Cukros üdítő helyett víz
2016/05/03 08:00
936 megtekintés
A cikk már legalább egy éve nem frissült, az akkor még aktuális információk lehet, hogy mára elavultak.

Egészséges életmódra neveli az iskolásokat a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. Több száz helyi gyermekhez juttatja el a HAPPY Hét információit a térségi vízmű.

cukros

A DRV Zrt. több száz helyi általános iskolás figyelmét hívja fel a vízfogyasztás fontosságára és az egészséges életmódra május 2. és 6. között, a HAPPY Hét programmal együttműködve.  Hazánkban minden 5. fiú és minden 4. lány túlsúlyos vagy elhízott, ezért kiemelten fontos, hogy a gyermekek megismerkedjenek az egészséges folyadékfogyasztási szokásokkal.  Edukációs programjaival a DRV Zrt. is segít ebben ifjú fogyasztóinak.

Évente több mint 19 kilogramm cukrot juttat a szervezetébe az a gyermek, aki naponta megiszik fél liter cukros üdítőitalt. Ezzel akár 12 kilogrammot hízhat egy év alatt.  Magyarországon minden 5. fiú és minden 4. lány túlsúlyos vagy elhízott. Ezért fontos, hogy megtudják: ha vizet, csapvizet isznak, nem juttatnak felesleges kalóriákat szervezetükbe, javul az emésztésük, a légzésük és a vérkeringésük. Naponta 6 pohár víz segít, hogy jól érezzék magukat és egész nap koncentrálhassanak az iskolában. 

Az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) a gyermekelhízás elleni küzdelem érdekében, idén már hetedik alkalommal hirdette meg a magyarországi általános iskolák számára a vízfogyasztást népszerűsítő programját, a HAPPY Hét kezdeményezést.  A HAPPY hetet (Hungarian Aqua Promoting Program in the Young, vagyis a magyarországi vízfogyasztást népszerűsítő program a fiatalok körében) idén május 2. és 6. között rendezik meg, 191 iskola, több tízezer gyermek részvételével. A fiatalok kreativitást, ügyességet igénylő feladatok, játékos programok és interaktív oktatóanyagok segítségével ismerkednek az egészséges folyadékfogyasztási szokásokkal, egy héten át.

A DRV Zrt. számára kiemelten fontos fogyasztói egészsége és a gyermekek egészséges életmódra nevelése. A DRV Zrt. így nemcsak a vízzel és annak kezelésével kapcsolatos tudásuk elmélyítését szorgalmazza – például üzemlátogatások szervezésével, kiállítások rendezésével –, de örömmel járul hozzá edukációs kampányok sikeréhez is, a vízfogyasztás jótékony hatásainak népszerűsítésével. A DRV Zrt. fogyasztói egészségéért felelősséget érző vállalatként ezért örömmel járul hozzá a HAPPY Hét szervezéséhez azzal, hogy a szolgáltatási területéhez tartozó iskolákba maga finanszírozza a programról szóló plakátok eljuttatását, így segítve a fiatalok tájékoztatását a vízfogyasztással kapcsolatban.