csapatként álltunk ki és egymást erősítve igyekeztünk a legjobb teljesítményt nyújtani.
Mi is mutathatja leginkább a Verseny és az eTwinning programban való részvétel diákokra gyakorolt hatását, mint egy videó, melyben az egyik résztvevő tanulóm foglalta össze élményeinket:
Christmas in your country
A projekt román, olasz és görög partneriskolákkal jött létre, melynek keretében prezentáltuk saját országunk karácsonyi szokásait, ételeit és megismerkedtünk külföldi társaink karácsonyával. A diákok felfedezték saját kultúrájukat, dokumentálták karácsonyi ételeiket, karácsonyi dalokat kerestek és bemutatatták azokat a partnereknek.
A projekt nem csak kulturális hiányosságaik pótlására tett kísérletet, hanem személyiségüket is nagyban fejlesztette azzal, hogy csoportban dolgoztak, és felelősek voltak a produktumokért. A projektet élelmiszer-és vegyi áru-eladó diákokkal készítettük: fontosnak tartottam, hogy szakmai, elméleti és idegen nyelvi tudásuk találkozzon a munka során. A diákok egy része először dolgozott egy olyan projekten, ahol produktumok jöttek létre, melyek elkészítésében aktív szerepet vállaltak és felelősséget is. Nagyban fejlesztette személyiségüket, hogy csapatban kellett dolgozni, fel kellett osztani a feladatokat és hogy a közzétett munkáikra nagyon büszkék voltak. A fővárosban tett tanulmányi kirándulásra azóta is szívesen emlékeznek.
Felhasznált IKT eszközök:
képszerkesztő eszközök (Notegraphy, MS Autocollage, Fotor), gondolattérkép (Spiderscribe), kollaborációs felületek (Linoit, Padlet), MS Powerpoint, Tripline, videószerkesztő (Ws Movie Maker, Kizoa).
Az egyéb képek és zenék a felhasználói jogok tiszteletben tartásával a flickr.com vagy a jamendo. com oldalakról származnak.
Mi az, ami a legjobban működött?
A legnagyobb siker egyértelműen a fővárosi karácsonyi vásárban forgatott videó volt. Óriási élmény volt a diákoknak, hogy egy meghatározott céllal megyünk kirándulni, ahol angolul kell beszélni és szerepelni. Az eredmény is ezt tükrözi:
Leghasznosabb új eszköz:
Ilyen mélységben nem használtunk még kollaborációs eszközöket, mint a Padlet vagy a Linoit, ez mindenképpen újdonság volt és a későbbi projektekben már alapvető eszközként kezeltük.
Easter stories
A projekt román partneriskolánkkal jött létre, melynek keretében megmutattuk országaink húsvéti szokásait, ételeit és megismerkedtünk külföldi társaink ünnepével is. A kultúrájuk megismerése közben megtanulták az ételek összetevőit angolul, utána kellett járniuk, honnan erednek húsvéti szokásaink. Ki kellett találniuk az ideális húsvéti úti célt is.
Mind a résztvevő kollégák, mind a diákok online működtek együtt. Ez a projekt immár a második közös munkánk volt, így bátran kísérleteztünk új eszközökkel. A legnagyobb élmény számukra, hogy úgy ismerhették meg a külföldi szokásokat, hogy megélték azokat: húsvéti tojásvadászatot és tojásgurító versenyt rendeztünk, melyre szívesen gondolnak vissza.(Főleg, hogy pár tojás azóta sem került elő.)
Felhasznált IKT eszközök:
képszerkesztő eszközök (Notegraphy, MS Autocollage, Fotor, GetLoupe, Meme Generator), kollaborációs felületek (Answergarden, Titanpad, Drawitlive, Linoit, Padlet), MS Powerpoint, Tripline, videószerkesztő (Ws Movie Maker, Photepeach). Az egyéb képek és zenék a felhasználói jogok tiszteletben tartásával a flickr.com vagy a jamendo. com oldalakról származnak ebben a projektben is.
Mi az, ami a legjobban működött?
A legnagyobb sikere egyrészt a húsvéti tojásvadászatnak volt, ahol első kézből megtapasztalták ezt a szokást; másrészt a photopeach nagyon tetszett nekik és élvezték, hogy a saját szokásainkról csináltunk egy tesztkérdéses videót.
Leghasznosabb új eszköz:
az Answergarden és a Titanpad voltak a leghasznosabb új kollaborációs eszközök.
3Discover your world!
A projekt az iTEC Radical pilot részeként jött létre, melyet az együttműködő török kollégákkal közösen Brüsszelben egy workshopon dolgoztunk ki. A projekt célja volt, hogy egy alapvetően természettudományos szoftvert, a Corinth-ot egy nyelvi munkába integráljunk. Az eredmény minden várakozásunkat felülmúlta. Nem csak a diákok gazdagították 21. század készségeiket, hanem mi pedagógusok is, hiszen a Windows 8 és a Corinth használata mindenki számára újdonság volt. A projekt során felfedezte mindenki a szülővárosát, a Corinth segítségével Brno-t, és még virtuális kincsvadászatot is rendeztük.
Felhasznált IKT eszközök:
képszerkesztő eszközök (Notegraphy, MS Autocollage, Fotor, GetLoupe, Meme Generator),MS Powerpoint, Tripline, videószerkesztő (Ws Movie Maker, Photepeach, Kizoa), classtools.net, gondolattérkép (Popplet, Coggle), Munzee, ClassDojo, kollaborációs eszkötök (Google Doc, Linoit). Az egyéb képek és zenék a felhasználói jogok tiszteletben tartásával a flickr.com vagy a jamendo. com oldalakról származnak.
Mi az, ami a legjobban működött?
A legnagyobb sikere egyrészt a Corinth-nak volt, amit együtt próbáltunk ki először, másrészt a Munzee-nak, mert mobiltelefonokat nem használtak még korábban tanulási célra.
Leghasznosabb új eszköz:
Windows 8 és a Corinth