Lego-óra, Lego-autó, Lego-burger
Lego - egy kicsit másképp
A Lego az évek során sokat fejlődött: a repertoárjában ma már megtalálhatók bionikus űrlények ugyanúgy, mint a klasszikus kalózfigurák. A folyamatos fejlődés miatt azonban nem szabad leragadni egy fajta terméknél, még ha ilyen sokoldalú is. A Lifestyle-program szerves részeit alkotják a különböző képeskönyvek, kifestők. Ezekkel a Lego marketingesei egyértelműen a hat év körüli gyermekeket célozták meg. Így azok olvasás közben megismerkednek a játékokkal, és hamarosan már a boltok felé taszigálják apucit/anyucit, hogy vásárolják meg a kedvenc képregényhősükkel foglalkozó építőkészletek valamelyikét...
A következő lépcsőben már jóval funkcionálisabb dologgal jelentkeznek: a Lego-ruhákkal. Ezeket 9 hónapos kortól egészen a kiskamasz korig ajánlják; a márkaidentitás kialakítása érdekében szerepel rajtuk a Lego-logó, egyébként a divatos ruhák valószínűleg valamelyik névtelen gyár tömegtermékei.
Akinek tetszenek a svájci Swatch-óragyár őrült termékei, az valószínűleg nem fog csalódni a Lego ketyegőiben sem. Az alapokat a legkisebbeknek szánt, Lego motívumokkal díszített asztali ébresztőórák jelentik, amelyekkel könnyen elsajátíthatók a mutatós óra "rejtelmei". Ráadásul ezek "kompatibilisek" a legtöbb Lego-építőelemmel, vagyis akár egy játékvár részeiként is funkcionálhatnak. Jóval komolyabbak - és igényesebbek - a karórák, melyeket már nem csak gyerekek, de felnőttek is nyugodtan viselhetnek. Gyakorlatilag mindenki igényét kielégítik, vágyjon az ember akár egy divatos órára (Lego Yin, Lego Geli), elegáns darabra (Lego Dreamstar), iránytűvel felszerelt "túraórára" (Lego X-Tracker), vagy csak egy strapabíró hétköznapi időmérő eszközre (Lego Grinder). Szerencsére ezeken a termékeken kevéssé látszik, hogy a Lego készíti őket - vagy inkább, hogy ez alatt a név alatt készülnek. Illetve van egy vonásuk, amely nagyon a Legora jellemző: a különböző órák egyes külső részei - pl.: számlap, keret, szíj - egymás között cserélhetők, így tulajdonképpen egy kis türelemmel, no meg pénzzel, bárki teljesen egyéni órát készíthet magának. Nem véletlen, hogy tőlünk nyugatra úgy veszik őket, mint a cukrot...
Az In Motion-projekttel a Lego nagy fába vágta a fejszéjét. A Johnson Controls céggel együtt - ami az autóipar egyik legnagyobb beszállítója, világszerte található 285 üzemében több mint 77 ezer ember dolgozik. Fő tevékenységi köre jármű-belsőterek tervezése és készítése - szeretnék kifejleszteni a tökéletes családi autót. Ebben a munkában bárki részt vehet, aki a Lego honlapjáról ráklikkel az In Motion oldalra, és kitölti a kérdőívet. A jármű fő feladata, hogy benne kényelmesen és biztonságosan utazhassanak kicsik és nagyok. A biztonsági felszerelések példaértékűek: a légzsákok ma már természetesek bármely járműben, így UFV-ben (Ultimate Family Vehicle) is helyet kaptak, a második és harmadik üléssorban helyet foglaló gyerekeket négypontos biztonsági öv védi, szüleik egy kamera és a műszerfalon elhelyezett monitor segítségével állandóan szemmel tarthatják őket. Az abroncsokban levő levegő nyomását szenzor figyeli, a visszapillantó-tükröket kamerák helyettesítik. Az autó belsőtere hihetetlenül könnyen és sokoldalúan variálható, az ülések egyszerűen tisztíthatók. Hogy a gyerekek ne unatkozzanak a hosszú utak során, a második és harmadik üléssorban is van DVD-lejátszó, Internet-csatlakozás és Lego-játékkonzol Lego-szoftverekkel (pl.: Lego Island 2, Lego Stunt Racer, stb.). Azonban a multimédiás csodákat is meg lehet unni, ilyenkor érdemes a kocsi mellett elsuhanó tájban gyönyörködni, ezt a gyerekek számára megemelt ülések könnyítik meg. Az UFV-hez szériafelszereltségként jár még Lego digitális kamera is, hogy a boldog családi pillanatok bármikor megörökíthetők legyenek.
A család kiszáll a Lego autóból, anyu megigazgatja a gyerekeken a Lego ruhát, míg apu lekapja őket Lego kamerával. Aztán rápillant a Lego órájára, és sietve betereli őket egy gyorsétterembe, ahol Lego-burgert (ki tudja, még ez is megvalósulhat?) esznek.