A magyarországi turizmus ugyancsak sikerágazatnak könyvelhető el, ugyanis a belőle származó bevételek, a mellette nem túl jól teljesítő exportbevételek mellett évről-évre növekedést mutatnak. Egy ország számára turizmusa azér növekedést élénkíti, miközben annak egynsúlyának javítására is alkalmas, így segítve az elmaradottabb térségek felzárkózását és nem utolsó sorban a természeti és kulturális értékek megőrzését, fejlesztését.
Van hova fejlődni
Magyarország ilyen szempontból nagyon szerencsés helyzetben van, hiszen minden adott turizmusának fejlődéséhez. A szakértők szerint világviszonylatban is vonzó turistacélpont nem található haznkban, de többek között gyógy- és a termálvizeink, valamint kulturális értékeink, ezentúl a népszerű sportokhoz kapcsolódó tevékenységek vonzerőt jelenthetnek az idelátofató külföldieknek.
Országunkra a mai napig ellemző, hogy adottságainkat nem vagyunk képesek a legmegfelelőbb módon kaknázni, ami annál is inkább szerencsétlen, hogy évente körülbelül 30 millióan keresik fel hazánkat, ami a Föld legkedveltebb célállomásai közé tartozik. Az egyéb európai országokkal történt összehasonlító statisztikák következtetéseként megállapítható, hogy hazánk magas látogatottsága ellenére még nem eléggé versenyképes az Európai Unió többi országához képest.
A idegenforgalom nagyon fontos eleme a belföldi turizmus is, ami a fenntartható fejlődésnek az alapját is jelenti. Jellemző adat, hogy hazánk belföldi forgalma messze eltér más országok belföldi turizmusától, ami sajnos a külföldről bejövő forgalmat is erősen befolyásolja, hiszen csak a fejlett belturizmus tudja a holtszezon kieső jövedelmeit pótolni, illetve a fejlesztéseket elindítani.
Egy ország márka
A nemzetközi piacokon az országoknak egymás között is versenyezniük kell és manapság nem kézzel fogható értékek, mint inkább szimbólumok között zajlik a verseny. Ezeket a szimbólumok azonban sokszor dollármilliárdokban lehet mérni, amik mai világunkban napi versenyben vannak egymással.
Egy ország idegenforgalmát emellett az is nagyban meghatározza, hogyan képes a saját értékeit definiálni, meghtaározni. Ebben a magyarok sajnos nem túl erősek, a történelmi csapásokban gyakran úgy tűnik, hogy egy elkeseredett népről van szó, ami kapcsán egy tragikus életérzést sugárzó nép képe jelenhet meg. Ezt a képet csak az idelátogató turistákkal kapcslatot teremtő új generációk tudják átalakítani, azzal, hogy példaként tekintenek a nyugati társadalmak optimizmusára, újraértékelve önképünket.
Ez azért is fontos, mert a turizmusban az országok márkáknak számítanak, nem pedig elnyűhető terméknek, tehát egy jó márka érték marad , de csak akkor ha a benne élő társadalom értéket képez benne.