Az EU tagállamaiból több mint 400 oktatásügyi minisztert, oktatási szakértőt és gazdasági vezetőt hívtak meg, hogy megvizsgálják
- hogyan lehetne az oktatási rendszerekben javítani az egyenlőtlenségen,
- hogyan válhat a leendő Európai Oktatási Térség az európai polgárok hasznára,
- hogyan közvetítheti az oktatás közös értékeinket,
- milyen kompetenciákra lesz szükség az elkövetkezendő évtizedekben.
“Európa jövőjét illetően létre kell hoznunk egy nagyratörő, közös cselekvési programot, amelyben kidolgozzuk, hogy a tanulás hogyan segítheti az egységességet. Az oktatás kulcsfontosságú, hiszen ez ruház fel bennünket olyan készségekkel, melyek által aktív tagjaivá válhatunk egyre összetettebb társadalmainknak. Az oktatás tanít meg bennünket alkalmazkodni egy gyorsan változó világhoz, felépíteni európai identitásunkat, megérteni más kultúrákat.”- mondta Navracsics Tibor, európai oktatási, kulturális, ifjúságpolitikai és sportügyi biztos.
A bizottsági ülések és workshopok között volt egy, mely a transzverzális készségek, a kíváncsiság, a játék és a felfedezés fontosságával foglalkozott a tanulási folyamatban. Ösztönző, vitaindító beszédet tartott Samantha Cristoforetti, az Európai Űrügynökség űrhajósa, aki elmesélte saját tanulmányai történetét és felhívta a figyelmet arra, hogy a humán tudományoknak éppoly fontosaknak kell lenniük az oktatásban, mint (a velük ötvözött) természet- és műszaki tudományoknak.
Kay Livingston, az oktatáskutatás, -politika és oktatási gyakorlat professzora (Glasgow-i Egyetem) káprázatos mesterkurzust tartott arról, hogy hogyan lehet növelni a minőséget és az egyenlőséget az iskolai oktatásban. Előadása az Oktatás és képzés 2020 iskolákkal foglalkozó munkacsoportjának nemrégiben megjelent „Tanárok és iskolavezetők” című tanulmányán alapult.
Sok olyan tanárnak is örülhettünk, akik úttörőmunkát folytatnak saját szakterületükön: David Calle – tanár és a Világ Legjobb Tanára Díj 2017-es jelöltje, a népszerű Unicoos YouTube csatorna tulajdonosa; Jean-Luc Richter – fizika- és kémiatanár, a Tudományok a színpadon volt elnöke, Franciaország; és a CATS (Children as Actors for Transforming Society – Gyermekek mint a Társadalmi Átalakulás Szereplői) diák „társvezetői”.