Az eTwinning lehetőséget kínál a pedagógusoknak arra, hogy diákjaik felkészüljenek egy aktívabb és tágabb társadalmi részvételre, ahol mindenki a helyi környezete határain túl is szerepet játszhat. A program keretében a résztvevők több mint 50 000 projektet hajtottak végre, melyekben összesen több mint 2 000 000 diák vett részt Európa-szerte.
A tavalyi év végén született két központi kiadványt ajánljuk figyelmükbe:
2016-os monitoring jelentés a pedagógusok kompetenciafejlődéséről
Az eTwinnig Központi Szolgáltatópontjának, angol (és más idegen) nyelven olvasható jelentése két pilléren nyugszik: az eTwinningezők tanítási gyakorlatai és szakmai fejlesztési tevékenységeinek, szükségleteinek mennyiségi mérésein (eTwinning Monitoring Felmérés), valamint az eTwinnig projektekben aktív pedagógusok kompetenciafejlesztésének folyamatát követő minőségi tevékenységeken (eTwinnig Jó gyakorlatok Monitoringja).
Aktív állampolgárok nevelése: A digitális állampolgárság fejlesztése az eTwinninggel
A 2016-os eTwinning könyv több mint 30 olyan eTwinning projektet mutat be, melyek résztvevői az év kiemelt témáját, a „digitális polgárság” témáját dolgozták fel. A digitális állampolgárság egy olyan nagyon aktuális, korszerű és az egész világra kiterjedő koncepció, amelyben a legtöbb embernek ugyanúgy megvan a maga identitása és élete az online világban, mint a valódiban. A digitális állampolgárság egy tág fogalom, ami feltárja, hogyan kell a leghatékonyabban cselekednünk az online világban, mire kell ügyelnünk ebben a virtuális térben, és természetesen mik a jogaink és kötelezettségeink.
Kellemes olvasást kívánunk!