A tankönyv a közlekedés-gazdaságtan, a marketing és közlekedésmarketing területeire nyújt betekintést. Tartalmazza a szükséges ismereteket az új közlekedési alapismeretek érettségire készülők, valamint az OKJ-s közlekedés-üzemviteli szakmákban tanulók számára.
A gazdaságtani rész a közgazdaságtan alapfogalmaival, összefüggéseivel, területeivel, a közlekedési szükségletek keletkezésével, azok kielégítésével, a közlekedés teljesítőképességével, kapacitásával, mutatószámaival foglalkozik. A tankönyv ismerteti a közlekedés-statisztika elméletét és az ehhez kapcsolódó számításokat, valamint egyszerűbb gazdasági elemzéseket is. A marketing területéről megismerhetik az olvasók a legfontosabb alapfogalmakat, a marketing kialakulását, a marketing-mix elemeit, azok jellemzőit, a fogyasztói magatartást és a piackutatást.
A tankönyv külön foglalkozik a közlekedés piackutatásával, az utasszámlálással, annak technikáival, valamint a közlekedésmarketing alapjaival, az áru- és személyszállítási piac megközelítésével a kínálati oldalról.
A mű munkatankönyv, ezért a szükséges elméleten túl kidolgozott feladatokat és munkáltató példákat egyaránt tartalmaz. A kiadó ajánlja a főiskolai vagy egyetemi közlekedésmérnöki képzésben részt vevő hallgatóknak is, akiknek egyszerűen érthető alapismeretekre van szükségük.
További információk a tankönyvről a Műszaki Kiadó oldalán.