A MenSI projektről röviden
A résztvevő hat ország (Belgium-Flandria, Horvátország, Csehország, Magyarország, Olaszország, Portugália, Horvátország) oktatási minisztériumainak bevonásával a MenSI, 24 mentoriskolából álló hálózatot hozott létre, amely mintegy száz mentorált iskolával dolgozott együtt. A projekt lezárása után az iskolahálózat nyitott lesz más iskolák számára is, amelyek érdeklődnek az egésziskolás mentorálás különböző megközelítéseinek alkalmazása iránt annak érdekében, hogy saját innovatív pedagógiai gyakorlatot fejlesszenek ki a digitális technológiák tanításban és tanulásban való felhasználásával.
A projekt fő célkitűzései
Az iskolák közötti mentoráláshoz kapcsolódó elmélet és gyakorlat vizsgálata, ideértve a különböző mentorálási és társas tanulási modellek erősségeit, gyengeségeit és kapcsolódó költségeit.
Egy több mint 100 mentor és mentorált iskolából álló hálózat kialakítása és animálása különböző módszerek kipróbálására a szakpolitikai kihívások kezelése érdekében.
Az iskolák egészére kiterjedő, mentorálást lehetővé tevő módszerek hatékonyságának elemzése a hálózatban részt vevő iskolák között az IKT-használat elterjesztése és a partnerországok szakpolitikai kihívásainak kezelése érdekében.
Bizonyítékokon alapuló ajánlások és útmutatók kidolgozása az iskolai együttműködések költséghatékony koordinálásához különböző modellek (felülről induló, alulról induló, virtuális stb.) alkalmazásával.
Egy gyakorló közösség, valamint szakmai fejlődési lehetőségek létrehozása az iskolai dolgozók számára, és egy tudásmegosztó mechanizmus kialakítása a szakpolitikai döntéshozók számára.
Minden a MenSI-ről 5 percben – VIDEÓANIMÁCIÓ (magyar felirattal!)
A Mentoring for School Improvement (MenSI) projekt során készült, magyar nyelvű felirattal ellátott videóanimáció célja annak bemutatása, hogy a MenSI projekt hogyan segítette elő a digitális innovációt és az intézményi kapacitásépítést a résztvevő iskolákban az együttműködésen alapuló hálózatépítés és az egymástól való tanulás révén.
Témák
- Melyek voltak a MenSI projekt céljai és hogyan valósultak meg?
- Mit jelent az egész iskolára kiterjedő mentorálás, és mit lehet tenni annak érdekében, hogy minél több iskolát és tanárt vonjunk be az iskolafejlesztés folyamatába?
- Hogyan hozhatunk létre az egész iskolára kiterjedő mentorálás megvalósításához kellő regionális központokat?
Mentorálási gyakorlatok – INTERJÚ a megvalósító országok képviselőivel (magyar felirattal!)
A MenSI projektben megvalósított mentorálási gyakorlatokról többet is megtudhat az alábbi MenSI Policy interjúkból, amelyeket a European Schoolnet 2022-es Iskolai Innovációs Fórumának keretében forgattak, és amelyek a "Az iskolai innováció újragondolása a jövőbiztos tanulás érdekében" témával foglalkoztak.
A videóban részt vevő partnerek
Arjana Blazic - Horvátország Tudományos és Oktatási Minisztériuma
Fernando Franco - Oktatási Főigazgatóság – Portugália
Csordás Ildikó - Oktatási Hivatal – Magyarország
Lucie Nováková - Csehország Nemzeti Nemzetközi Oktatási és Kutatási Ügynöksége
Silvia Panzavolta - INDIRE - Nemzeti Dokumentációs, Innovációs és Oktatáskutató Intézet – Olaszország
Judith Verhaert - GO! Flandria - Belgium
Témák
- Melyek azok a mentorálási tevékenységek, amelyek a legnagyobb változást hozták az iskolák fejlődésében?
- Hogyan lehet támogatni az iskolákat az egész iskolára kiterjedő digitális innováció előmozdításában?
- Mit kell tenniük az iskoláknak annak érdekében, hogy az online mentorálás ugyanolyan hatékony legyen, mint a személyes találkozás?
A magyarországi négy iskolakör 20 intézménye
Győri Radnóti Miklós Általános Iskola (iskolakör-vezető)
Székesfehérvári István Király Általános Iskola
Esztergomi Montágh Imre EGYMI, Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola
Devecseri Gárdonyi Géza Általános Iskola és AMI
Hatos Ferenc Általános Iskola és AMI
Dobó István Gimnázium (iskolakör-vezető)
Avasi Gimnázium
Debreceni Lorántffy Zsuzsanna Általános Iskola
Salgótarjáni Általános Iskola Kodály Zoltán Tagiskolája
Nyíregyházi Apáczai Csere János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Gandhi Gimnázium, Kollégium és Ami (iskolakör-vezető)
Kaposvári Kodály Zoltán Központi Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskolája
Szekszárdi Garay János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Üllői Úti Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Göcsej Kapuja Bak Általános Iskola
Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (iskolakör-vezető)
Üllés, Forráskút, Csólyospálos Községi Általános iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Csólyospálosi Tagintézménye
Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola
Algyői Fehér Ignác Általános Iskola
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A programról bővebben az alábbi linken olvashat: https://mensi.eun.org/