Mit üzen az Alapprogram? – Műhelymunka Budapesten
2013/05/21 08:00
2974 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

Az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. a "XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz (TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001)" kiemelt projekt keretében gyakorlatorientált műhelymunka-sorozatot indított.

child_39_s_drawings_and_colored_chalk_on_wooden_ba

Célkitűzések és tematika

A műhelymunkák célja a köznevelés szereplőinek tájékoztatása, pedagógiai szakmai folyamatok támogatása, valamint információszolgáltatás és információcsere biztosítása.

A műhelymunka tematikája a köznevelési célok megvalósításához kapcsolódóan problémaorientált, az elméleti felvetések és a gyakorlati megoldási lehetőségek egyaránt megjelenítésre kerülnek. Az új fejlesztések, irányok és módszerek megismertetése segítséget nyújt ahhoz, hogy az intézmények megfelelően felkészülhessenek az új tartalmak fogadására, beépítésére.

Feladatok és fejlesztések az óvodai nevelésben

A sorozat következő állomását 2013. június 6-án 10.00-15.15 óráig rendezik meg Budapesten, elsősorban az óvodai nevelésben érintett szakemberek és fenntartók számára.

Az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft-ben – a TÁMOP 3.1.1 II. szakaszában - zajló kutatás-fejlesztés az Alapprogram és a „20-as” Kormányrendelet módosításában megjelenő két kiemelt területen, az eredményes óvoda-iskola átmenet és a hátránycsökkentés lehetséges további tennivalóit készíti elő intézményi és rendszer szinten. Plenáris előadáson a jogalkotó segíti az Alapprogram változásainak helyes értelmezését. Az ESZA konsrukciófelelőse tájékoztatást nyújt a 3.1.11-12/2 Óvodafejlesztési pályázatról. 

A feladatok mellett a fejlesztésk is előtérbe kerülnek. A délutáni szekcióüléseken a résztvevők közreműködésére is számítanak: kötelező elemekkel bővült a gyermeki fejlődés nyomon követésének gyakorlata, az erkölcsi nevelés sokoldalú, konkrét óvodai lehetőségéről és tapasztalatairól is lesz szó, valamint az Educatioban zajló óvodai kutatás-fejlesztés tanulságai, várható/remélt következményei témákban várják az érdeklődő óvodapedagógusokat, vezetőket, a fenntartók munkatársait.

A műhelymunka helyszíne: Hotel Ében, 1148 Budapest, Nagy Lajos király útja 15-17.
Megközelíthetőség: A hotel az Örs vezér tértől (M2 metró végállomása) 200 méterre található. (Térkép)

A regisztráció ide kattintva érhető el.

A műhelymunka tervezett programja:

Feladatok és fejlesztések az óvodai nevelésben - Mit üzen az alappogram?
9.00–10.00REGISZTRÁCIÓ
10.00–12.15PLENÁRIS ELŐADÁSOK
10.00–10.15Köszöntő

Schanda Tamás, osztályvezető, Közoktatási Osztály, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Az óvodai neveléshez kapcsolódó szakmai fejlesztés az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft-ben

Moderátor: Szent-Gály Viola, irodavezető, Óvodafejlesztési Iroda, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
10.15–11.00Mit üzen az Alapprogram? – Az óvodai nevelés tartalmi szabályozásának háttere

Előadó: Paszkoszné Kulcsár Andrea, vezető-főtanácsos, EMMI

11.00-11.50Az erkölcsi nevelés megalapozása, eszközei az óvodai nevelésben
Az óvodapedagógus személyisége

Előadó: Zilahi Józsefné, ny. főiskolai docens, Nyugat-magyarországi Egyetem, Pedagógiai Kar

11.50-12.15Információk a TÁMOP-3.1.11-12/2    Óvodafejlesztési  pályázatról

Előadó: Nagy Gábor konstrukciófelelős
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.

12.15–13.00SZENDVICSEBÉD
13.00–15.00SZEKCIÓK MUNKÁJA
1. szekció

A 22/2013. (III. 22.) EMMI rendelet óvodai vonatkozásai és feladatai
(A gyermeki fejlődés nyomon követésének jelentősége az óvodában)

Szekcióvezető: Szent-Gály Viola irodavezető, Óvodafejlesztési Iroda, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Bevezető előadás: Körmöci Katalin ny. főiskolai mestertanár, főszerkesztő

Az óvodapedagógusok információt kapnak a nyomon-követés jelentőségéről, eszköz jellegéről, az iskolára való alkalmasság vezetői döntésének jogszabályi összefüggéseiről.

Milyen gyakran és milyen formában célszerű az értékelés?  A szöveges és a jelöléses módszer előnyei, hátrányai, személyes tapasztalatok megosztása. Szülői aspektusok átbeszélése. Egy konkrét nyomon-követői táblázat kitöltése.

2. szekció

Jó óvodai gyakorlatok - Új feladatok, régi jó megoldások az óvodai nevelésben (erkölcsi nevelés)

Szekcióvezető: Vizy Boróka, óvodai munkatárs, Óvodafejlesztési Iroda, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Bevezető előadás: Szerepi Imréné, óvodavezető, Fóti Gondviselés Óvoda

Információk a fejlesztés alatt álló jógyakorlat-felületről, a fóti óvoda jó gyakorlatának bemutatása, az erkölcsi nevelés tapasztalatai, megjelenési formái, pedagógiai programba és a csoportnaplókba való dokumentálás gyakorlata.

3. szekció

Az eredményes óvodai-iskola átmenet és a hátránycsökkentés kutatási háttere - Intézményi tapasztalatok és jó megoldások az Alapprogram szerint

Szekcióvezető: Kozsdiné Mészáros Emese, óvodai munkatárs, Óvodafejlesztési Iroda, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Bevezető előadás: Hujber Tamásné, Darvas-Horváth Katalin, Okker Zrt.

Az Óvodafejlesztési Iroda szakmai vezetése alatt álló kutatás-fejlesztés eredményei, várható javaslatok a szabályozásra intézményi és rendszerszinten. Problémaorientált konzultáció.

Témánként 1-1 kiemelkedő jó gyakorlat adaptálható elemeinek leírása. Az óvoda hátránycsökkentő szerepének megjelenése a napirendben.

15.00–15.15Szekció beszámolók

Csoportot ajánlunk

Csatlakozz hozzánk!