Közlekedés-gazdaságtan és marketing
Sulinet
2012/09/13 08:00
2732 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

Megjelent Lenzsér Levente–Reider László: Közlekedés-gazdaságtan és -marketing ismeretek c. tankönyve!

A tankönyv a közlekedés-gazdaságtan, a marketing és közlekedésmarketing területeire nyújt betekintést. Tartalmazza a szükséges ismereteket az új közlekedési alapismeretek érettségire készülők, valamint az OKJ-s közlekedés-üzemviteli szakmákban tanulók számára.

lenzsér_reider_200 A gazdaságtani rész a közgazdaságtan alapfogalmaival, összefüggéseivel, területeivel, a közlekedési szükségletek keletkezésével, azok kielégítésével, a közlekedés teljesítőképességével, kapacitásával, mutatószámaival foglalkozik. A tankönyv ismerteti a közlekedés-statisztika elméletét és az ehhez kapcsolódó számításokat, valamint egyszerűbb gazdasági elemzéseket is. A marketing területéről megismerhetik az olvasók a legfontosabb alapfogalmakat, a marketing kialakulását, a marketing-mix elemeit, azok jellemzőit, a fogyasztói magatartást és a piackutatást.

A tankönyv külön foglalkozik a közlekedés piackutatásával, az utasszámlálással, annak technikáival, valamint a közlekedésmarketing alapjaival, az áru- és személyszállítási piac megközelítésével a kínálati oldalról. 

A mű munkatankönyv, ezért a szükséges elméleten túl kidolgozott feladatokat és munkáltató példákat egyaránt tartalmaz. A kiadó ajánlja a főiskolai vagy egyetemi közlekedésmérnöki képzésben részt vevő hallgatóknak is, akiknek egyszerűen érthető alapismeretekre van szükségük.

További információk a tankönyvről a Műszaki Kiadó oldalán.

Csatlakozz hozzánk!

Őket ajánljuk

Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten
eBiztonság Minősítés Minősítő rendszer a biztonságos iskolákért
ENABLE program Program tantestületeknek a bullying ellen