Pedagógia

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Az ENABLE program pilot szakasza lezárult

Hazánkban az Oktatási Hivatal Sulinet osztálya koordinálja a nemzetközi ENABLE antibullying program hazai adaptációs munkáit. A pilot program hatékonyságának kvantitatív értékelése az ELTE Pedagógia és Pszichológia Karának segítségével jelenleg is zajlik, az eredmények folyamatosan publikálásra kerülnek.

4 éve
Milyen a jövő osztályterme?

Milyen a jövő osztályterme?

A jövő osztályterméről gondolkodva mindenkinek más és más jut az eszébe. Vannak, akik a technológiát vagy a digitális eszközöket helyezik középpontba, mások a különböző térbeli elrendezésekben látják a jövőt. Az is lehet, hogy a virtuális téré lesz a főszerep. Sok a kérdés, noha már léteznek konkrét elképzelések és ’minta tantermek’, ilyen például a brüsszeli Jövő Osztályterme.

4 éve
Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

A jó jegyzet a tanulás alapja. A tanulmányaink során rengeteget jegyzetelünk, memorizálunk és természetesen felejtünk. Mindenkinek más a módszere, valaki színez, valaki keretez, és van olyan is, aki szóról szóra leír mindent. Természetesen ’tuti’ módszer nincs, de ha mégis szeretnél valami újat kipróbálni, akkor olvass tovább!

4 éve
A kategória cikkei
Mi fán terem az innovatív oktatási tér?

Mi fán terem az innovatív oktatási tér?

Az elmúlt időszakban –a technika fejlődésével, a 21. századi készségek hangsúlyozásával– megnőtt az igény arra, hogy a hagyományosnak mondott iskolai tereket, a padsoros elrendezést, a leszögelt padokat modernebb környezet váltsa fel. Olyan rugalmas terekre van szükség, ahol a tanulók kényelmesen együtt tudnak dolgozni és a digitális eszközöket is könnyedén használhatják. A kérdés pusztán az, hogyan hozzunk létre ilyen a tereket az iskolában? Az EUN legújabb kiadványa erre ad választ.
3 éve
Jövő Osztálytermek Spanyolországban

Jövő Osztálytermek Spanyolországban

2019. november 20-22. között részt vettem egy Jövő Osztályterme nagyköveti találkozón Madridban. A spanyolországi látogatás során három FCLab-et (amelyet spanyolul csak Aula 21-nek neveznek) látogattunk meg: egy általános iskolai, egy egyetemi és egy tanári továbbképzések során használt teret az oktatási minisztériumban.
3 éve
Tojásbébi születik

Tojásbébi születik

Akarva akaratlanul is sok amerikai filmet nézünk. Ha fiatalokról szól a sorozat, az biztos, hogy van benne egy tojásbébi-projekt is. Annyi mindig kiderült számomra, hogy a tojás egy kisbabát szimbolizál, akiről gondoskodni kell, és ez valahogyan a szexuális felvilágosítás részét képezi, de sosem jöttem rá, hogy igazából mit csinálnak a diákok a tojásokkal? Na és, hogy erősíti ez a felelősségvállalást?
3 éve
A fordított osztályterem alkalmazása

A fordított osztályterem alkalmazása

Mi az a fordított osztályterem? Miért érdemes használni? Hogyan vezessük be az iskolában? Milyen javaslatokat fogalmaznak meg az újabb kutatások a fordított osztályterem az orvosképzésben való használatával kapcsolatban?
3 éve
A formatív értékelés mint szemléletformáló

A formatív értékelés mint szemléletformáló

A formatív értékelés gyakorlati alkalmazása során nem jegyeket írunk a naplóba, hanem tanítási gyakorlatunkat átformálva segítünk a diákok tanulási módszerein változtatni úgy, hogy közben az osztály működését is alakítjuk.
3 éve
Hat kreativitásfejlesztő tevékenység

Hat kreativitásfejlesztő tevékenység

A közoktatásban a „kreativitásfejlesztés” a legújabb divatszó. A pedagógusok és a döntéshozók országszerte új módszereket keresnek a kreativitás fejlesztésének elterjesztésére az iskolákban.
3 éve
Tanulásmódszertani ötletek

Tanulásmódszertani ötletek

Sokan azt gondolják, hogy a hosszú órákon át tartó, kitartó munka hozza meg a várt sikert a tanulás során. A kutatások viszont azt igazolják, hogy a legsikeresebb diákok kevesebb időt töltenek tanulással, mint a vizsgákon gyengébben teljesítő társaik. Vajon mit csinálnak másképp?
3 éve
Miről árulkodnak a második IKT felmérés eredményei

Miről árulkodnak a második IKT felmérés eredményei

A Deloitte és az IPSOS együtt, az Európai Bizottság megbízásából 2018 folyamán valósította meg a II. IKT felmérés az oktatásban kutatást. A felmérés eredményeit összegző tanulmány célja – összhangban a Bizottság Digitális Oktatási Akciótervével– hogy minél több információt adjon a digitalizáció mértékéről és a digitális technológiák használatáról az oktatásban.
4 éve
Személyre szabott tanulás és egyetemes tervezés

Személyre szabott tanulás és egyetemes tervezés

Kathleen McClaskey Personalization and UDL: A Perfect Match c. cikke alapján. A pedagógusok az egyetemes tervezés alapelveit jól tudják hasznosítani a személyre szabott tanulásban és tanításban, a tanulói önállóság támogatásában.
4 éve
Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

Jegyzetelj okosan! – a Cornell-módszer

A jó jegyzet a tanulás alapja. A tanulmányaink során rengeteget jegyzetelünk, memorizálunk és természetesen felejtünk. Mindenkinek más a módszere, valaki színez, valaki keretez, és van olyan is, aki szóról szóra leír mindent. Természetesen ’tuti’ módszer nincs, de ha mégis szeretnél valami újat kipróbálni, akkor olvass tovább!
4 éve
1234567 / 361

Csatlakozz hozzánk!

Ajánljuk

European Schoolnet Academy Ingyenes online tanfolyamok tanároknak
School Education Gateway Ingyenes tanfolyamok és sok más tanárok számára
ENABLE program Program iskoláknak a bullying ellen
Jövő osztályterme Modern tanulási környezetekről a Sulineten