A Versenyen azok a projektek mérettethetnek meg, melyek az adott évben elnyerték a Nemzeti Minősített eTwinning Projekt címet. Idén 12 Nemzeti Minősített eTwinning projekt jelentkezett a Nemzeti Versenyre. Ezek jó példaként szolgálhatnak minden eTwinningező pedagógus számára, így egy most induló cikksorozat keretében közöljük a pedagógusok projektbemutatóit.
Ebben a cikkben a fertődi Porpáczy Aladár Szakközépiskola projektjét mutatja be a projektet vezető tanárnő, Kalocsa Ibolya.
Zurück zur Natur - Entdecken wir gemeinsam unsere alte Kräuterwelt!
Comenius Iskolai Együttműködések projekt eTwinning felületen
Iskolánk, a fertődi Porpáczy Aladár Szakközépiskola valamennyi megvalósult Comenius és eTwinning projektje az eTwinning partnerkeresője segítségével jött létre: innét indult el mindkettő Comenius projektünk, az első 2008-ban, amelyek egyikéből diákcsere-kapcsolat alakult ki. Ugyanitt kapcsolódom be tanórai eTwinning projektekbe, amelyekkel a hazai eTwinning projektversenyeken nagy sikerrel szerepeltek diákjaink. Rendszeresen böngészem a tanulóim korosztályának megfelelő projektötleteket tartalmazó fórumbejegyzéseket, és ha valami megtetszik, bekapcsolódom. Így született meg az idei projektversenyen negyedik helyezést elért Meine Welt című másik projektünk, amelyben egy tanéven át nyelvórai témákat dolgoztunk fel sok más európai iskola tanulóival.
Vissza a természethez!
Mivel a Zurück zur Natur! projektünkhöz is az eTwinningen találtunk érdeklődőket, már magát a projekt megtervezését is ezen a felületen, a TestvérTérben indítottuk el, akkor még diákok nélkül. Később, praktikus okokból a tanári kommunikáció és projektszervezés e-mail-ben és Google megosztott dokumentumokon keresztül zajlott.
A megvalósult projekt első, néhány hetes fázisa az ismerkedés volt, amely a felületen, nagyrészt nyelvórákon zajlott. A tanulók elkészítették profiljukat, majd fényképes feladványokat készítettek saját országukkal kapcsolatban, amelyeket a partnereknek kellett megfejteniük. Így a tanulók a Fórum, Blog funkciókat használták, illetve egy alkalommal közös chatelésre is sor került.
Galériákban gyűjtötték a fényképeket, munkaanyagokat és prezentációkat töltöttek fel. Ennek nem csak az volt a célja, hogy a külföldi partnerekkel megosszák eredményeiket, hanem, mivel a saját intézményben is eltérő részfeladatokon dolgoztak a különböző tanulói csoportok, itt láthatták egymás eredményeit is, és tudták később közös egésszé összedolgozni.
Az eTwinningen keresztül tájékoztattuk partnereinket az elvégzett munkáról, és mi is megnézhettük az általuk feltöltött képeiket, például az észt diákok Tallinnban egy régi gyógyszertárban végeztek projektmunkát.
Projekttalálkozók Észtországban, Németországban és Szardínia szigetén
Az eTwinninget használtuk a projekttalálkozókon is: Észtországban a tanulók az iskola informatikai tantermében, nemzetközi csoportokban, a TestvérTérben összegyűjtött saját fotókból válogatták és azonosították be a legjobban sikerült, gyógynövényeket ábrázoló felvételeket, amelyekből aztán később memóriajáték készült.
A diákok fűszerkertet terveztek, majd beültették a kiválasztott fűszer és gyógynövényekkel. Közösen gondozták a kertet, leírásokat készítettek, recepteket gyűjtöttek, és különféle termékeket készítettek a növényekből.
A projekt koordinátorai pedig arra törekedtek, hogy a felületen dokumentálják a találkozókat, és a megszülető projekttermékeket, eredményeket. Ez a későbbi beszámoló elkészítését is nagyban megkönnyítette. Projektünk weboldala az eredményekkel és képekkel ITT tekinthető meg.
Hálás vagyok kollégáimnak, mert önzetlen segítségükkel változatos projektfoglalkozásokat tudtunk tartani, amelyeknek köszönhetően értékes projekteredmények születtek. A projekt egyik legnagyobb eredményének azt tartom, hogy valamennyi aktív részvevő diákunkat külföldi projekttalálkozóra tudtuk elvinni Észak-Németországba, Szardínia szigetére vagy Észtországba.
A 2013-as magyarországi eTwinning projektversenyen megszerzett első helyezés ennek a csodálatos együttműködésnek a megkoronázása volt. Köszönjük!