"Beyond Networking" MOOC!
2022/09/22 08:00
434 megtekintés

Napjainkban a technológiával támogatott tanítás és tanulás egyre népszerűbb téma az oktatásban és így a pedagógusok számára szervezett szakmai továbbképzéseken. Európa-szerte számos iskola dolgozott már ki hatékony kereteket az online tanítás és tanulás támogatására, és így számos tanár vált a technológia kompetens felhasználójává az osztálytermekben. Mindezek ellenére az IKT általános, intézményi szinten történő elterjesztése továbbra is folyamatos szakpolitikai kihívást jelent. Mit lehet tenni annak érdekében, hogy az iskolák és a tanárok sokkal nagyobb számban, aktívan vegyenek részt a teljes iskolára vonatkozó digitális fejlesztésekben, átalakításokban?

beyond-networking

Ez volt a kulcskérdés a Mentoring for School Improvement projektben - röviden MenSI -, amelyre az október 17-én, a European Schoolnet Academy szervezésében induló angol nyelvű "Beyond Networking" MOOC épül.

A kurzus egyik középpontjában az iskolák közötti mentorálás lehetséges modelljei és stratégiái állnak, melyek célja a meglévő és a jövőben szükséges digitális innováció feltérképezése, valamint a tudás átadásának megkönnyítése a tanárok szakmai közösségein és az iskolák közötti együttműködést segítő hálózatokon belül.

A kurzus másik fókusza az iskolák közötti együttműködés fejlesztése oly módon, hogy a digitálisan fejlett iskolák tanárai és iskolavezetői aktív szerepet vállalhassanak a digitális eszközhasználat terén kevésbé fejlett iskolákban dolgozó kollégák mentorálásában és támogatásában regionális iskolakörök és a virtuális térben működő szakmai közösségek keretében.

Az egész iskolára kiterjedő mentorálás magában foglalhat olyan képzési tevékenységeket, amelyek a partneriskolák sajátos igényeihez igazodnak, illetve nagyobb számú tanár és iskolai dolgozó számára kínálnak szakmai fejlődési lehetőségeket. Az iskolák közötti mentorálás és hálózatépítés segíthet a kis és vidéki iskolák elszigeteltségének leküzdésében is, ahol a tanároknak kevesebb lehetőségük van a szakmai fejlődésre és az innovatív jó gyakorlatok átadására, átvételére.

A tanfolyamot a Mentoring for School Improvement (MenSI) projektben részt vevő hat európai ország iskoláinak tapasztalatait felhasználva tervezték. Az intézmények különböző mentorálási modelleket alkalmaztak (pl. fejlett-kevésbé fejlett, illetve egyforma fejlettségi szintű intézmények közötti, felülről lefelé irányuló, alulról felfelé irányuló stb. mentorálás).  Az iskolák 24 ú.n. MenSI-iskolakörben dolgoztak, melyek egy-egy mentor és négy mentorált iskolából álltak.

Regisztráció

Beyond Networking: School-to-School Mentoring for Digital Innovation course

Facebook

Csatlakozzon már most a kurzus Facebook-csoportjában, vagy ossza meg gondolatait a Twitteren a #MenSi-Schools hashtag használatával!

Tanulási célok

  • Az iskolák közötti mentorálás modelljeinek mélyebb vizsgálata és megértése.
  • Iskolák csoportjai közötti tevékenységek létrehozására és élénkítésére irányuló stratégiák megismerése.
  • Az együttműködést és az innovációt támogató digitális eszközök széles skálájának feltérképezése.
  • Egy tájékozott és támogató szakmai közösség részévé válni.
  • Az iskolák közötti együttműködés különféle tevékenységeihez partnerek felkutatása.

Célcsoport

A Beyond Networking MOOC nyitott bármely tantárgyat és bármelyen szinten tanító (általános és középiskola) tanárok, valamint iskolavezetők, digitális oktatási koordinátorok és pedagógiai szakmai továbbképzéseket szolgáltató cégek és személyek számára, akik érdeklődnek az innovatív, egész iskolára kiterjedő mentori megközelítések, illetve a tanárok és iskolák közötti hálózatépítési stratégiák iránt. A tanfolyam továbbá érdekes lehet a szakpolitikai döntéshozók, a helyi közösségek és intézmények vezetői, valamint általános iskolai és középiskolai innovatív tanítási gyakorlatok iskolai kifejlesztése és iskolai mentorálási megközelítések alkalmazása iránt érdeklődő kutatók és szaktanácsadók számára is.

A tanfolyamhoz minimálisan B1 angol nyelvtudás és íráskészség szükséges.

Modulok

1.modul: Iskolák közötti együttműködés: Miért és hogyan?
Indulás: 2022.10.17.

2.modul: Az egész iskolára kiterjedő mentorálás modelljei.
Indulás: 2022.10.24.

3.modul: Hatékony mentorálási tevékenységek tervezése.
Indulás: 2022.10.31.

4.modul: Mitől lesz működőképes az egész iskolára kiterjedő mentorálás?
Indulás: 2022. 11. 07.

A modulok elvégzéséhez szükséges idő: 4 óra/modul, összesen megközelítőleg 20 óra.

Tanúsítvány

A tanúsítvány megszerzéséhez a kvízeken való aktív és sikeres részvétel 5%-ban, a mentori cselekvési terv és a szakértői értékelés elkészítése 95%-ban számít. A megfelelt státusz a cselekvési terv és három szakértői értékelés sikeres benyújtásával érhető el.

Csatlakozz hozzánk!

Őket ajánljuk

Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten
eBiztonság Minősítés Minősítő rendszer a biztonságos iskolákért
ENABLE program Program tantestületeknek a bullying ellen