Mind map az irodalomórán
Kormos Edit
2004/12/12 13:59
3048 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.
Az önálló tanulás, jegyzetelés készsége folyamatos fejlesztés eredményeként alakul ki. Vizuális és logikai emlékezetű tanulóknak, és bizonyos tanulási nehézségekkel (dislexia) küzdőknek ajánljuk módszerünk.

Első fejezet,

A vázlatkészítés fortélyai

avagy fejezet, amiből megtudhatjuk, miért kell és érdemes egyáltalán vázlatokkal bíbelődnünk. Nem utolsósorban fény derül arra is, hogy mit takar a mind map talányos neve. Íme a cikk: vedd és olvasd!

Második fejezet

Petőfi Sándor: A puszta télen

avagy: lehet-e politikai üzenete egy ilyen tréfás, szinte mesélgető hangvételű versszakkal kezdődő műnek? És ha igen, hogyan követheti, hogyan kapcsolódhat erőltetettség nélkül hozzá?

Mind map, vagyis a téli puszta térképe

Harmadik fejezet

Vajda János: A nádas tavon

Míg Petőfi tájleíró verseiben a táj megelevenedik, s merész nézőpontokból, apró képek mozaikkockái közül tűnik elénk arca; addig Vajda János tájlírájában a táj csak közvetítő elem, a lélek kérdései, vergődése vetül rá a külvilágra.

Vajda János: A nádas tavon (Mind map)

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten