Közösség az erdei iskolában
2005/05/02 19:59
2402 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
Az erdei iskola nem csupán az élő és élettelen környezet kutatását szolgálja, hanem önmagunk és társaink jobb megismerését is. A társakkal való barátkozáshoz, a közösség fejlesztéséhez kínálunk most egy csokor játékot.

Alaposan

Az utolsó nap egymásnak írott feladatlapokkal dolgoznak a gyerekek. A táborvezetőket is vizsgáztatják. Végül egymást ellenőrzik.

Bizalomjáték

Saját magunk által, tárgyakból, eszközökből készített akadálypályán párok haladnak. Az egyik vezeti bekötött szemű társát. Szerepcsere után a pálya is változik. Az első körben a párok egymáshoz érhetnek, a második körben azonban csak szóbeli utasításokat adhatnak egymásnak. A párok önkéntesen alakuljanak, szabad választás alapján. Csak az végezze a feladatot, aki nem fél a helyzettől. A tanulságok, tapasztalatok megbeszélése elengedhetetlen.

Hirdetés -

Mindenki ír egy hirdetést, melyben társat keres magának. Bárkit lehet keresni, bármilyen emberi kapcsolatot. Pl. szülőt, tanárt, barátot, stb. Összegyűjtjük a papírokat, majd tippelünk, melyiket ki írta (Benedek László: Játék és...Budapest, 1992)

Szinkronizálás

Páros játék. A csoport két részre oszlik, a társaság egyik fele gesztusokkal fejezi ki magát, a másik fele viszont csak beszélni tud. Így beszéddel kommentálják, amit a társuk játszik. Pár perc múlva szerepcsere. (Benedek László: Játék és...Budapest, 1992)

Csak rám figyelj!

A csoport két tagja beszél egymással. Céljuk megérteni egymást. A többiek célja zavarni őket, elvonni a figyelmüket. A játék addig tart, míg valaki a párból el nem neveti magát. (Benedek László: Játék és...Budapest, 1992)

Párkeresés

A csapat tagjai szabadon járkálnak a teremben, s szemkontaktussal próbálnak párt találni maguknak. A játék addig tart, míg mindenki párt nem talál. (Benedek László: Játék és...Budapest, 1992)

Telefon

A csapat körben ül. Valaki úgy tesz, mintha felvenne egy telefont és beszélni kezd bele. Mondanivalóját a csoport egy tagjának szánja, anélkül, hogy a nevét mondaná. Egészen addig beszél, míg a hívott magára nem ismer. Ha véletlenül valaki más venné fel, akkor a beszélő közli, hogy téves és beszél tovább. Ha a hívott felvette a telefont, övé a hívás joga. Mindenki kapjon hívást!

Visszhang

A játékosok egy ösvényen mennek, libasorban. A sor első és utolsó tagja egy völgy két fala, a többiek kettőjük között a levegő a völgyben, melyen a visszhang keresztülhalad. A sor feje, az első játékos elindítja a visszhangot: ez lehet bármiféle hang vagy zaj. A visszhang egyenként végighalad a levegő-játékosokon, amíg neki nem ütközik a kanyon másik falának, az utolsó játékosnak. A "fal" ekkor visszaindít egy új, másféle visszhangot, mely végighalad a "levegőn" és visszaérkezik az indító játékoshoz. Amikor a hang nekiütődött a falnak, az indító játékos kilép a sorból, megvárja, míg a sor elhalad előtte és beáll a másik végére, utolsó játékosnak. Az új első játékos indítja az új visszhangot.

Hogyan látsz a kezeddel?

A csapatból valaki behunyja a szemét, majd megad 3 lehetőséget, hogy társait mi alapján akarja felismerni. Pl. kézszorítás, haj, orra, válla. Ezután három vállalkozó eléáll, s a megjelölt szempontok alapján tapintással felismeri társait. (Benedek László: Játék és...Budapest, 1992)

Képek forrásai

  • www.piliscsaba.hu/.../ polg98/polgar9811.htm
  • www.minet.uni-jena.de/ ~tamasi/kepek.html
  • www.lkg.hu/galeria/ kepek/sitabor/sitabor.htm

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten