Az USA-ban és Oroszországban működő hasonló létesítményekben a jövő repülő járműveinek csak néhány centiméteres részeivel lehet kísérletezni, míg a Plazmaszél-alagútban, ahogy a capuai technikusok elnevezték, teljes modelleket is ki lehet próbálni. Így lehetővé válik a visszatéréskor jelentkező, eddig kevésbé ismert aerodinamikai és termikus jelenségek mélyebb vizsgálata. "Ma az elsődleges cél - mondta Sergio Vetrella, a CIRA elnöke - a többször felhasználható űrhajók megépítése."
A Napolitano hatalmas fémterem, bankok páncéltermeihez hasonló ajtókkal. A vastag fémfalak között a kutatók olyan sebes légáramlatot idéznek elő, amely eléri a hangsebesség 25-szörösét. Ehhez felmelegítik a levegőt 10 ezer fokra egy 70 megawattos villamos ívvel, amely elegendő lenne egy 100 ezer lakosú város teljes kivilágítására. A levegő ezen a ponton elveszti rendes atomszerkezetét és plazmává változik. A szimulációs teremhez tartozik egy másik létesítmény, a körülötte felépített hűtési rendszerek számára. A Napolitano, amelyet Luigi Napolitanóról, a neves nápolyi tudósról neveztek el, az ESA (Európai ügynökség) munkaeszköze. Az ügynökség fedezte az építés költségeinek 34 százalékát. "A jövő újra felhasználható kozmikus járműveit európai keretekben fejlesztjük - mondta Jörg Feustel-Buechl, az ESA űrrepülési igazgatója.-, az első közöttük a nemzetközi űrállomás mentő űrhajója lesz, amelyet a NASA-val való együttműködésben készítünk el." (gluck)