Dinamikus módszerek az eltolás tanításában II.
A feladatokat igyekeztünk úgy összeválogatni, hogy megoldásukkal rámutathassunk arra, miként használhatjuk az Euklides-t a szerkesztési feladatok elemzéséhez, hogyan kaphat fontos szerepet az interaktív diszkusszió, hogyan juthatunk el a speciális elrendezésű adatfelvételekhez. Korábbi szokásainkhoz híven, most is minden feladathoz csatoltunk egy letölthető Euklides-szerkesztést.
- Adott két párhuzamos egyenes, egy d hosszúságú szakasz, valamint egy bázispont. Szerkesszünk a ponton át olyan egyenest, amelynek a két párhuzamos közé eső szakaszának hossza az adott d szakaszhosszal egyenlő! Végezzük el a feladat diszkusszióját! (Euklides fájl)
- Adott két metsző helyzetű kör, valamint egy d szakasz. Szerkesszünk a két kör egyik metszéspontján át olyan egyenest, amelynek a körök közé eső szakaszának hossza az adott d szakasz hosszával egyenlő! Vizsgáljuk meg a feladat megoldhatóságának feltételeit! (Euklides fájl)
- Szerkesszük meg az ABCD négyszöget, ha adott sorrendben ismerjük annak oldalait, valamint ismert az AB és CD oldalegyenesek hajlásszöge! (Euklides fájl)
- Szerkesszük meg az ABCD paralelogrammát, ha adott a C és D csúcsa, valamint az A és B csúcsoknak egy adott P ponttól mért távolsága! A bázispontok mozgatásával vizsgáljuk meg a lehetséges megoldások számát! (Euklides fájl)