Ismerkedjen meg a MenSI projekttel – egy rövid videóanimáció és interjú segítségével!
2023/02/28 08:00
2410 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

A 2020 novemberében indult MenSI (Mentoring for School Improvement) projekt, melyet az Európai Bizottság H2020 programja finanszírozott, azt vizsgálta, hogy a mentorálás különböző megközelítései hogyan támogathatják az innovatív digitális tanítási gyakorlatok általános és középiskolákban való elterjedését. A projekt megvalósítási szakasza idén februárban lezárult.

mensi

A MenSI projektről röviden

mensi2 A résztvevő hat ország (Belgium-Flandria, Horvátország, Csehország, Magyarország, Olaszország, Portugália, Horvátország) oktatási minisztériumainak bevonásával a MenSI, 24 mentoriskolából álló hálózatot hozott létre, amely mintegy száz mentorált iskolával dolgozott együtt. A projekt lezárása után az iskolahálózat nyitott lesz más iskolák számára is, amelyek érdeklődnek az egésziskolás mentorálás különböző megközelítéseinek alkalmazása iránt annak érdekében, hogy saját innovatív pedagógiai gyakorlatot fejlesszenek ki a digitális technológiák tanításban és tanulásban való felhasználásával.

A projekt fő célkitűzései

mensi-icon1 Az iskolák közötti mentoráláshoz kapcsolódó elmélet és gyakorlat vizsgálata, ideértve a különböző mentorálási és társas tanulási modellek erősségeit, gyengeségeit és kapcsolódó költségeit.

mensi-icon2 Egy több mint 100 mentor és mentorált iskolából álló hálózat kialakítása és animálása különböző módszerek kipróbálására a szakpolitikai kihívások kezelése érdekében.

mensi-icon3 Az iskolák egészére kiterjedő, mentorálást lehetővé tevő módszerek hatékonyságának elemzése a hálózatban részt vevő iskolák között az IKT-használat elterjesztése és a partnerországok szakpolitikai kihívásainak kezelése érdekében.

mensi-icon4 Bizonyítékokon alapuló ajánlások és útmutatók kidolgozása az iskolai együttműködések költséghatékony koordinálásához különböző modellek (felülről induló, alulról induló, virtuális stb.) alkalmazásával.

mensi-icon5 Egy gyakorló közösség, valamint szakmai fejlődési lehetőségek létrehozása az iskolai dolgozók számára, és egy tudásmegosztó mechanizmus kialakítása a szakpolitikai döntéshozók számára.

Minden a MenSI-ről 5 percben – VIDEÓANIMÁCIÓ (magyar felirattal!)

A Mentoring for School Improvement (MenSI) projekt során készült, magyar nyelvű felirattal ellátott videóanimáció célja annak bemutatása, hogy a MenSI projekt hogyan segítette elő a digitális innovációt és az intézményi kapacitásépítést a résztvevő iskolákban az együttműködésen alapuló hálózatépítés és az egymástól való tanulás révén.

Témák

  • Melyek voltak a MenSI projekt céljai és hogyan valósultak meg?
  • Mit jelent az egész iskolára kiterjedő mentorálás, és mit lehet tenni annak érdekében, hogy minél több iskolát és tanárt vonjunk be az iskolafejlesztés folyamatába?
  • Hogyan hozhatunk létre az egész iskolára kiterjedő mentorálás megvalósításához kellő regionális központokat?

Mentorálási gyakorlatok – INTERJÚ a megvalósító országok képviselőivel (magyar felirattal!)

A MenSI projektben megvalósított mentorálási gyakorlatokról többet is megtudhat az alábbi MenSI Policy interjúkból, amelyeket a European Schoolnet 2022-es Iskolai Innovációs Fórumának keretében forgattak, és amelyek a "Az iskolai innováció újragondolása a jövőbiztos tanulás érdekében" témával foglalkoztak.

A videóban részt vevő partnerek

Arjana Blazic - Horvátország Tudományos és Oktatási Minisztériuma
Fernando Franco - Oktatási Főigazgatóság – Portugália
Csordás Ildikó - Oktatási Hivatal – Magyarország
Lucie Nováková - Csehország Nemzeti Nemzetközi Oktatási és Kutatási Ügynöksége
Silvia Panzavolta - INDIRE - Nemzeti Dokumentációs, Innovációs és Oktatáskutató Intézet – Olaszország
Judith Verhaert - GO! Flandria - Belgium

Témák

  • Melyek azok a mentorálási tevékenységek, amelyek a legnagyobb változást hozták az iskolák fejlődésében?
  • Hogyan lehet támogatni az iskolákat az egész iskolára kiterjedő digitális innováció előmozdításában?
  • Mit kell tenniük az iskoláknak annak érdekében, hogy az online mentorálás ugyanolyan hatékony legyen, mint a személyes találkozás?

A magyarországi négy iskolakör 20 intézménye

mensi3 Iskolakörök Magyarországon

Győri Radnóti Miklós Általános Iskola (iskolakör-vezető)
Székesfehérvári István Király Általános Iskola
Esztergomi Montágh Imre EGYMI, Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskola
Devecseri Gárdonyi Géza Általános Iskola és AMI
Hatos Ferenc Általános Iskola és AMI

Dobó István Gimnázium (iskolakör-vezető)
Avasi Gimnázium
Debreceni Lorántffy Zsuzsanna Általános Iskola
Salgótarjáni Általános Iskola Kodály Zoltán Tagiskolája
Nyíregyházi Apáczai Csere János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

Gandhi Gimnázium, Kollégium és Ami (iskolakör-vezető)
Kaposvári Kodály Zoltán Központi Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskolája
Szekszárdi Garay János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Üllői Úti Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Göcsej Kapuja Bak Általános Iskola

Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (iskolakör-vezető)
Üllés, Forráskút, Csólyospálos Községi Általános iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Csólyospálosi Tagintézménye
Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola
Algyői Fehér Ignác Általános Iskola
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

A programról bővebben az alábbi linken olvashat: https://mensi.eun.org/

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten