Csehországtól Spanyolországig és Hollandiától Litvániáig a Chimer program együtt dolgozik az iskolákkal, hogy biztosítsa a megfelelő technológiát, ahhoz hogy a gyerekek elérhessék a kulturális örökséget bemutató digitális világot és dokumentumokat. "Nem a technológia a központi elem, az csupán eszköz egy célhoz, az igazi tanulóeszköz a tartalom és az archívum." - mondja Diane Shoppink a program marketing menedzsere. "A fontos elem az archívum, melyben összegyűjtjük a gyermekek által készített tartalmat, és amely így a helyi kulturális örökségek európai méretű adatbázisává válik."
A tartalom úgy készül, hogy a gyerekek kimennek a terepre mobiltelefonokkal és más drótnélküli eszközökkel, digitális fényképezőgépekkel és videokamerákkal, hogy rögzítsék, amit helyi környezetükben találnak. Ezek az egyedi tartalmak aztán az Internet és egy igen felhasználóbarát szoftver segítségével mindenki számára elérhetővé válnak. "Ezzel a rendszerrel a gyerekek tanulnak a saját kultúrájukról falujukban, városukban vagy régiójukban." - mondja a program koordinátora, John Spee. A rögzített anyag lehet digitális fénykép, videó felvétel, rajz, szöveg vagy hang, melyeket a gyerekek tanáraik valamint helyi szakértők - történészek, geológusok, biológusok - segítségével készítenek el.
A program a 9-től 13 éves korosztálynak szól, és egyesíti a kultúrát, az oktatást és a technológiát. Spee hangsúlyozza, hogy ennek a módszernek számos előnye van a hagyományos táblához és munkafüzetekhez képest. "A gyerekek sokkal motiváltabbak és érdeklődőbbek az ilyen fajta tanulás során. Lelkesek, és nagyon kreatívan alkalmazzák a rendelkezésre álló eszközöket." A program elsődleges nehézsége a források előteremtése, hiszen a projektben használt eszközök előteremtése igen költséges. Az IKT alkalmazása az oktatásban egy egyre erősödő folyamat, így van remény arra, hogy ezek a problémák idővel megoldódnak.