Alaposan
Az utolsó nap egymásnak írott feladatlapokkal dolgoznak a gyerekek. A táborvezetőket is vizsgáztatják. Végül egymást ellenőrzik.
Bizalomjáték
Saját magunk által, tárgyakból, eszközökből készített akadálypályán párok haladnak. Az egyik vezeti bekötött szemű társát. Szerepcsere után a pálya is változik. Az első körben a párok egymáshoz érhetnek, a második körben azonban csak szóbeli utasításokat adhatnak egymásnak. A párok önkéntesen alakuljanak, szabad választás alapján. Csak az végezze a feladatot, aki nem fél a helyzettől. A tanulságok, tapasztalatok megbeszélése elengedhetetlen.
Hirdetés -
Mindenki ír egy hirdetést, melyben társat keres magának. Bárkit lehet keresni, bármilyen emberi kapcsolatot. Pl. szülőt, tanárt, barátot, stb. Összegyűjtjük a papírokat, majd tippelünk, melyiket ki írta (Benedek László: Játék és...Budapest, 1992)
Szinkronizálás
Páros játék. A csoport két részre oszlik, a társaság egyik fele gesztusokkal fejezi ki magát, a másik fele viszont csak beszélni tud. Így beszéddel kommentálják, amit a társuk játszik. Pár perc múlva szerepcsere. (Benedek László: Játék és...Budapest, 1992)
Csak rám figyelj!
A csoport két tagja beszél egymással. Céljuk megérteni egymást. A többiek célja zavarni őket, elvonni a figyelmüket. A játék addig tart, míg valaki a párból el nem neveti magát. (Benedek László: Játék és...Budapest, 1992)
Párkeresés
A csapat tagjai szabadon járkálnak a teremben, s szemkontaktussal próbálnak párt találni maguknak. A játék addig tart, míg mindenki párt nem talál. (Benedek László: Játék és...Budapest, 1992)
Telefon
A csapat körben ül. Valaki úgy tesz, mintha felvenne egy telefont és beszélni kezd bele. Mondanivalóját a csoport egy tagjának szánja, anélkül, hogy a nevét mondaná. Egészen addig beszél, míg a hívott magára nem ismer. Ha véletlenül valaki más venné fel, akkor a beszélő közli, hogy téves és beszél tovább. Ha a hívott felvette a telefont, övé a hívás joga. Mindenki kapjon hívást!
Visszhang
A játékosok egy ösvényen mennek, libasorban. A sor első és utolsó tagja egy völgy két fala, a többiek kettőjük között a levegő a völgyben, melyen a visszhang keresztülhalad. A sor feje, az első játékos elindítja a visszhangot: ez lehet bármiféle hang vagy zaj. A visszhang egyenként végighalad a levegő-játékosokon, amíg neki nem ütközik a kanyon másik falának, az utolsó játékosnak. A "fal" ekkor visszaindít egy új, másféle visszhangot, mely végighalad a "levegőn" és visszaérkezik az indító játékoshoz. Amikor a hang nekiütődött a falnak, az indító játékos kilép a sorból, megvárja, míg a sor elhalad előtte és beáll a másik végére, utolsó játékosnak. Az új első játékos indítja az új visszhangot.
Hogyan látsz a kezeddel?
A csapatból valaki behunyja a szemét, majd megad 3 lehetőséget, hogy társait mi alapján akarja felismerni. Pl. kézszorítás, haj, orra, válla. Ezután három vállalkozó eléáll, s a megjelölt szempontok alapján tapintással felismeri társait. (Benedek László: Játék és...Budapest, 1992)
Képek forrásai
- www.piliscsaba.hu/.../ polg98/polgar9811.htm
- www.minet.uni-jena.de/ ~tamasi/kepek.html
- www.lkg.hu/galeria/ kepek/sitabor/sitabor.htm