A Jövő Osztályterme nagyköveti hálózat (FCL Network) webináriumi sorozatot hirdet 2019. április-májusában. A sorozat első webináriumát Sümeyye Hatice Eral, a török Jövő Osztályterme (FCL) vezető nagykövete és két helyi FCL nagykövet tartja, az időpont: 2019. április 15. 19.00 óra.
2019. február 12-én az Oktatási Hivatal IV. Országos Szaktanácsadói Konferenciáján került sor az Sulinetwork-díjak átadására. Ebben a szakmai elismerésben olyan pedagógusok és oktatási szakemberek részesülhetnek, akik kiemelkedő tevékenységükkel hozzájárulnak a digitális írástudás fejlesztésének pedagógiai-módszertani támogatásához, valamint az info-kommunikációs technológia újszerű oktatási alkalmazásainak elterjesztéséhez.
Az Európai Bizottság által támogatott EU Code Week 2018-ban rekordot döntött a több mint 43 000 eseménnyel és a 2,7 millió résztvevővel. Mindezzel az iskolák több mint 10%-át sikerült elérni, beleértve a nyugat-balkáni államokat és Törökországot is.
Annak ellenére, hogy multidiszciplináris volta révén szervesen kapcsolódik valamennyi iskolai tantárgyhoz, az éghajlattudomány (Climate Science) osztálytermi megjelenítése és hatékony integrálása a tanórai munkába valódi kihívás, ugyanakkor természetesen óriási lehetőség a pedagógusok számára. A november 8-án induló angol nyelvű kurzus releváns oktatási gyakorlatokkal inspirálva nyújt segítséget a téma rendszerszemléletű megközelítéséhez.
A Scientix nemzetközi csapata dinamikus, motivált és kreatív tanárokat keres a Scientix Nagykövetek tanári testületébe, amely jelenleg 849 Scientix Nagykövetből áll. A Scientix nagykövetek olyan a világ bármely pontján élő tanárok, akik hajlandóak támogatni a Scientix terjesztését, valamint jó gyakorlatok és a pedagógiai szakmai tudás cseréjét a STEM-oktatás valamennyi érdekeltje között.
A tavalyi, nagysikerű ‘Integrated STEM teaching’ MOOC visszatér - immár továbbfejlesztett formában! Innovatív pedagógiai módszerek segítségével emelje Ön is a tanítási gyakorlatát egy következő szintre! A kurzus során, hazai és nemzetközi tanárkollégáival integrált STEM óratervet készíthet és próbálhat ki a gyakorlatban.
A digitalizáció fokozatosan átszövi életünk minden területét. Természetes, hogy ezzel együtt megnőtt az érdeklődés és igény a kódolás és a programozás osztálytermi használata iránt. Itt a remek lehetőség, hogy szeptemberben Ön is részt vegyen az EU Code Week Online Bootcamp MOOC -ján, és megtanulja, hogyan lehet ehhez a témához kapcsolódóan, új tanítási módszereket bevezetni az osztályterembe!
Már lehet jelentkezni a European Schoolnet 2021. szeptember 6-án induló MOOC-jára. A tömeges nyílt oktatási kurzus a kutatásalapú tanulást veszi górcső alá gyakorlati tevékenységek beépítésével.
Hogyan lehet olyan támogató iskolai környezetet létrehozni, amely szorosabb együttműködésre, ötleteik, tapasztalataik megosztására ösztönözi az tanárokat – ráadásul mindezt online szakmai továbbképzésük részeként? Elenától és Cristinától Ön is választ kaphat erre a kérdésre 2021. június 21-én, hétfőn, 17 órakor a SEG-en (School Education Gateway) tartandó angol nyelvű webináriumon!
Az ARETE, amely az Európai Bizottság által finanszírozott projekt, 200 gyakorló pedagógust keres a kiterjesztett valósághoz kapcsolódó eszközök és módszertan kipróbálására és alkalmazására. Na de mi is az a kiterjesztett valóság (Augmented Reality), és hogyan működik?
Az Iskolai Innovációs Fórum, melynek ezévi mottója: „Feltörekvő technológiák az oktatásban: A mesterséges intelligencia ökológiai szemlélete”, május 26 és 28 között, online formában kerül megrendezésre. A rendezvény során a European Schoolnet (EUN) nemzetközi iskolahálózat közössége (nemzeti oktatási minisztériumok képviselői, ügynökségek, a magánszektor szereplői és kutatási szakértők) vitatják meg azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyeket a mesterséges intelligencia megjelenése jelent az iskolai innovációban, a tanításban és tanulásban.
Az Európai Unió 2014–2020-as Erasmus + programja több ezer olyan projektet támogatott, amely elősegítette számos innováció bevezetését az oktatásba és a képzésbe Európa-szerte. Az európai iskoláknak a mobilitási tevékenységek és stratégiai partnerségi projektek révén lehetősége nyílt innovációik és jógyakorlataik megosztására, cseréjére.