A kisiskolásoknak és az óvodás korosztálynak szóló termékeket és szolgáltatásokat 264 kiállító képviselte, 280 kiállító a felsős és középiskolás évfolyamokon tanító tanárokat szólította meg, 212 kiállítónak a felsőoktatásban érdekeltek alkották a célcsoportját, de a munkahelyi képzés is megjelent 73 kiállítóval, és 146 standnál a sajátos nevelési igényű tanulók támogatását célzó szoftvereket és hardvereket mutattak be az érdeklődőknek.
A BETT kiállítás kínálatát nézve az oktatóanyagok, digitális tananyagok száma, jellege, technológiája nem változott nagymértékben. A 3D technológia több kiállítónál is megjelent (pl. Designmate vagy az amerikai CyberAnatomy), illetve a green box videotechnika is jobban megmutatkozott, mint korábban. Az interaktív táblákon jól megjeleníthető és kezelhető 3D megjelenésű modelleket több standnál (pl. Brasil IT +, eAnimation) is bemutattak, főleg természettudományos tartalmakkal kapcsolatban, mint például az atomok vagy az emberi test. Ez utóbbinál látványos megoldásokat alkalmaztak a zoom technológia segítségével.
Espresso Education
Egy világszerte ismert cég, mely több díjat is bezsebelt a szakmai rendezvényeken, és minden tantárgyat lefed az alsós évfolyamokon. Leginkább videoklipekből, tevékenységekből, és nyomtatható forrásanyagokból állnak a segédanyagok, melyek a tanárok felkészülési idejét csökkentik legalább 50%-kal.
PrometheanWorld
A Promethean standon a tavaly debütált interaktív asztalt tekinthettük meg és próbálhattuk ki, mely nagyszerű lehetőségeket teremt a kollaboratív munkára, motiválva a tanulókat. A 46”-os asztal multitouch technológiával készült, és több mint 70 olyan foglalkozást tartalmaz, melyek összhangban vannak a brit nemzeti tantervvel, sajnos Magyarországon még nem született ilyen tartalom.
Primary Games Ltd.
Az immár 10 éve BETT-díjas Primary Games főleg matematikai játékokat fejleszt, nemrég pedig mobilra is elkezdték fejleszteni az applikációkat. Az idei BETT-en a következő új appokat mutatták be: Stop the Clock, Airport Arithmetic, Wipeout Walls and Tiles.
Az előre gyártott digitális tananyagok mellett egyre nagyobb szerepet kapnak a tartalomkészítő és -kezelő alkalmazások, hiszen a tanulók valódi részvétele a tanulási folyamatban éppen ezekkel érhető el.
A Google App Iskoláknak egy olyan terület, amelyhez sok előadás és speciális fejlesztésű eszköz is kapcsolódott. Ezt a lehetőséget világszerte több mint 20 millióan használják.
Little Bridge
Oktatási tartalmak terén idén kevés újdonság volt a kiállításon. Érdekesnek tűnik a Little Bridge, amely egy virtuális valóság, ahol avataruk segítségével mozoghatnak az angol mint idegen nyelven tanuló, feltehetően fiatalabb gyerekek. A környezetben számos feladat és tevékenység várja a gyerekeket, de egyben egy biztonságos webes gyerekközösség tagjai is lehetnek.
Early Years World
Óvodás és kisiskolás korosztály számára készített tartalmakkal ismerkedhettünk az Early Years kiállítóinál. A stand kis gyerekek számára ajánl több mint 160 tevékenységet és 60 online kalandot, mely során különböző képességek fejlesztése valósul meg. Szoftvereiknek köszönhetően a gyerekek sok apró küldetés segítségével gyakorolhatnak bizonyos készségfejlesztő feladatokat. Egyaránt ajánlották minden gyereknek preventív céllal, illetve a fejlődésben megkésett gyerekek számára is. A felület érdekessége, hogy a szülők is követhetik a gyerekük fejlődését, otthoni játékot is ajánl, illetve az óvónő számára olyan felületet biztosít, ahol kategóriákra bontva végigkövetheti minden gyerek képességfejlődését.
10monkeys.com
Egy finn modellre épülő program, mely a 6-10 éves gyerekeknek ajánl matematikai játékokat, összeadás, kivonás, szöveges feladatok témakörökben. A gyerekeket a szép, kellemes környezet, a megszerezhető badge-ek és a kedves majomfigurák is motiválják.
SNI
Sajátos nevelési igényű tanulók számára kialakított Sensory Pod kabinjában megnyugtató környezetben a földre és a falakra vetített fények és képek, a hanghatás, a hőmérséklet és az enyhe légmozgás, egy nagy érintőképernyő, világító huzalkötegek (ezekbe lehet kapaszkodni) támogatják a különböző érzékelési formákat, a gyerekek játszhatnak, és interakcióba léphetnek a felületekkel.
A Timocco játékok az ismétlős feladatokat kerülve olyan fejlesztő tanulási környezetet teremtenek, ahol a gyerekek képesek a saját mozdulataik kontrollálására. Profi szakemberek segítségével SNI-s gyerekek számára terveznek fejlesztő játékokat, otthoni és szakmai használatra egyaránt. Figyelmet fordítottak a motiválásra, a rehabilitációra, a pozitív tanulásra, a biztonságos környezetre, a gyermekek szükségleteinek megfelelően.
Mozgásjavító szoftverek
A Timocco szoftverének működésének alapja, hogy laptopba építetett webkamera segítségével egy érzékelő ismeri fel a tanuló kezében lévő színes labdákat a színük alapján, és a tanuló által kivitelezett mozgást a képernyőn mutatja be. A felhasználót valamilyen állatfigura jeleníti meg, és például buborékokat kell mindkét kéz igénybevételével kipukkasztani, ezzel próbálják a nagymozgások kivitelezésének gyakorlásának élvezetes módját biztosítani mozgásos terápiában. A Positive Gaming szintén a játék élményének biztosításával (tánc, különböző csapatjátékok) csalogatta az érdeklődőket. Az eszköz fejleszti a téri tájékozódást, az irányok megkülönböztetésének képességét, a ritmusérzéket, a szerialitást, és mindemellett az összekapcsolt eszközök motiválják a felhasználókat akár az együttműködés, akár a versenyszellem által.
Keretrendszer
A frog standjánál az érdeklődők megismerkedhettek az Egyesült Királyság vezető keretrendszer szolgáltatójának fejlesztéseivel, és kipróbálhatták a tabletekre optimalizált felhő alapú FrogOs-t. Barátságos, egyszerű megjelenésű, drag and drop technikával mozgatható dobozokból építhető felület, amely a tanulók fejlődésének nyomon követését is lehetővé teszi, támogatva a formatív és fejlesztő értékelést. A keretrendszer transzparenssé teszi a tanulási-tanítási folyamatot, a szülők is betekinthetést nyernek az osztálytermi munkába és a gyermekeik értékelésébe. Könnyen testreszabható a felület, intelligens keresőrendszerrel rendelkezik, címkézés, fájlok, multimédia feltöltése, megosztása, fórumozás, tesztek kialakítása, kérdőívek létrehozása, szavazások indítása lehetséges.